Ik heb sinds ik opstond vanmorgen opeens heel erg last van tintelende handen en het gaat niet meer weg. Nou las ik ergens over het carpale tunnelsyndroom maar zou dit het kunnen zijn en kan je hier zo vroeg in de zwangerschap al last van hebben? Groetjes Irene
ikheb geen idee meis maar ik zie al een tweetal topics van je en volgens mij ben je beetje aan het stressen niet doen joh ik begrijp het wel maar het komt allemaal goed (zegt er een die gister ook heel onzeker was)
Carpaal tunnelsyndroom krijg je meestal als je veel vocht vasthoudt waardoor de zenuwen vanaf je elleboog tot aan je pink en ringvinger worden afgekneld. Dat veroorzaakt tintelende vingers.
Het zou ook een pees(schede)ontsteking kunnen zijn, gewoon even langs de HA gaan dan weet je het snel.
Ik heb dit nu ook een aantal keren gehad, wat ik "vroeger" kon namelijk op mijn armen liggen tijdens het slapen kan nu niet. Maar bij mij was het elke keer eventjes (een uurtje of zo) en was het daarna weer weg. Ik zou me nog maar niet heel veel zorgen maken. Maar als het een aantal dagen blijft, kun je het beste even naar de huisarts gaan .
Ik ben 5 weken en 2 dagen zwanger en heb dit ook. Maar maak me geen zorgen, want ik had het bij mijn vorige 2 zwangerscahppen ook en het gaat vanzelf weer over. Het kan nu in ieder geval geen carpaal tunnelsyndroom zijn. Dat is ook erg pijnlijk en dan kunnen je vingers in een bepaalde stand blijven staan. Maar ik moet toegeven dat het wel een heel akelig gevoel is. Bij mij is het steeds zo'n slapend gevoel in mijn handen/vingers
Misschien heb je hier last van: Tintelingen in handen of voeten Een vreemd gevoel als je handen of voeten tintelen. Een beetje alsof ze slapen. Het overkomt veel zwangere vrouwen, de oorzaak is niet echt bekend, maar het lijkt niets ernstigs te betekenen. Zijn je handen of voeten ook erg gezwollen, dan zou er sprake kunnen zijn van het carpaal tunnelsyndroom. Hierbij veroorzaakt druk op een zenuw pijn of een brandend gevoel. Stap naar de huisarts als je vermoedt dat je hier last van hebt, een spalk kan uitkomt bieden. succes groetjes