hallo Zijn hier meer mensen die exceem hebben en zwanger zijn? Ik heb het vooral aan m`n handen en dit is nu best erg. Had zalf van de dokter dermovate zalf --> Heet nu geloof k anders. Maar deze mag je niet gebruiken staat er bij in de zwangerschap overleg met huisarts. Dus vanmorgen gebeld moest ff laten zien.. was toch wel erg. Krijg dus weer soort zelfde zalf, zegt ie ja eigenlijk moet je die niet te veel gebruiken. als je deze Te veel gebruikt kan het schadelijk zijn. Dus mag een beetje gebruiken en dan 3 dgn ofzo achter elkaar en dan een poosje niet.. en dan weer wel.. Gatsie toch t idee dat t eigenlijk niet mag maar wel moet... er is niks anders voor.. Groetjes Danielle
ik heb een hele irritante plek op mn voet, soms jeuktie en soms niet... heel raar! Ik wacht dus wel af tot de kleine er is en ga dan creme halen. maar iig blij dat hij wel toestaat dat je die creme met mate mag gebruiken!
Ja nou idd, ga em ook wel met mate gebruiken want heb gewoon helemaal rode open vochtige plekken. Staat ook een beetje vies.. Ik heb een schimmel op m`n voet gehad. hier kreeg ik gewoon een zalfje voor en dit was binnen een week weg.. groetjess
Naar he, eczeem! Misschien een goede algemene tip die ik heb. Ik gebruik sinds kort producten van Zarqa. Dat is parfumvrij en er zitten ook geen kleurstoffen of dierlijke stoffen in. Dit is minder irriterend voor je huid. En aangezien ik lees dat je open, nat eczeem hebt is dat misschien wel prettig? Ze hebben ook een scrub voor onder de douche. Die helpt bij mijn eczeem erg goed, ik krab veel minder. Alleen dat is droog eczeem en er staat een waarschuwing bij dat je moet uitkijken met open wondjes. www.zarqa.nl misschien kan het je helpen je klachten wat te verlichten.
Hey Dank je wel. ga zeker eens kijken. Ik heb het alleen maar op m`n handen, soms in de holtes van m`n ellebogen. Werk in de kinderopvang dus veel handen wassen en nouja soms dus niet goed afdrogen en dan gaat het irriteren. Ben net bij de apotheek zegt ie man wil je even met me meelopen? denk o jee wat nu dan.. in een kamertje naar achteren. Zegt ie er zit een grote waarschuwing op zegt ie omdit te gebruiken als je zwanger bent.. vooral op grote open oppervlakken. dus ik hem laten zien van m`n vingers, zegt ie met de dokter is afgeproken 3 dagen achtereen smeren en dan wel max 2x en heeeeel minimaal. Want anders word er een te grote hoeveel heid door de huid opgenomen en is het schadelijk voor de baby.. Hij zegt ja wel minimaal.. nou ja moet je daar mee dan? durf het haast niet te gebruiken. doe het eerst maar eens 1x per dag heeeel licht er op smeren.. Liefs Danielle (p.s. de zalf heet Butavate ointment)
Heb zelf ook wel eens eczeem op mijn handen. Niet zo erg als dat jij omschrijft. Bij mij helpt hem om minder handen te wassen/met handschoenen aan schoon te maken e.d. Als je toch veel moet handen wassen dan mischien een huidvriendelijker zeepje ? En goed vet houden werkt hier ook altijd goed.
Danie84, Hoi Naamgenoot Ik ben nog niet zwanger maar ben er wel mee bezig, ook aan de clomid enzo.. Ik heb ook behoorlijk last van eczeem, handen, ellebogen, knieholtes, benen enz.. Mij raade mijn huisarts de zalf (ook butavate creme) af. Ik gebruik ook xyzal tegen de jeuk, dit mag ik ook niet gebruiken omdat hij zegt dat hierdoor de groei van het eventuele kindje geremd word net zoals bij het gebruik van butavate ... Groetjes, Einad
Vaseline cetomacrogol is een neutrale basis creme en deze helpt vaak ook goed tegen eczeem. Gewoon een paar keer per dag aanbrengen eventueel 's nachts met katoenen handschoenen erover zodat het goed kan intrekken. Ik zie het vaak in de apotheek bij kleintjes met eczeem. Ik denk wel het proberen waard
Hier ook iemand met exceem.... Ik drink al een hele tijd paardenmelk en het is al zeker 75 % minder. Ik heb (had) het op mijn armen, oksels, knieholtes, nek, buik noem maar op. Paardenmelk is een natuurproduct en ook nog eens goed tijdens je zwangerschap. Creme haalt alleen de jeuk weg en niet de oorzaak. Paardenmelk reinigt meteen je lijf en bestrijd de exceem van binnen af.
