Hallo allemaal, Wij gaan binnenkort naar de huttenheugte van centerparcs, met onze dochter van bijna 3, is er nog wat leuks te doen in de omgeving?
Tegenover ligt Plopsaland. Verder kun je naar Dierenpark Emmen, maar dat is wel een stukje rijden. De omgeving vond ik verder redelijk saai, al ligt de Huttenheugte volgens mij wel in het bos.
Plopsaland ligt ernaast en ik weet niet hoe lang je gaat, maar een weekend of een midweek heb je genoeg te doen op het park zelf! Zwembad, orry en vriendjes, speeltuin (binnen en buiten), kinderboerderij...
Polpsaland kabouterland in exloo De dierentuin is helemaal vernieuwd en opent binnenkort. Winkelcentrum Emmen is best leuk Drouwenerzand is ook leuk bij goed weer. Slagharen
dierentuin emmen opent pas weer 26 maart . je zit ong in een half uurtje in nordhorn (duitsland) e ndaar zit een leuke dierentuin die vooral voor kleintjes goed te lopen is. google maar eens op tierpark nordhorn. verder is huttenheugte zelf erg leuk. emmen is een leuke binnenstad ook . maar of je op je vakantie wil shoppen?
nog fiets tips voor de omgeving? wij hebben geen auto en gaan een midweekje, zag nu dat de leuke plaatsjes wel ver liggen van het park en met ov is ook niet zo makkelijk, overigens geen kinderen mee
We hebben een week pas voor plopsaland maar ik hoorde dat je daar zo uit gekeken bent.. we wilde naar de dierentuin Emmen gaan maar die is nog dicht als we op vakantie gaan, dus zal wel leuk zijn om naar een ander dieren tuin te gaan en de rest ligt allemaal zo ver weg in Nederland.. dus dan lijkt me wel erg leuk dieren tuin in duitsland is die net zo mooi als de dierentuinen in Nederland?
Ik weet niet wanneer je gaat, maar Wildlands wordt 18 maart geopend door de koning en is dan vanaf 25 maart (goede vrijdag) open voor het publiek. Alleen voor abonnementhouders is het al wel toegankelijk (testdagen). Plopsa is voor kinderen wel leuk, maar voor volwassenen echt niet. Wij hebben een jaarabbo, wat eenmalig is. In Exloo zit kabouterland, ook erg leuk voor kinderen (en niet heel duur) Je hebt hier in de omgeving veel bossen waar je lekker kunt wandelen. Bij Emmen (Valtherbos) heb je hunebedden, bij Borger heb je het boomkroonpad (wat ik naar verhouding veel te duur vond), bij Exloo mooie wandelroutes (bij Poolshoogte). Emmen centrum is wel leuk op zich, maar er komt steeds meer leegstand helaas.
Wij vonden Kabouterland in Exloo erg leuk. Tierpark Nordhorn is niet zo'n grote dierentuin als bijvoorbeeld Artis, Emmen of Burger Bush maar echt heel erg leuk voor kleine kinderen. Wij wonen vlakbij en gaan elk jaar wel een paar keer hier naar toe. Is echt heel erg betaalbaar en veel te zien hoor! Vanaf de Huttenheugte is het wel iets verder rijden, ruim 45 minuten.