Ik werk en studeer en heb 2 kleintjes. Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik ben begonnen (de oudste was toen 4 maanden), maar ik moet en zal het nu afmaken. Begin juli moet ik mijn scriptie inleveren, en met de herkansing (die ik vast nodig ga hebben) studeer ik hopelijk eind augustus af. Wij hebben inderdaad ook een schoonmaakster erbij genomen voor 3 uur in de week, mijn man doet ook veel in het huishouden (hij doet altijd al veel, maar heeft mij nu extra ontlast zodat ik mij kan focussen op de studie) en ik breng de kinderen ook een dag extra in de week weg waarop ik de hele dag aan de studie ga. Het kost een klap geld en is soms een heel gereken, maar alles staat nu in het teken van die studie en hem af kunnen ronden. Kijk inderdaad wat voor jullie mogelijk is en probeer zo veel mogelijk ruimte te creƫren.
Ik denk dat je dat altijd wel een keer hebt, dat je het hebt gehad met alles. Laat je daardoor niet uit het veld slaan. Zet alles eens goed op een rij. Maak de uren die je moet werken en dat is het. Of maak alleen meer uren als het jou uitkomt. Nog een idee: kan je je werk niet als praktijk/stage-uren laten gelden? Dan heb je twee vliegen in 1 klap. Verder maar niet te zwaar tillen aan het huishouden. Doe het hoognodige en plan dit in als je toch niet kunt studeren bijv. als de kids thuis zijn en je man er niet is. Vraag je man om bij te springen. Vraag anderen om bij te springen. Echt er zijn oplossingen genoeg, als je maar vraagt. En de lat lager leggen. Badkamer poetsen als je kids in bad zitten of onder de douche staan. Wc even snel poetsen als je zelf net bent geweest. Even snel dweilen als de kids voor de tv zitten. Je kids taakjes laten doen. Etc etc.