Hoi deze mag ik gebruiken als tussen door om het vet te houden, maar dat doet het ook alleen maar vet houden en iets de jeuk verminderen maar de klachten van exeem gaan hiemee niet weg daar is dus echt de butavate zalf voor. Verder ja ik gebruik het wel maar echt zo min mogelijk dus heeel dun smeren en alleen smorgens en savonds voor ik naar bed ga.. groetjes Danielle
Hey, Ik heb ook eczeem (ben niet zwanger). Heb behoorlijk stevige medicijnen hier nu voor. Dermovate is een zgn categorie IV corticosteroid. Is de sterkste zalf met hormonen die er is. Ik heb destijds aan mijn arts gevraagd of ik dit mocht smeren mocht ik zwanger raken. En dit mocht gewoon! Er word zo goed als niks opgenomen via de huid in het bloed, het kan dus helemaal geen kwaad. Gewoon zeer dun er op smeren. Ik zou wel 2 dagen achtereen proberen om niet te smeren zodat je huid er niet "gewent" aan raakt. Anders werkt het na een poosje niet meer zo goed.
Hoi allemaal, Ik heb al sinds mijn peutertijd ernstig last van eczeem en heb nu Protopic voorgeschreven gekregen. Dat is een zalf zónder hormonen. Je moet nog wel oppassen met de dosering als je zwanger bent, maar het kan veel minder kwaad dan hormoonzalf met corticosteroïden. Alleen niet te veel smeren als je in de zon gaat zitten. Bijewerking is dat je huid, waar de zalf zit, er een beetje van kan verkleuren. Het helpt in ieder geval goed, maar het is nog relatief experimenteel en wordt nog niet zo heel veel voorgeschreven, begreep ik van mijn huisarts. Bij mij is het voorgeschreven, omdat hormoonzalf (triamcinolon=troep) de huid in mijn gezicht op sommige plekjes erg dun heeft gemaakt... :-S Wat een zooi is het toch Veel succes ermee in ieder geval, misschien is Protopic wel een uitkomst ?
Ik heb er ook een beetje last van ik heb er een klein beetje sudocreme op gesmeerd en heel weinig omdat ik niet weet of het wel goed is tijdens je zwangerschap? Weten jullie er meer van?
protopic heb ik ook gehad, helaas werkte het bij mij voor geen meter. Dermovate is hier al een onderhoudsdosis. Denk dat protopic bij licht eczeem wel kan helpen, er is ook een "broertje" van protopic, is ook een zalf zonder hormonen.
hier nog iemand met crohnische exceem. Ik heb het helaas over mijn hele lichaam en wordt er af en toe gek van. Als kind zijnde moest ik 2 maal in de week naar het ziekenhuis voor een licht terapie maar sinds de zonnebanken in opmars zijn gekomen is dat gescrapt door de ziekenfonds. Ik gebruik nu lacoid zalf, in de bijsluiter staat ook dat je het alleen maar mag gebruiken in overleg met de arts. Tijdens de zwangerschappen wordt bij mij de exceem veel erger ivm de hormonen. Ik mag de lacoidzalf nu wel gebruiken maar met mate, 1 maal per dag. Dit geeft voor mij een enorme verlichting, elke ochtend begin ik met smeren en voel me dan ook gelijk meer mens. Ik kan me anders bijna niet bewegen omdat het dan kapot springt. Mijn arts en gyn zijn beide overtuigt dat een beetje lacoid minder schade doet dan de stress die ik heb als ik niets gebruik.
@Conny, is lacoid met of zonder hormonen? Ik heb ook al heel veel lichttherapie gehad, maar een zonnebank thuis helpt nauwelijks. ik krijg nu in de winter meestal nog steeds lichttherapie, en dit word bij mij gewoon vergoed door het ziekenfonds hoor!
laciod is met hormonen, hydrocortnisone (weet niet of ik het goed schrijf). Ik krijg geen licht terapie meer omdat ik het vanaf mijn 7e jaar al kreeg, ik ben er immuum voor geworden denk ik want het helpt niet meer. Ik heb helaas ook de ziekte van crohn en als ik een aanval van de crohn heb dan is mijn huid ook gelijk een stuk beter. Nu blijkt het te komen van de prednison die ik dan krijg. Helaas vinden de artsen het niet nodig om prednison voor te schrijven voor huidklachten, ik vind nog steeds dat exceem patienten niet echt serieus genomen worden. Het is niet levens bedreigend dus dan moet je je er maar over heen zetten.
Om het zoeken iets makkelijker te maken: De werkzame stof is hydrocortison, de merknaam waar conny het over heeft is Locoid. (sorry voor het inbreken en bemoeien, zag het topic toevallig staan en anders zoek je je misschien rot op google, ´t is dus goed bedoeld!)
dank je wel, het klopt die bedoel ik ook. o ja ik was vergeten te schrijven, mijn ziekenfonds vergoed alleen nog maar lichtterapie met psoriasis en niet meer met exceem.