Ex partner, wat kan ik hier mee doen.

Discussie in 'De lounge' gestart door saphira17, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Hallo,

Ik wil huiselijkgeweld onder de aandacht brengen, mijn ex heeft mij meerdere malen geslagen waarbij van een paar keer aangifte is gedaan. Ex loopt vrij rond nog steeds, en moest afgelopen week voorkomen, weer is de zaak aangehouden en moet er weer een onderzoek plaats vinden, zo weet mijn ex er onder uit te komen. Hij is ook nog eens trots op het vast zitten van 2 jaar terug, hij heeft zijn detentie nummer laten tattooeren op zijn arm omdat hij trots is op het geen wat hij gedaan heeft. Ik ben hier dus absoluut niet blij mee, het OM etc laat het afweten maar toch kan het niet zijn dat hij vrijuit gaat en lekker verder gaat zoals hij ging.
    Het onderzoek loopt al bijna een jaar.

Nu wil ik hier iets mee doen maar wat ? Krant is ingelicht, op fb is een aparte pagina geopend hiervoor, het OM zou ik mosschien nog kunnen schrijven maar wat nog meer ?

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

Is er geen meldpunt voor huiselijk geweld, waar ze je kunnen helpen?
    Zij weten vast meer wegen.

Meis wat erg voor je!

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik zou eens bij de GGD vragen om hulp, zij hebben daar vaker mee te maken en kunnen je wellicht helpen.

En als er een juridisch loket of rechtswinkel in je buurt zit, kun je daar ook met je vragen terecht. Dan heb je juridische en medische hulp die je verder kunnen helpen.

Heel veel sterkte en succes...!

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Meer dan een goede advocaat kun je niet in de arm nemen. Mijn ex heeft ruim 2 weken in voorarrest gezeten wegens mishandeling van mij en is uiteindelijk ook veroordeeld door de rechtbank maar de enige straf die hij kreeg was dat hij een paar honderd euro aan de staat moest betalen en die werd verrekend met de 2 weken voorarrest, toen stond de teller op 0. blijkbaar is dat een normale straf voor het in elkaar slaan van je vrouw....
    Er heeft ruim 1,5 jaar tussen de aangifte en de rechtzaak gezeten omdat er steeds dingen tussendoor kwamen die belangrijker waren dan deze zaak, dat schijnt ook normaal te zijn.

5. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Hallo, de vorige keer mocht hij 2 maanden blijven, de laatste keer ( 18 augustus 2012) mocht hij na 4 dagen gaan. 12 december mocht hij terug komen, heeft hij mij laten oproepen als getuigen, 23 januari mocht ik komen en nu mocht hij 1 juli weer komen en word er opnieuw onderzoek gedaan, meneer heeft geen spijt, ik heb een advocaat voor de scheiding die aan de gang is. Maar ik ben niet eens bij zijn zaken uitgenodigd niks, dus heeft een advocaat op dat moment weinig zin denk ik ? Hij heeft tot nu toe 3 taakstraffen gehad en 1 keer moest hij een maand zitten. Ik had zo mijn hoop op het OM dat ze eindelijk hem de straf zouden geven die hij verdiende en nu is het alweer wachten en ik hoor of zie nooit iemand. Meneer zegt dat hij niks gedaan heeft, en dan al zeker geen spijt heeft.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bij mij was er ook sprake van huiselijk geweld; hij brak mijn voet en het was direct einde relatie. De eerste échte keer dat hij mij wat heeft aangedaan - om het maar zo te zeggen. Het gooien met hete-koffie-incidentje niet meegerekend.

Het werd een sepot wegens gebrek aan bewijs - omdat er verder niemand in de ruimte was en omdat hij beweerde dat ik mijn eigen voet heb gebroken ( :( hoe dan? Hoe lomp denk je dat ik ben).

De politie in Nederland faalt op ieder vlak. Ik vind dat je altijd aangifte moet doen van strafbare feiten - echt waar - maar ik heb er (na het doen van 4 à 5 aangiftes) absoluut geen vertrouwen in dat men ook daadwerkelijk iets doet met die aangifte of dat het iets oplost. Ze houden je trouwens ook nooit op de hoogte, terwijl ze dit wel moeten doen. Ik bel altijd na een half jaar om te vragen hoe het staat met het onderzoek en hoor vrijwel altijd: sepot 02. Stelletje lamzakken.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Je weet dat de politie niet bepaald of het een sepot wordt?

TS ik zou een steun punt van huiselijk geweld contacten.
    Helaas zijn de straffen in Nederland hoog en komen sommige dus met een hoop weg.

8. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Klopt, politie neemt aangifte af en justitie bepaald, hij tot nu toe altijd veroordeeld, hij heeft me geprobeerd te wurgen, allemaal striemen en door een kapotte deur gegooid, een snee in mijn been wat een litteken is en blijft. Helaas voor het leven getekend en niemand doet iets. Daarom wil ik de media erbij halen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Joycey: de politie bepaalt niet of er verder iets met een zaak gebeurt, dat is aan rechters etc...

@TS: actie op FB en een krant inlichten, tja... vind je het echt gek da er dan verder nog niets gebeurt?
    Ik zou eens zorgen voor goed juridisch advies en iemand die jou alle ins en outs kan uitleggen over hoe dit soort juridische trajecten doorgaans afgehandeld worden. Dan snap je wat er allemaal juridisch wel en niet kan in NL en frustreert het misschien iets minder, want ik denk dat jouw verwachting dat ie echt straf gaat krijgen, niet uit gaat komen. Hoe vervelend en oneerlijk ook: dingen moeten in NL zo keihard te bewijzen zijn, voordat iemand er voor gestrafd kan worden, dat mensen er toch vaak mee weg komen helaas.

10. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0

Steunpunt huiselijkgeweld doet niks behalve je in de grond trappen en zeggen dat je geen slachtoffer maar dader ben omdat t vaker is gebeurd en ik er niet uit kon stappen.

11. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    tja dat is NL he, je moet eerst helemaal kapot geslagen zijn en dan willen ze nog een heel kleinnnnnn beetje helpen!!
    en als het te laat is het, hoe hadden we dit kunnen voorkomen???
    vind goed dat je er iets mee wil doen!

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja in landen zoals Marroko is dat veel beter geregelt. ;)

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Haha ;)

Ts, ik denk dat de media e.d. erbij halen weinig zin heeft.. Dan wordt het zo'n hart van Nederland verhaal waar uiteindelijk nog niks mee gebeurd.. Ik denk dat je het echt gewoon via een advocaat moet doen.. Succes ermee! Wat een k*t periode om meegemaakt te hebben!

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Daar ben ik van op de hoogte, maar je weet wie het onderzoek leidt en de zaak voorlegt aan het OM. Wanneer je merkt dat de politieagenten jouw verhaal al niet serieus nemen, onbehoorlijk met jou omspringen of zelfs weigeren de aangifte op te nemen (omdat ze het zogenaamd zo druk hebben) - dat je aan het verkeerde eind gaat trekken.

Men heeft nadat ik ben mishandeld 'een deal' gemaakt met dat mijn exvriend in de slaapkamer zou verblijven die nacht, en ik in de woonkamer op de bank - met een gebroken voet - en gaven beide partijen een "zwijgverbod". In plaats van mijn aangifte direct opnemen en hem meenemen OF mij in veiligheid naar het crisiscentrum brengen.

En dáármee zet de politie gelijk de toon.

15. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    mijn advocaat kan er weinig aan doen omdat ik nu niet opgeroepen ben en ik dus geen recht van spreken heb. Ondanks dat de volgende aangifte al klaar ligt met bedreigingen etc word er niks mee gedaan er moet toch iets zijn wat wel wat doet

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Schadeclaim invoegen met voegingsformulier?
    Of is dat niet datgeen wat je wilt bereiken?

17. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Het geen dat ik wil bereiken is dat justitie etc zwaardere straffen op gaat leggen, dat het overal onder de aandacht komt en dat mensen beseffen dat er wat moet gaan gebeuren, dat iemand al een jaar vrij rond loopt zonder verdere maatregelen en hij gewoon verder kan en mag gaan is niet goed voor de maatschappij en voor mijn kinderen die letterlijk het hebben zien gebeuren.

En ik wil graag bereiken dat mensen aangifte gaan doen en niet in z'n situatie blijven hangen wat ik wel 6 jr. Heb gedaan.

Zit je in z'n situatie doe er dan wat aan liever vandaag dan morgen.

Als iemand erin zit en graag privé wil sturen is dat mogelijk.

18. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    @Joyce, je kan een klacht indienen bij de politie als jij vind dat je niet correct behandelt bent door ze. Deze klachten worden serieus genomen.

@Sapihra, als ik je advies kan geven zou ik geen media opzoeken of het via een fb site spelen. Ik kan je nu al vertellen dat de advocaat van jou ex daar mee aan de haal gaat. En je bereikt er niets tot nauwelijks mee. Ze gaan er geen hogere straffen door geven, maar de kans op straf vermindering is des te groter zelfs. Bel Slachtofferhulp anders eens op l, zij kunnen jou ook adviseren.

Helaas is huiselijk geweld gewoon een hele moeilijke kwestie omdat het binnen rationele sferen afspeelt. Dit is lastig voor zowel de politie als een rechter omdat het jou woord tegen het Zijne is. Ik heb een zaak mee gemaakt waar de ex zijn vrouw bleef stallen, zelfs vannuit de gevangenis. Maar blijkbaar later bleek dat zij ook geen schone lei had. Een rechter moet alle kanten van zo'n verhaal bekijken en uiteindelijk op feiten afgaan. Ik begrijp heel goed dat jij hem gestraft wil zien worden. Maar helaas is het op het moment in Nederland bij de Nederlandse rechtbanken niet top.

Gelukkig word deze maand er een nieuwe wetgeving over huiselijk geweld en kindermishandeling ingevoerd en gaat dit meer hulp betekenen voor de slachtoffers. Als jij zegt he niet gehoord te voelen bi het steunpunt zou ik echt even naar Slachtofferhulp bellen al is het maar voor advies en dat hè verhaal kwijt kan. Succes!

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, dan klaag je en dan hoor je er ook nooit meer wat van :D Sorry hoor, maar het is niet alsof ik het niet gedaan heb. In 3 verschillende situaties waarbij er serieus strafbare feiten werden gepleegd, kreeg ik exact hetzelfde voor elkaar: niks. Dat is typerend en kenmerkend voor het politie/justitieapparaat.

@Saphira; kijk uit dat je geen smaad/laster aan je broek krijgt van je ex. Niet dat ik denk dat ze hem ineens wel serieus gaan nemen ofzo, maar je zou maar een aangifte tegen je hebben lopen... Blegh!

20. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Ik heb nog niks gedaan en mijn advo ingelicht, alles mag zolang ik geen naam adres telefoon nummer gebruik. Dus alles zoals in een kranten artikel.

Deel Deze Pagina