Op de psz van mijn zoontje zoeken ze al een tijdje een ouder voor in de ouderraad. Het blaadje hing er een tijdje geleden en toen sprak me dat wel aan ( lijkt me echt leuk) maar helaas was het na een paar dagen al weg. Na een paar weekjes hing het er weer dus ik zou daar eigenlijk wel voor willen bellen/informeren. Een vriendin van me doet het ook op de basisschool van haar dochter maar zij laat het altijd overkomen alsof het al je vrije tijd opslokt. Ze overdrijft graag moet ik eerlijk zeggen dus nu vroeg ik me af hoeveel tijd je er daadwerkelijk aan kwijt bent en wat het een beetje inhoud?
hier is het idd ook veel vrije tijd. hier doen ze bv school feest regelen sinterklaas kerst pasen.. lunchen schoolreisje ga zo maar door. je bent idd dan best veel op school
Denk dat het voor de psz wel meevalt hoor. De activiteiten bestaan hier tenminste uit 1 reisje, een biebbezoek, een kinderboerderij en af en toe vergaderen en dan de feestvieringen nog. Op een school is vaak veel meer activiteit.
Bij de ouderraad op onze basisschool is het zo dat de taken verdeeld zijn. De ouders uit de raad zijn betrokken bij de organisatie van (en dus ook aanwezig bij): Sinterklaas (denk daarbij ook aan een avond cadeautjes inpakken en schoentjes vullen) - Kerst - Carnaval - Sportdag - Paasviering - Sponsorloop - schoolreis - activiteitendag - afscheid groep 8. Elke activiteit heeft zo'n 1 -3 vergaderingen vooraf. Daarbij zijn steeds 2 ouders uit de ouderraad aanwezig. Dan heb je dus de uitvoering van de activiteit. Bij sommige dingen zijn 1 of 2 ouders uit de raad en bij andere activiteiten zijn ze we (bijna) allemaal. Daarnaast geloof ik dat ze een keer of 5/6 vergaderen per jaar. De activiteiten worden wel verdeeld, maar al met al is het toch best redelijk wat werk hoor. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog klassenouders, die mee gaan op schoolreis en de klas mee begeleiden als we naar het theater gaan, verjaardag van de leerkracht vieren e.d. En dan zijn er nog ouders die helpen bij incidentele activiteiten. Vooral bij de sportdag is veel extra hulp nodig. En soms ouders die rijden naar uitjes die wat verder weg zijn. Ik denk dat de ouderraad heel erg leuk kan zijn om in te zitten. Maar het ligt natuurlijk ook wel aan de mensen die er in zitten. We hebben ook wel eens ouderraden gehad die vooral ruzie maakten met elkaar, roddelden over andere ouders en leerkrachten enzovoorts. Dan zou ik er gauw klaar mee zijn.
Bedankt voor de reacties! Ik wil geen afbreuk doen aan m'n vriendin hoor, maar ze kan nogal wat overdrijven maar in deze valt het dus wel mee Ik heb er op zich ook geen probleem mee om er veel tijd in te steken maar dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten
Ik zit ook bij de ouderraad van de psz en het valt allemaal wel mee.. Met feestdagen versieren en opruimen en met uitjes eventueel mee. En voor alle vakanties met een poetsdoek over het speelgoed. Het leuke vind ik dat je bij alle uistapjes en feestjes aanwezig mag zijn. Leuk om dat met je kind mee te maken. (Mijn dochter speelt gewoon als ik er bij ben, sommigen gaan aan het been van mama hangen de hele dag, als ze dat zou doen, zou ik het denk ik niet doen)