Lynn heeft nu nog gewone katoenen shirts aan met een rompertje er onder. Ze slaapt in een niet gewatteerde slaapzak met een lakentje erover. Zo heeft ze het warm zat (zo in haar nekje te voelen). Ik zag dat het deze week gaat vriezen. Wat doen jullie je kleintjes aan en hoe leggen jullie ze te slapen? Ben een beetje bang dat ik Lynn te warm zal aankleden, omdat ze het al niet snel koud heeft.
overdag een wat dikkere trui en s'nachts idd nog een lakentje over de slaapzak. (slaapt nu zonder laken of dekentje in zijn slaapzak)
Heb toch nog een vraagje over warmte en kou. Ze zeggen dat je aan het nekje kunt voelen hoe warm je kleintje het heeft. Maar wat is nou lekker warm en wat is te warm? Ik heb zelf meestal koude handen, dus ik voel dat niet altijd goed. En lynn heeft al lekkere plooien in haar nekje (echt een speknekje) In die plooien is het soms wat klam, maar kan niet zeggen dat het zweet is. Is dit een teken dat ze het te warm heeft of hebben meerdere baby's dat? En van welk materiaal hebben jullie de slaapzak?
als ze warm en klam aanvoelen is het TE warm. Mijn slaapzakje is van polyester.. maar dat kan je ivm de veiligheid beter niet gebruiken.. (plakt op het lijfje als het brand) Je kan beter katoenen fleece gebruiken. Mijn moeder gaat een nieuwe maken van katoenen fleece.
Sem slaapt nu in een gewatteerd slaapzakje met een pyama met lange mouwen en losse sokjes, zijn nekje voelt lekker warm aan (niet klam) Overdag doe ik zijn pyamabroekje uit, tenzij het kouder wordt! Als het straks gaat vriezen dan doe ik nog een dun lakentje over hem heen, bij hem in zijn slaapkamer is het overdag 19 graden en de nachten nu 16/17 graden. Maar als het blijft vriezen dan ga ik hem in zo dikke slaapzak doen met van die lange mouwen, Oja zo combi sleeper of zoiets hihihihi We hebben geen verwarming in de slaapkamers, alleen in de woonkamer zo haardkachel (oud huis) En ikzelf hou niet van verwarming aan op de slaapkamer, ik slaap zelf met een stukje raam open ook in de winter als het vriest (bijna nooit verkouden)
Ja, ik worstel daar ook mee. Ik laat David in een lekker slaapzakje van de Hema slapen, waaronder een rompertje met lange mouwen. Zijn beentjes laat ik bloot. Daarover heb ik een heel dun dekentje, maar merkte afgelopen week dat hij het soms echt te koud had. hij werd om de haverklap wakker en nadat mijn man een extra dekentje over hem heen had gelegd, sliep hij lekker door. Wij hebben boven ook geen verwarming, dus wordt het best wel koud. Toch vind ik het eng om teveel dekentjes over hem heen te leggen....Als david dan lekker slaapt, wordt ik meestal nog een keer of 2 wakker om te checken of alles wel goed is. Ik weet het echt niet zo goed.... Greetz Honingbij
Hebben ze een slaapzak met mouwen nodig? Lynn ligt in een gewatteerde slaapzak zonder mouwen. Gewoon in haar shirtje, romper en sokken.