Heftig....veel sterkte.... Inderdaad er zijn nu scootmobiels met een kinderzitje, mijn man heeft er eentje.
Heel moedig van je. en heel veel sterkte met de verwerking van je beslissing. Op naar mooie hoge sexy hakken!
Veel sterkte en succes met de aanvraag. Bedenk je vooraf aan het gesprek met de consulent, maar met name wanneer de leveranciers komt welke eisen er aan de stoel moeten zitten. Met welk doel je de stoel wilt gaan gebruiken en (naar gelang de manier waarop se ms bij jou in progressiviteit toeneemt) of de stoel makkelijk aangepast kan worden. En daarna: de mooiste hoge hakken die je voor kan stellen!
Als het goed is komt de conculent de 15de - de stoel moet ik zelf kunnen voortstuwen (dus grote wielen achter) - hij moet inklapbaar zijn zodat die met de auto mee genomen kan worden. En die hakken gaan er zeker komen (al ziet mijn man dat helemaal niet zitten want ik moet er wel op staan als ik naar de wc moet). Ik zie het probleem niet, kan ze altijd nog uittrekken bij toiletgang
Wat heftig zeg . Knuffel! Heb zelf ook ms en heb geen rolstoel nodig gehad tot nu toe (wel krukken/gpk) maar besef wel hoe groot de stap kan zijn die je nu gezet hebt en vind het ontzettend moedig van je! Hoop dat de consulent (wmo?) goed meedenkt. Weet niet of je onder behandeling van de reva staat maar anders kunnen die misschien nog meedenken over aan welke eisen/mogelijkheden de stoel voor jou moet voldoen en punten die je aan kunt geven tijdens het gesprek. Zeker mooie hakken gaan dragen als je in de stoel zit!
Lieve Pluk Wat een piepzooi. Ik weet verder ook even niks te zeggen. Moeilijk hoor....Sterkte en een knuffel van mij.
Jeetje wat heftig! En heel knap dat je deze stap hebt gezet. Kan me slechts een hele kleine voorstelling maken van jouw leven. Heel veel sterkte.
Even een kleine update, de aanvraag voor de rolstoel is goedgekeurd dus die krijg ik binnenkort. En hoewel ik nog steeds die hoge hakken in het verschiet heb, heeft mijn zoon het allemaal wat makkelijker gemaakt. Toen ik hem voorzichtig vertelde dat mama gebruik ging maken van een rolstoel verzuchte hij blij. Dan kan papa je drukken en ik eindelijk je hand vast houden want dan hoef je daar je krukken niet mee vast te houden
Wat een moppie Wat verfrissend is het soms toch dat kinderen de mogelijkheden zien van een veranderde situatie. Zo te horen beheers je die kunst zelf trouwens ook nog aardig, want je hakkenverhaal is net zo eigenlijk Soms is een aanpassing gewoon nodig. Maar balen is het wel hoor. Jeetje. Ik hoop dat het vasthouden van je zoons hand jullie allebei enorm veel goed doet als je straks erop uit gaat met je nieuwe bolide. Knuff
Wat ontzettend schattig dat je zoontje dat zei! Soms kunnen kinderen het je onbewust ineens zoveel makkelijker maken. En ik weet ook zeker dat hij t geweldig zal vinden als hij straks bij mama op schoot kan zitten om even uit te rusten
onze zoon vond het ook prima en gezellig dat ik in de rolstoel zat zwangerschap shannon en daarna vanwege rug, al kon hij meestal niet op schoot toen shannon er eenmaal was. ook de rollator vond hij geweldig .. hij zitten en mama hobbelt. Ik kan weer lopen, rug is vastgezet, maar bij mij was de kans ook groot dat het gedeeltelijk blijvend was (in een later stadium van mijn leven is het ook nog steeds waarschijnlijk). Bedenk jezelf dat het echt een hulpmiddel is om jouw leven zo aangenaam mogelijk te maken, dus je schamen of moed verzamelen om erin te gaan zitten is het jezelf eigenlijk onnodig moeilijk maken. Ook zou ik toch kijken naar de scootmobiel, om de vergoedingen die nu nog gegeven worden maar ook om je eigen vrijheid. Met scootmobiel kan je zo een winkel in en kan je verder, als je wel moe bent en het zelf rollen is te zwaar is , is het makkelijker in een scootmobiel. is jullie huis al helemaal aangepast? anders is het misschien makkelijk dat ook gelijk aan te vragen as je die stap in je hoofd gemaakt heb. beter nu, nu je met een verbouwing waarschijnlijk nog even lopend langs de spullen kunt gaan. .
Hebben we allemaal besproken met de meneer van de gemeente, maar omdat ik nu nog de kleine achterop heb heb ik de sterke drang om deze zomer met mijn fiets af te maken. (kleine naar de peuterspeelzaal brengen). Na de zomer zit ze bij onze zoon op school (op loop afstand). Maar ik zit nu in het systeem, heb het telefoonnummer van de meneer van de gemeente (je krijgt hier een vaste pgb medewerker) en hoef maar te bellen of hij maakt de aanvraag voor de scootmobiel klaar. Dit geldt ook voor een tippelstoel en eventueel een traplift. Gelukkig beschikken we over een grote douche en een grote slaapkamer die ook toegangkelijk zijn met een rolstoel/tillift. We denken er wel al over maar voor nu laten we het even bij een rolstoel. Ben ook bang dat als ik niet in beweging blijf ik harder achteruit zou gaan.
begrijpelijk en wel fijn dat je een vast aanspreekpunt hebt! Dat scheelt al wel inderdaad als jullie dochter ook dichterbij op school zit. praktisch dat jullie huis al wel goed toegankelijk is. Show je wel even je eerste paar hakken??
Ik las de titel en ik dacht, o god hakken... Daar kan ik niet op lopen. En nu heb ik de openingspost gelezen en denk ik, ik kan tenminste lopen. Multiple sclerose, wat een rotziekte! De moeder van m'n basisschool vriendin heeft het ook, en ik heb het altijd zo knap gevonden hoe opgewekt en positief die was. Ik wil je veel sterkte wensen, en in elk geval 'plezier' met het uitzoeken van een paar mooie hoge hakken.