hihihi ik zal het even uitleggen. Als baby's net geboren zijn moeten ze toch onder een moltontje (of misschien heet dat ding wel helemaal niet zo, weet ik eigenlijk niet) en een hydrofielluier liggen....daar ligt ze nu nog onder omdat ik eigenlijk niet weet of alleen een dekentje en lakentje genoeg is. Ons huis is erg goed geisoleerd het is hier altijd erg warm. Het is op haar kamer nu 22 graden en dan zonder verwarming. Maar ze kan voor nu dus eigenlijk gewoon met haar kleertjes onder een lakentje en dekentje? Ik heb die luier + molton ook nog op haar liggen zodat ik die een beetje om haar heen wikkel, dan ligt ze een beetje "gevangen". Maar welke maat slaapzak van de Hema zou ik dan nodig hebben denken jullie? (bij de Hema zijn wel allemaal zonder mouw of niet) Ze heeft in de kleertjes nu 56/62. Hoe zit dat eigenlijk met die slaapzak, want die zijn altijd zo lang, ze hoeven er toch niet helemaal in te passen ofwel? Sorry hoor stomme vraag misschien.... En dan alleen een romper aan in de slaapzak en dan een lakentje en dekentje erover heen? Of alleen romper en slaapzak? (voor nu dan bedoel ik, niet voor de winter).
nou heb ik echt nog nooit van gehoord dat net geboren baby's ónder een molton en luier liggen? De mijne lag gewoon lekker onder een lakentje en dekentje. En op haar hoeslakentje lag wel een hydrofiele luier tegen het spugen zodat ik niet steeds het hoerslakentje hoefde te verwisselen.
kan het zijn dat de maten van de slaapzakken van de Hema hetzelfde zijn als de kleding en andere merken slaapzakken andere maten voeren? Hema heeft maat 56/62 en de volgende is 68/.. die heb ik nu, de armsgaten en hoofd is niet veel groter maar de lengte scheelt wel veel. Maar wat is maat 70 dan? vergelijkbaar met 68? kim slaap nu in romper, pyama, slaapzak onder een laken en enkel dekentje. als het te koud word doe ik haar een romper met lange mouwen aan. In de winter word het hier niet echt veel kouder binnen dan het nu is. en anders ga ik tegen die tijd wel op zoek naar een slaapzak met lange mouwen.
Ik ga vanmiddag maar eens kijken of ze bij de Hema die badstoffen slaapzak ook in de grotere maat hebben. Dan doe ik Siem denk ik idd maar dat pyamaatje aan en een romper met lange mouwen. Dan zal het enkele dekentje wel genoeg zijn. Hij heeft het niet snel koud, maar ligt 's nachts natuurlijk lang stil. We gaan het zien...
lang leve de combi sleeper is even een uitgave maar je krijgt er genoeg (nachtrust) voor terug! ik ben zooo blij er mee!
Maar hebben jullie je kids nu al in de combisleeper? Lynn zweet zich dood in dat ding en zonder de binnenzak is het net weer te koud.