Het woord nee ?

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    klopt ook! ook goede tip ! zo ga jij er ook mee om? :)

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar wat wil je dan??????

Wil je dan altijd ja horen, ookal kan degene ècht niet?? Om jou te plezieren? Hoezo kan je niet tegen het woordje nee?

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En zeg je zelf dan nooit nee tegen iets?

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben vrij nuchter en voel een dergelijke NEE eigenlijk helemaal niet als afwijzing. Ik zeg zelf ook gewoon nee als iets niet uitkomt. Dus als ik iets wil afspreken, of een speelafspraakje voor m'n dochter wil plannen en ik krijg nee te horen, dan denk ik daar verder niet over na. En neem het al helemaal niet persoonlijk op. Het hoort er nou eenmaal bij. Natuurlijk, als iemand keer op keer nee blijft zeggen en ik het idee krijg dat het smoesjes zijn, dan is het een ander verhaal. Maar gelukkig gebeurt dat eigenlijk nooit :)

Probeer te relativeren, probeer het bij jezelf te houden. Ook de kritieken die je in je topics krijgt over je zinnen bijvoorbeeld. Schiet niet meteen in de verdediging, kaats de bal niet terug en zeg dat het aan anderen ligt. Maar relativeer en vat het niet persoonlijk op. Dat maakt het leven een stuk simpeler en prettiger :)

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heb ik ook al gezegd, moet ik hem ff kleuren ;)

Maar je zegt zelf eerder
    Oorspronkelijk geplaatst door jmm [​IMG]
    Wie kan er ook niet goed tegen het woord nee?
    Of kan jij er wel goed tegen en wat doe jij dan als iemand nee zegt?

Dus je zegt zelf dat je er NIET tegen kan. Dus ik zeg dat je dat moet leren. Want niet iedereen kan het jou naar de zin maken.

6. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    kan er wel tegen , vindt alleen niet leuk kan toch , je gaat toch niet zeggen dat jij een gat in de lucht springt van ooyes het gaat niet door ! dat vind ik dan wel knap van je !

en zie nogmaals de blauwe zin , hoe ga jij ermee om? gr jmm:)

7. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    ja oke , duh , maar meer dat ik wilde weten hoe jullie ermee omgaan , daarom de zin in het blauw dat is het belangrijkste !

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dan heb je het eerder verkeerd verwoord.

Ach ik ga dan gewoon wat leuks met kk doen. Of als kk naar school is lekker wat voor mezelf doen. Heb altijd wel wat te doen, dus maakt mij niet uit als het op dat moment niet uit komt. Wat in het vat zit verzuurd niet.

9. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    oke , zo doe jij dat , leuk om te horen !! dat bedoel ik dus !!!
    Zal voortaan mijn vraag in de het blauw zetten , nou dan moet het toch wel lukken denk!

Goed lezen bij mij he , mensen , dat kan best leuk zijn hoor , hoe een ander dat doet ofzo, dan weet een ander dat ook weer , en ikzelf ook natuuurlijk , je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn ?

gr jmm:)

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou je bent wel erg onduidelijk hoor.
    Maar kon je zelf dan niet iets verzinnen? Je maakt mij niet wijs, dat als iemand nee zegt je die tijd op de bank met je armen over elkaar gaat zitten :)

11. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Misschien een idee als je een topic start, je vraag duidelijker te formuleren. Het duurde nu 5 blz. voor de vraag helder was. Dit als opbouwende kritiek bedoeld. Dus niet aanvallend bedoeld.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Je hoeft je vragen niet in het blauw te zetten hoor, maar als jij dat prettig vindt mag het best :)

Ik wil je best wat tips geven over de leesbaarheid van je topics, maar dan wel in pb, want het moet niet weer een kritiek-topic worden natuurlijk :)

13. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0

daar gaat het niet om, vraag het nu even aan anderen , of zij wat kunnen verzinnen , wat ik doe doet er nu even niet toe en by de way hangt ook van de situatie af ! gr jmm:)

14. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Daar gaan we weer.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou je vraagt dus wat een ander doet. Die antwoorden heb je nu. Nu mijn vraag, wat ga jij voor leuks ( of saais) doen als iemand nee zegt.

16. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    ik ga nu stoppen , computeren
    bedankt voor jullie ideeeen erover was weer een leuke discussie over het woordje nee !

interressant ook hoe anderen ermee om gaan , duurde even voordat het kwartje viel , maar gelukt ! grjmm:)

17. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook.
    Misschien moeten we niet zo bitchen.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heee stop en jij dan?

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind het op zich ook wel een interessant onderwerp hoor. Als je het even anders formuleert:
    Hoe ga jij om met afwijzing?

Neem je dat persoonlijk op? Kun je het makkelijk relativeren? Of trek je het je erg aan? Wat doe je om dat om te buigen etc...

20. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik snap de frustratie aan beide kanten wel steeds. Maar het verandert niet. Dus ik accepteer maar dat, naar mijn mening, ts niet zo duidelijk is in schrift.

Deel Deze Pagina