Even mijn verhaal kwijt (ben er zo zat van!): Mijn man en ik willen graag een kindje. Ik heb al een dochtertje uit een eerdere relatie, dus ik weet dat ik zwanger kan worden. Sinds ons huwelijk (aug. '10) gebruiken wij geen voorbehoedsmiddelen meer (voorheen was ik niet aan de pil). Tot op heden ben ik nog steeds niet zwanger. Sinds anderhalf jaar weet ik dat ik een te traag werkende schildklier heb. Hierdoor kun je verminderd vruchtbaar zijn. Hier maak ik mij best heel druk om. Ben bang dat een tweede er voor ons niet in zit. Ik weet echt dat er veel mensen zijn hier die al veel langer bezig zijn voor hun eerste kindje. Ik ben ook heel blij met mijn dochtertje, maar de wens voor een tweede is zo groot... K ben ook al bij de huisarts geweest met mijn verhaal, maar volgens hem kan het niet aan mijn schildklier liggen, omdat de waardes door de medicatie nu goed zijn. Heb alleen zoveel andere verhalen gehoord... Deze maand had ik, zo'n week na mijn eisprong, twee dagen lang vervelende pijn onderin mijn buik. Leek wel een beetje op ongesteldheid buikpijn. Niet constant, maar wel met regelmaat. Sindsdien weinig eetlust, af en toe misselijk, erg moe en pijnlijke borsten. Deze maand was ik er eindelijk iets minder mee bezig. K heb het gevoel dat wij eindigen in de MMM. Door mijzelf dat in te prenten kreeg ik wel een soort van rust over me. Zo van "we zien wel". Alleen door al mijn klachten afgelopen week kreeg ik toch weer hoop. Komende woensdag (uiterlijk vrijdag, ben het weleens twee dagen later) moet ik ongesteld worden. Nu had ik vanochtend bij het afvegen een klein beetje bloed. Ik vrees dat mijn ongesteldheid toch gaat doorbreken en mijn lichaam me wederom voor de gek gehouden heeft....... Ik weet niet zo goed meer wat ik moet.....ben er zo klaar mee Sorry voor mijn gezeur, maar ik moet het gewoon even kwijt!
Hoi chicken, Ik begrijp je ongerustheid goed. Je wilt zo graag maar het zit er nog niet in. Het klopt inderdaad als je zwanger bent je schildklierhormoon kan gaan schommelen. Ik heb niet eerder gehoord als de waarde goed is, dat je dan minder kans hebt om zwanger te worden. Ik zou mij daarom ook niet druk maken, al is dit veel makkelijker gezegd dan gedaan. Gezien je nu iets bloed verliest kan het natuurlijk nog twee kanten op gaan. Ik lees dat je probeert er niet te veel mee bezig probeert te zijn. Ben je al begonnen met Ovu-testen? Zodat je zeker weet dat je op de juiste dagen sex hebt. Als je jezelf blijft druk maken zou ik opnieuw een afspraak maken bij de huisarts. Soms kan de praktijkondersteuner je ook al een stuk verder helpen. Veel succes,hopelijk zet de ongi niet door. liefs Maud
Hoi Chicken26, Ik herken heel veel van jou verhaal. Ik heb ook een dochter uit een andere relatie en weer dus dat ik zwanger kan worden. 2,5 jaar geleden ben ik aan mijn blinde darm geopereerd en heb sindsdien het gevoel gehad niet zomaar zwanger te raken. Nu zijn wij 21 maanden bezig met zwanger worden en hebben in die tijd 4 miskramen gehad. De ziekenhuisonderzoeken zijn tot nu toe goed. Ik ben bij een homeopaat geweest en daar bleek toch dat ik een ziekenhuisbacterie had en een parasiet. Hierdoor waren mijn baarmoeder en eierstokken aangetast. Ik ben weer "schoon" verklaard en nu maar afwachten of het heeft geholpen. Hoe moeilijk het ook is, probeer positief te blijven. Ik zit helaas de laatste 2 weken in een dip en heb er even heel weinig vertrouwen in maar het helpt niet. Blijf positief en geloof erin dat alles op zijn tijd komt! Daar geloof ik wel in, alles gebeurd met een reden!