nierstuwing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door duines, 7 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duines

    duines Lid

    3 jan 2006
    8
    0
    0
    Hallo,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

    Ik 'hoor' hier eigenlijk nog niet. Maar ik heb wel een zoontje die de volgende maand 2 jaar wordt.

    Ik heb een vraag: Toen ik in zwanger was van m'n zoontje werd ik met 28 weken opgenomen in het ziekenhuis. Eerst dachten ze het hellpcyndroom.
    Maar het was een nierstuwing.
    Dan heeft je kindje te veel ruimte in beslag genomen en dan drukt de baarmoeder tegen de rechternier aan. Met als gevolg dat hij zijn afvalstoffen niet kwijt kan. Heb er medicijnen voor gekregen en moet ook in het ziekenhuis bevallen. De bevalling kwam met 36 weken en 6 dagen.
    Nu heb ik geen pijn meer maar in de zwangerschap wel moest ook heel rustig aan doen.
    Wie heeft er wel eens van gehoord?

    Ik wil jullie absoluut niet bang maken want het komt niet veel voor.

    Liefs wen
     
  2. Petra

    Petra Actief lid

    29 okt 2005
    121
    0
    0
    student
    Noord-Brabant
    Hallo Wen,

    heel herkenbaar je verhaal. Ik heb bij mijn eerste twee zwangerschappen ook nierstuwingen gehad. Het kwam inderdaad zelden voor en ik was dan ook een leuk studie-object voor meerdere co-assistenten enzo.
    Ik had in de eerste zws vanaf week 18 stuwingen. Ik ben toen later in de zws opgenomen wegens teveel pijnklachten, nierkoliek! Ik heb pijnstilling gehad, maar de nier stuwde teveel. Ik heb toen een catherer gekregen, aangeprikt via mijn rug, een zakje met pies aan mijn been. Niet leuk! In de tweede zws heb ik ook stuwingen gehad, maar die bleven redelijk onder controle met pijnstilling. Ik ben toen de pijn erger werd ingeleid in de 38e week, ik wilde toen geen catheter meer voor die korte tijd. In mijn derde zws heb ik niet tot nauwelijks last gehad, wel eens een steekje, maar daar is het bij gebleven en nu ik zwanger ben van de vierde heb ik nog geen echte klachten met mijn nieren gehad. Ik merkte aan mijn nieren dat ik zwanger was, 1 keer een lichte stuwing, maar daarna tot nu niets meer. Ik hoop ook echt dat het wegblijft....het is een nare pijn, erger dan weeën.
    Ik hoop voor je dat je in de eventueel komende zws (of ben je zwanger, heb ik niet op gelet?) geen nierklachten meer krijgt.
    Mijn nieren zijn wel gevoeliger gebleven, maar ik heb er totaal geen klachten aan overgehouden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Anders hadden de gynaecoloog en de uroloog je wel verboden ooit nog zwanger te raken.
    Veel succes,

    groeten Petra.
     

Deel Deze Pagina