Hallo dames, Lenn krijgt nu 2x per dag een fles.. 's ochtends een fles van 210+7 ( gaat niet helemaal leeg) en voor het slapen gaan een fles van 210+7. Hij is nu ruim 10 maanden en nu vroeg ik me af vanaf wanneer hij brood als ontbijt mag hebben.. En als hij een boterham als ontbijt krijgt 'moet' hij dan een beker (opvolg)melk erbij hebben? Het maakt mij totaal niet uit wanneer ik de fles kan laten vervallen, maar wil het graag weten zodat ik het op tijd weet.. Tussen de middag eet hij trouwens 2 boterhammen incl. korst en bord gaat elke dag leeg.. Ik weet niet of het iets uit maakt hoeveel boterhammen hij per dag krijgt en of daar net als bij opvolgmelk een max aan zit.. Alvast bedankt..
Er zit niet echt officieel een max aan natuurlijk, maar ik was rond 9 maanden al begonnen met een boterham als ontbijt. Ze vond het heerlijk en was niet te ongeduldig 's ochtends, dus ging prima! Onze melkfles was toen in het begin nog 150cc, maar ik bouwde hem langzaam af. Mijn regel was: 3 dagen een beetje laten staan = hoeveelheid verlagen. Dus we gingen al snel naar 120cc, toen naar 90cc, en toen naar een tuitbeker. Dat heb ik volgehouden tot ze een jaar was, en toen zijn we overgestapt op gewone (soja)melk. In principe kun je gewoon langzaam overgaan naar "een bekertje melk". Als hij nu al af en toe wat melk laat staan, zou ik gewoon beginnen met een boterham en de fles dan meteen verlagen naar 180cc. Hoe meer hij dan brood gaat eten, hoe minder hij van z'n fles zal willen. Dan bouw je gewoon langzaam af, tot je op een mooie beker melk zit!
Volgens mij is 300cc melk trouwens het minimum, dus als je 's ochtends een goede beker melk blijft geven (120 cc) en 's avonds zo'n fles nog, dan zit je nog prima! Uiteindelijk kun je dan naar 2x een beker (ontbijt en lunch) en 's avonds een bakje yoghurt, dan zit je ook weer aan de zuivel hoeveelheid!
Oke, dank je.. ik denk dat we morgen dan maar met een boterham gaan beginnen.. Hij is gek op brood dus dat zal het probleem niet zijn hij heeft gisteren en vandaag zo'n 100cc laten staan in de ochtend.. vanaf morgen de fles maar afbouwen dus
Ik ben met 10 maanden begonnen met een boterham 's ochtends. Toen kreeg ze er nog opvolgmelk bij, een maandje later een gewoon bekertje met halfvolle melk. Op de kdv-dag een bordje pap.
Fleur kreeg altijd pap via de lepel, maar vanaf augustus (10 maanden) weigerde ze dat opeens en wilde ze een boterham. Dus sinds ze 10 maanden is krijgt ze brood
dan wordt het dus tijd voor een nieuw soort ontbijt Aan de boterham ligt het niet, meneer is een broodmonstertje (nouja, eet eigenlijk alles wat je hem voorzet en alles gaat op) die fles laat hij toch voor de helft staan dus dat moet goed komen.. Bedankt dames !