Wij willen binnenkort (in juni) een leuk kort tripje ondernemen met ons zoontje, hij zal dan 22 maanden zijn. Nu zit ik te denken aan Disneyland Parijs. Ik ben er voor we een kind hadden vaak geweest en vind het helemaal geweldig. Ik kijk dan ook ontzettend uit naar de dag dat we met de kleine er naar toe gaan. Maar ik twijfel of het wel al leuk is voor hem. 1 dag vindt hij zeker geweldig, de Eftelig is bijvoorbeeld ook groot feest, er is genoeg te zien en beleven. Maar zou een dag of 3, 4 ook nog leuk zijn? Of zou dat te veel van het goede zijn op deze leeftijd? Wie heeft er ervaringen?
Denk dat 22 maanden nog wel te jong is. Als je gaat zou ik 3 dagen gaan en geen 4. Dat is echt teveel voor hem. Mijn zoontje was bijna 3 en 3 dagen waren wel intensief. Wij willen in oktober weer en dan zijn ze 4,5 en bijna 3
Intensief is het sowieso . En naarmate de dagen vorderde, sliep ze steeds wat eerder op de dag in de wagen. Maar geweldig was het wel . Het enige moment qua leeftijd dat wij het wat moeilijker/ minder leuk vonden, was het moment dat onze jongste nog net niet kon lopen, rond de 16/17 maanden. De oudste was toen 3,5 en een ander klein kindje wat mee was, was 9 maanden - en die vond het nog prima in de wagen. En ja, je kindje zal echt wel even bij moeten komen van de indrukken. Maar als het die kans krijgt naderhand, is het verder hartstikke leuk vind ik Wij gaan overigens altijd 3 nachten, 4 dagen. Hoewel die laatste dag vaak tot een uur of 2, half 3 is.
Wij gaan over een week met me ouders en broertje en wij drietjes!! wilen eerst ook wachten tot Jason wat ouder was maar omdat me moeder ongeneeselijk ziek is en dit een van haar laatste wens is hebben we besloten om te gaan. We gaan dan 4 dagen 3 nachten waarvan 2 dagen Disneyland! We hebben een hotel buiten het park. We gaan ook nog een dag Parijs zelf in, dus ben eens benieuwd!! Vermoeiend zal het wel zijn! Nu moeten wij toch rekening houden met mijn zieke moeder die snel moe is dus zal de kleine zijn middagdutje ook niet overslaan!!
Wij zijn ook geweest, hij was toen nog net geen 1. Hij vond het al helemaal geweldig. Keek zijn ogen uit, vond de attracties leuk. Zat er met een big smile in, waar hij in mocht dan. Als je buiten het hoogseizoen gaat vind ik 4 dagen wel lang. Dan kan je alles in 1-2 dagen gedaan hebben omdat je dan niet zo lang in de rij hoeft te staan. Als je in het hoogseizoen wil, dan kunnen de wachtrijen wel eens 2 uur zijn, en dat gaat een dreumes niet leuk vinden.
hihi ik vond zelfs in het buitenseizoen, dat je je dagen wel nodig hebt, omdat je met een kind véél langzamer gaat. En dan kan je eens 3 of 4 x achter elkaar in de draaimolen of 2x in its a small world. En zelf ook in de achtbaan... Of even terug overdag naar je kamer om uit te rusten en eventueel gebruik te maken van het zwembad.
Als hij De Efteling ook al zo leuk vindt is het dan geen idee om naar de huisjes daar te gaan in het Bosrijk? Ben er vorige week geweest (2 nachten met de familie) en vond het geweldig. Mijn kids van negen maanden en 3,5 jaar ook. Tig keer in Droomvlucht, de kinderachtbanen, draaimolens... Geweldig! Ook een keer uitgebreid door het Sprookjesbos lopen op ons gemak vond ik super. De huisjes zijn heel schoon, er is een prima zwembadje bij, je huisje is van alle gemakken voorzien en s avonds de watershow of het Klaas Vaak verhaaltje in het Bosrijk is echt heel leuk. Wij zijn er twee nachten geweest. Ik schrijf dit omdat wij ook even dachten aan Disneyland, daar ben ik ook twee keer geweest zonder kinderen. Ik vind het prachtig, maar een hotel s avonds niet zo fantastisch met kleintjes (wat moet je dan zelf doen?) en dacht dat meerdere dagen daar wel heel vermoeiend voor een kind zouden zijn. Wij wachten daar dus liever nog even mee totdat ze echt groot genoeg zijn om het allemaal te begrijpen en echt te zien hoe mooi het daar is. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Wat je ook gaat doen, veel plezier in ieder geval!
Ja, bosrijk heb ik ook wel overwogen, maar daar zou ik dan hooguit 2 nachten heengaan of zo, en ik wil eigenlijk net iets langer. In Disney zou ik denk voor Davy crockett ranch gaan, zodat de kleine idd een eigen slaapkamer heeft. Wel zo gezellig 's avonds . Ik ben er nog niet helemaal uit, maar goed in te lezen dat er toch mensen positieve ervaringen hebben. Ik denk wel dat ik het aan ga durven, en dan lekker 4 dagen, zodat we idd rustig aan kunnen doen. Anders wordt het gewoon lekker center parcs overigens, ook leuk (maar geen Disney ).
wij zijn net terug van disney met een peuter van 3 en een dreumes van 16 maanden we zijn 5 dagen geweest en het was echt super!! We sliepen op 1 kamer en dat ging prima we hebben wel effe alles laten varen dus niet echt om 20.00 naar bed ze sliepen vaak in de buggy wel overdag effe. Om 21.00 waren ze vaak zo moe en wij ook dat we als een blok in slaap vielen. Toen onze zoon 19 maanden was zijn we ook geweest 4 dagen in een blokhuis dus aparte kamers dat ging ook prima hij vond het toen al leuk. Ik zou er dus gewoon voor gaan
Veel plezier!! Wij hebben gewacht totdat de kinderen het echt bewust kunnen meemaken. We gaan dit jaar voor het eerst dus naar Disneyland. Ze kennen nu inmiddels vrijwel alle Disneyfiguren, de meeste disneyfilms en de meeste sprookjes. Dus het wordt een feest der herkenning Wij willen ook naar de Davy Crockett Ranch, ben benieuwd hoe het jullie zal bevallen!