Hoi, De titel zegt het al. Hier dit jaar 2 weken meivakantie vanaf eind april. Hoe is het dan in Hurghada/Sharm El Sheikh? Lekker of te warm voor kids? de jongste zal net over 2 jaar oud zijn. Hoor graag ervaringen. Bedankt! Charlie
Ik ben er bijna 3 jaar geleden geweest maar dat was 21 mei. Dus een paar weken later! Toen was het warm maar wel goed te doen hoor. Mijn zoontje was toen nog geen 2! Maar nu kan ik wel goed omgaan met warm weer dus misschien ben ik geen goede graadmeter. Het was elke dag over de 30 graden. Alleen hebben we 1 dag een woestijnstorm gehad ofzo waardoor het over de 40 graden was maar heel mistig (soort verstuiving van het zand)
Bedankt voor je antwoord Angela! Ik heb het zelf ook niet snel warm op vakantie omdat het dan toch anders is dan thuis denk ik. Badkleding aan en een briesje aan het strand. Moeilijk inschatten hoe het zal zijn daar maar waarschijnlijk wel lekker. Nu alleen nog twijfels over de onrust daar in z'n algemeenheid ook al schijnt het in de resorts veilig te zijn.... Groetjes, C
Ik ben in april 2011 geweest en toen was het zo'n 25 graden.. Was echt heerlijk! Zal in de mei vakantie dus nog wel warmer zijn! Heel veel plezier! O en 1 tip, toen wij naar hurgharda waren zijn wij op een super mooi eiland geweest (heet mahmya) echt een aanrader!! Heb nog nooit zoiets moois gezien, het leek net een plaatje... Felblauwe doorzichtige zee! Echt prachtig.. dit jaar zijn we naar Sharm El sheikh geweest rond dezelfde periode en was ook weer warm (ongeveer 30 graden en soms uitschieters van 40!) maar vond het persoonlijk minder leuk dan hurgharda..
Wij waren er in mei 2011. Onze zoon was toen 13 maanden n. Het was heerlijk! Niet te warm en toch warm.
Bedankt voor je antwoord. Ik zat gisteravond opeens te twijfelen aan de boeking die we nu gemaakt hebben voor Hurghada. Opeens onzeker over de veiligheid. Hoe voelde jij je daar Elegance? want in de tijd dat jij ging was er nogal wat onrust geweest toch? Voelde het ok op de airport en zo? je bent natuurlijk nergens veilig als het om terroristische aanslagen gaat maar goed, met 2 kids nu....voelt toch anders. Wat denken jullie? Charlie
Wij zijn 3 jaar geleden eind mei weggegaan tot 10 juni ongeveer. Het was al erg heet, je kon overdag niet even ergens heen want daar was het gewoon te warm voor. Wij zaten in sharm el sheikh.
Wij hebben niks van de onrust gemerkt. Hurghada is dan een vliegveld voor toeristen die voornamlijk in de all inclusive hotels zitten. Ik zou zelf niet naar andere plaatsen gaan in egypte, vooral niet de hoofdstad. Maar dat is mijn gevoel. Wij hebben wel pas twee dagen van te voren geboekt. Op dat moment was het overral in europa slecht weer. Zelfs op de canarische eilanden. Ik had wel al vacinaties etc geregeld voor mijn zoontje. Vergeet je niet dat je naar egypte een paspoort moet hebben en geen id? Hint hint.. Wj hadden via duitse site geboekt en duitsers hebbegeen paspoort nodig voor egypte en dat zeiden ze ook tegen ons.. Wel dus.. Dus de nacht voordat we vertrokke nzaten we bij bij de marechaussee om een noodpaspoort voor de kleine te krijgen hihi.. Echt hoe blond konden we zijn.. Maar wat het weer betreft.. Het was echt heerlijk! Het water ehet zwembad waren een lekkere verkoeling maar het was niet te warm dat we nergens meer Zin hadden.. Dit jaar willen we misschien weer gaan.. Ligt beetje aan de prijzen..
Mei is goed te doen. Juni is het te heet! Wij zijn 6 keer in egypte geweest en gaan nu weer Heb eindelijk mijn man over gehaald. Wij vertrekken in april,ben druk aan het kijken. We gaan naar een hotel waar we al 2 keer zijn geweest Welk hotel ga je? Over de onrust zal je denk ik niks merken,alleen in de grote steden zoals luxor en cairo. Wacht nu dat de sneeuw weg is ga ik een paspoort en inentingen voor de kleine halen.
Hoi meiden, bedankt voor de reacties. Wij vertrekken eind april. We gaan naar het Iberotel Aquamarine in Hurghada. Is enorm maar nog niet zo oud (van 2010) dus lekker nieuwe kamers, veel zwembaden, veel goede recensies maar ook wat opmerkingen over ziek worden van het eten. Maar ik pas gewoon op, voor de jongste (2) neem ik desnoods potjes mee mocht hij ziek worden. Eten gewoon geen vlees anders...en geen salades. Staat wel dat ze alles wassen met mineraalwater. Vorig jaar in Turkije geweest met kids, toen al Hep A prikjes gehad, volgende week krijgen ze de booster zodat het 10 jaar geldig is. Paspoorten hebben we ook gelijk vorig jaar gedaan. Dus we zijn er redelijk klaar voor. Dus eind april begin mei dus wel lekker daar. Voordeel daar dat er vrijwel altijd strakblauwe lucht is. In Turkije vorig jaar eind mij toch redelijk wat bewolking en regen gehad, soms beetje fris. Charlie
Ik ben in juli naar Tunesie geweest met kind van 3 en baby van 5 mnd, en dat was geen probleem als ze maar goed drinken, smeren en in schaduw houdt. Het was toen 45/50 graden en in april ben ik er ook wel eens geweest het was er toen 20. Tunesie is hetzelfde klimaat als Egypte, ik zou het gewoon doen hoor.
Zo vandaag geboekt! Wij vertrekken 8 april naar beach albatros (3keer nu) Ze zeggen dat je ziek wordt van het geld(is echt vies haha) Dit wordt de 5de keer egypte voor ons en we zijn bijde 1keer ziek geweest. -maar niet aan de race als je dat bedoeld -ik had een voorhoofdholdonsteking en ben toch gaan duiken. moest nog 1 duik maken voor de duikbevret. heb het geweten100 euro lichter en pillen waar je u tegen zegt geweldig. Helemaal van de wereld maar ze hielpen! Had nergen meer pijn en sliep als een roosje. Had een pakje meegekregen en thuis nog opgemaakt als me slecht voelde. Weet de naam niet meer waren kleine groene pilletjes. Dus als iemand de naam weet? Tunesie ligt een stukje hoger. Min temp in egypte is 28 graden.