Vandaag pret echo laten maken en de echoscopiste vroeg of ik later nog een echo kreeg omdat de placenta wel erg laag en ze vermoedde voor de uitgang. Nu ben ik afgelopen maandag voor een inwendige echo bij de gyn geweest en vraag me af of hij dit dan ook nie gezien zou moeten hebben? Zelf het idee dat placenta niet voor de uitgang ligt anders had ik dit eerder ook vast wel gehoord maar even nieuwsgierig of dit altijd via een inwendige echo te zien moet zijn? Bedankt!
Hier werd bij de 20 weken echo geconstateerd dat ie een klein beetje voor de uitgang ligt. Met 32 weken krijg ik een inwendige echo om te controleren of het nog is 'bijgetrokken'.
Ik denk dat de gyn het niet gezien heeft omdat het niet zo is. Heb de gyn hoger zitten dan de dame van de pret echo, niet lullig bedoelt overigens! Zal het nog wel een keer aangeven bij de Vk.
Dit was ook mijn gedachte. Als het zo was geweest, dan had de gynaecoloog dat écht wel gezegd. Maar inderdaad, even aangeven wat de echoscopiste heeft gezegd kan nooit kwaad!