Betekenis droom

Discussie in 'De lounge' gestart door doorsteefie, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste en correspondent/columni
    Veenendaal
    Hallo meiden,

Ik heb weleens gehoord dat bepaalde dromen een betekenis kunnen hebben. Heeft iemand hier verstand van of kan ik dat ergens opzoeken? Ik krijg steeds vaker dezelfde droom en ik vind hem helemaal niet prettig. Toch vraag ik mij af waar dit vandaan kan komen. Ik ben benieuwd.

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Je kunt gewoon op het thema zoeken en droomuitleg in google. Dan krijg je verschillende sites met uitleg.

Bijvoorbeeld: droomuitleg dood van een bekende

3. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Veenendaal
    Bedankt Katja77 maar ik kom daar dus niet echt uit. Ik kan bijvoorbeeld maar op 1 onderwerp zoeken terwijl er meerdere zijn.

Ik zal even uitleggen wat mijn droom is. En deze keert dus heel vaak terug.

In mijn droom krijgen we ineens te maken met aanslagen en dan slaat er paniek toe want... Elke keer wanneer dit gebeurt, zijn mijn kinderen elders. Hetzij bij oma of op school maar in elk geval niet bij mij en mijn man.
    Mijn man en ik zijn dus wel samen maar mijn kinderen zijn dan onbereikbaar want we kunnen geen kant op.

Dat dus...

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik ga even zoeken

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik werk met dromen. Als je wil, mag je je droom aan mij per pb sturen. Ik wil er wel naar kijken. Belangrijk is om zoveel mogelijk details te omschrijven (licht, donker, hoog, laag etc.) maar ook je gevoel in je droom en het gevoel waarmee je wakker wordt.

Kijk maar wat je wil.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben geen kenner maar ik droom zelf heel veel en ik merk dat ik dan vooral dingen uit het dagelijks leven verwerk of mijn angsten en stressmomenten. Is wat je droomt niet een afspiegeling van je grootste angst? Dat er iets ergs gebeurt, zoals aanslagen (ook nog eens een recent probleem dat misschien veel indruk op je maakt), en dat je niet bij je kinderen bent om ze te beschermen? Hoe oud zijn je kinderen? Misschien zijn ze op een leeftijd dat ze zich steeds meer van je losmaken en heb je onbewust het gevoel dat je ze steeds minder kunt beschermen of dat je steeds minder controle over hun welzijn hebt?

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Als je googled op terror attacks en not getting acces to my children...

Dan duidt het vooral op angst om de controle te verliezen in je dagelijks bestaan. En een gevoel van onzekerheid over de onvoorspelbare toekomst.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik denk idd dat deze droom eerder je angst uit over wat er de laatste tijd allemaal gebeurt om ons heen.
    Het is iets wat je overdag ziet en snachts dus verwerkt.
    En het is allemaal vrij heftig doordat je dus nu ook.je Kids hebt. Ik.heb deze dromen gehad tijdens de aanslagen omdat ik.het dus zo.niet kon verwerken.
    X

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    helemaal mee eens

10. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan ook dromen verklaren, maar ik zag dat je al een aanbod hebt gehad :)

11. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Veenendaal
    Justme1974 en BloemJK ik ben wel benieuwd naar wat Julie van mijn droom vinden. In mijn droom is het gewoon licht, overdag dus. Ik weet dat de omgeving in één van de dromen heuvelachtig was maar ik kan je niet zeggen of dit elke keer zo is, denkt het niet. Mijn kinderen zijn 5 (bijna 6) en 2. De droom voelt heel echt, anders dan andere dromen. Wanneer ik wakker word, ben ik ook lichtelijk van slag. Vooral omdat het steeds vaker terugkeert.

12. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Veenendaal
  13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar ik zie hier een duidelijke betekenis in.

Onbewust ben je bang je kinderen 'los' te laten. Je ziet ze groeien en zelfstandig worden. Ze leren steeds meer en kunnen steeds meer. Ze hebben jou steeds minder nodig. Dit is iets wat voor elke moeder wel speelt op een moment in hun leven. Je wil ze graag bij je houden. Verzorgen, vertroetelen, beschermen. Maar ze trekken de weide wereld in, op eigen benen.

Misschien dek je er bewust wel heel anders over, maar je droom is teken dat je onbewust wat meer moeite hebt met loslaten. Je bent bang dat ze de grote boze wereld nog niet aankunnen.

De aanslagen moet je dus niet letterlijk nemen ;)

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sorry.. ik zat op een pb te wachten.. haha.. topics zakken soms en dan vergeet ik ze zo ongeveer. Maar even zien:

In mijn droom krijgen we ineens te maken met aanslagen en dan slaat er paniek toe want... Elke keer wanneer dit gebeurt, zijn mijn kinderen elders. Hetzij bij oma of op school maar in elk geval niet bij mij en mijn man.
    Mijn man en ik zijn dus wel samen maar mijn kinderen zijn dan onbereikbaar want we kunnen geen kant op.

Het is al meer aangegeven; in de basis van deze droom zie ik ook een proces van loslaten, wat geheel past natuurlijk in je proces als ouder zijnde. Er kan nog meer onder zitten, maar ik ken je niet goed genoeg natuurlijk. Het kan namelijk ook over jezelf en je verleden gaan, wat zich terug laat zien in de kinderen. Maar vooralsnog zie ik het loslaten. Je kinderen die elders zijn, bijvoorbeeld bij oma kan aangeven dat je kinderen daadwerkelijk ergens anders zijn in de toekomst en dat je mag vertrouwen op hun kennis (oma = oud = wijsheid die je mag verwachten op een bepaalde leeftijd). Je kinderen zullen op een bepaald moment hun eigen keuzes maken en daar zul je geen invloed op hebben, dat is het onbereikbare en daarin zul je vast momenten hebben dat je het niet eens bent met de keuze, maar je zult moeten accepteren (het geen kant op kunnen).
    Dat deze droom zich vertaalt in aanslagen, daarin kun jij voor jezelf kijken waar aanslagen bij jou voor staan; welk gevoel maken deze bij je los? Wanneer je kijkt naar (de huidige) aanslagen; het is gewelddadig, mensen worden uit je leven weggerukt, zomaar en ineens. En misschien is dat ook wel je "angst". Dat je kinderen zomaar en ineens volwassen zullen zijn en jou niet meer nodig hebben.

In mijn droom is het gewoon licht, overdag dus. Ik weet dat de omgeving in één van de dromen heuvelachtig was maar ik kan je niet zeggen of dit elke keer zo is, denkt het niet. Mijn kinderen zijn 5 (bijna 6) en 2. De droom voelt heel echt, anders dan andere dromen. Wanneer ik wakker word, ben ik ook lichtelijk van slag. Vooral omdat het steeds vaker terugkeert.

Dit geeft aan dat de weg van opgroeien en straks volwassen worden niet altijd glad zal zijn. Je zult hobbels en bobbel tegen gaan komen (heuvelachtig), maar je mag er dus ook op vertrouwen dat het goed komt, want het is niet altijd heuvelachtig.

De meer persoonlijke laag die ik in deze droom terug kan vinden, is dat jij zelf iets aan het verwerken bent of geconfronteerd wordt met gebeurtenissen die je als heftig hebt ervaren. Maar dat kan ik nu niet direct aangeven.

Mocht je nog wat willen weten, stuur me rustig een bericht.

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    TS; ik ben eigenlijk benieuwd of je iets gehad hebt aan de uitleg van iedereen..

Deel Deze Pagina