Van 1 naar 2!!

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaNiess, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hallo...

Ons zoontje is a.s woensdag alweer 6 maanden.. Pff.. waar blijft die tijd. :p

Maar waarom ik eigenlijk dit topic open is omdat ik nogal met wat vragen zit.

Hij zit op dit moment aan de flesvoeding nummer 1, en zou dus vanaf woensdag naar nummer 2 kunnen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Wat ik op dit moment nog aan voeding in huis heb van nummer 1 kan ik nog precies mee tot aan woensdag.

Ook heb ik al potjes in huis vanaf 6maanden.. Zou het erg zijn als hij die al 2 dagen eerder krijgt? Of moet ik daar mee echt wachten tot woensdag?

Hoe doen jullie dat precies?
    ;)

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Flesvoeding opmaken en vanaf woensdag over op nr. 2. En wat betreft de potjes maakt het echt niks uit hoor die paar dagen. Al zou het een paar weken zijn. Het is sowieso nog erg fijn. Op een gegeven moment (vanaf 12 mnd geloof ik) wordt de voeding in de potjes grover en meer stukjes. Maar dat is nu nog niet het geval.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wbt die potjes, begin je met 6 mnd met bijvoeden of ben je al eerder begonnen?
    Want als je met 6 mnd wil beginnen kun je wel beter beginnen met de 4 maanden potjes.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou wel een beetje een overlapping doen, dus bijvoorbeeld nu beginnen met half half en dan zo overgaan. Die grens van 6 maanden is niet zo strikt hoor, dus ik zou lekker beginnen met bijvoeding!

5. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, hier zijn we 1 en 2 gaan mengen omdat ons meisje nogal veel last had van krampjes door de overstap van BV naar flesvoeding ze kreeg eerst hypo allergeen 1 van friso en zijn nu over naar friso standaard 2 omdat ze overal nogal heftig op reageert hebben wij ervoor gekozen om de voeding te mengen en zo de overgang wat makkelijker te maken dus dag 1, 2 schep nieuw rest oud dag 2 3 schep nieuw rest oud in totaal heeft dit 4 dagen geduurd want de overstap ging super dus konden we de nieuwe voeding al snel opvoeren en nu drinkt ze het probleemloos,

de potjes vanaf 6 mnd kun je gewoon geven net als bij de overstap naar stap 2 flesvoeding komt dit niet aan op een week of 2, hier nog steeds verse potjes ( ik maak vers en gooi dan over naar potje om in te vriezen zodat ik de hoeveelheid af kan meten) vanaf 4 mnd dit gaat nu eindelijk goed na 2 weken dus wij wachten nog even met stukjes etc.. maar jij kan het gewoon geven geen probleem ;)

en oh ja het gaat idd allemaal erg snel heel cliché maar het is echt waar ;)

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hoi hoi, bedankt voor jullie reacties.

Even antwoord op de vraag van Duchess, wij zijn al met 4 maanden begonnen met bijvoeden zoals groente en fruit.
    Is wel de bedoeling dat we zelf groente en fruit maken, maar laatst was er die actie bij kruitvat. 10 potjes voor de prijs van 7 dus toen maar even potjes gehaald voor warm eten.. Fruit krijg hij nu gewoon bijna elke dag gewoon lekker vers. :D

Even offtopic. @ nonnie26; onze kindjes zijn even oud hihi!

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hihi, had ik nog niet eens opgelet, hier dus ook vers van potje krijgt ze krampen zooo raar maar goed vers is net zo makkelijk met de staafmixer alleen vind het ook zo wat om voor haar broccoli te koken en pureren zodat ze dat leert eten maar wij eten nooit brocolli dus of het nut heeft ;)

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Haha precies, ze mogen allemaal dingen eten wat wij zelf ook niet eten, dus zou ook betekenen dat ik dus alleen broccoli moet kopen voor de kleine man hahaha! Wij doen het trouwens niet met de staafmixer, wij hebben een kleine blender van Avent. Eigenlijk alles wel van avent.

Deel Deze Pagina