ik denk er over om een spw opleiding te gaan volgen , maar vroeg me nu af of het te doen is om 2 of 3 jaar te gaan studeren naast je parttime baan en een gezin . Heeft iemand hier ervaring mee ? en hoe liggen de kansen om aangenomen te worden denken jullie want ik zou dan wel rond de 30 zijn wanneer ik solliciteer en zonder ervaring natuurlijk . Is dat wel de moeite waard ? graag jullie meningen
Je bent nooit te oud om te leren meid! Ik heb geen ervaring maar ik zou zeker aanraden om te gaan leren als je dat graag wil!
Haaai hallo! Ik heb gestudeert met gezin, ik hoefde nog maar 1 jaar weliswaar maar had het nog makkelijk langer volgehouden. Ik heb toen der tijd (toen ik nog geen gezin had) gesolliciteerd bij een bedrijf zonder enige ervaring en was overeengekomen dat zij mijn opleiding zouden betalen en ik daar zou werken. In het een na laatste jaar raakte ik zwanger en heb toen tijdelijk mijn opleiding stop gezet en ben na mijn verlof ook parttime gaan werken. Daarna heb ik mijn school ook weer opgepakt en ging hier 1x per week heen. Oke het was soms even aanpoten zeker op het laatst, maar ik ben met vlag en wimpel geslaagd! Dus mijn ervaring is dat dit makkelijk kan!
over het studeren met een gezin kan ik je helaas weinig vertellen. maar ik zou zeggen zeker doen!!! wij hebben op dit moment 2 staigeres die ouder zijn 1 van zelfs in de 50.. er is werk zat te vinden in de kdv opvang! en bij ons kijken ze in ieder geval niet naar leeftijd bij sollicitaties meer naar de persoon zelf en de kwaliteiten daarvan.
Hee ik ben momenteel ook bezig met de spw 3 opleiding kinderopvang. Ik volg een thuis studie en dit over 3 jaar dit leek me saver als 2 jaar, en ben der nu ook wel blij om. Het gaat niet zo zeer om de stof maar meer omdat ik een baan erbij heb (momenteel ff zoekende) en mn gezinnetje plus stage tja ik vind t vrij pittig. Maar goed je weet waar je het voor doet!
Hoi, ik ben ook bezig met deze opleiding. Maar hoe wil je hem volgen, want via de roc heet ie tegenwoordig pw. Daar bestaat de spw opleiding niet meer. En het is competentiegericht en dan moet je veel stage uren maken, of je moet hem volgen net als ik via het bbl traject en dus eerst een baan zoeken in de kinderopvang/peuterspeelzaal/bso. Ik heb 2 kleine kinderen van 3 jaar en de jongste wordt volgende week 1 jaar. Het is erg pittig want ik werkd 2,5 dag en ga 1 volle dag naar school, en er staat zo'n 10 tot 14 uur per week thuisstudie bij. (wat ik niet weet of dat ook echt klopt want ben 2 weken geleden pas begonnen) Maar het werken alleen is al super en daar doe ik het voor! Succes met je keuze!
hoi! Ze zoeken altijd mensen inde zorg dus de kans om aangenomen te worden ergens is wel groot denk ik. Studeren met een gezin weetik niet hoe dat is. Veel succes ermee! Hoop dat het allemaal lukt
mijn eerste lesdag was afgelopen week! ik volg de opleiding pw via roc. moet 2 dagen school en 16 uur stage. heb een zoontje van 7 maanden het gaat denk ik pittig worden. Hiernaast werk ik niet want dat gaat echt niet lukken... ik krijg nog studiefinanciering waardoor het voor ons financieel wel gaat lukken.. anders had ik het niet gedaan hoor!! Veel vriendinnen van mij snappen niet waarom ik dit nu nog doe omdat zij zeggen dat hier geen banen in zijn te vindne.. deze opleiding duurt 2 jaar en je kunt nu niet zien of er over 2 jaar wel of geen banen zijn. het is tegenwoordig overal moeilijk. ze hebben mij verteld op school dat hier toch nog wel redelijk veel werk in is. maar ja ik ga me er nog niet druk om maken.. dat is iets voorover 2 jaar. Als je dit graag wil zou ik gewoon de stap gaan zetten!! ik twijfelde eerst ook maar ben blij dat ik het gedaan heb!!
@ femmetje BBL zou mij ook wel aanspreken denk ik , dan heb je toch je salaris ernaast . Zonder salaris zou ik het ook helemaal niet redden . Heb jij echt gezocht naar BBL vacature's of gewoon gesolliciteerd en er bij gezegd dat je BBL wil gaan doen ? @ paars mijn zoontje is bijna 8 maanden lijkt me inderdaad pittig om alles te combineren . Ik hoorde dat er voldoende vacature's vrij zijn en nog komen omdat de kinderdagverblijven uit de grond worden gestampd . Ik moet in ieder geval vrijdag naar het UWV en ga het daar eens bespreken of hun het willen vergoeden . Heb voorheen altijd in de winkel gewerkt maar daar word ik niet meer aangenomen omdat ik te oud ben ( ben je 28 :O ) dus grote kans dat ik toch een andere richting op moet . Spannend dus !