het wordt steeds erger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hooi!

Nouuu wat me gisteravond overkwam zeg wil ik echt nooooiit meer meemaken! Ik had de ergste maagpijn ever! het is niet in woorden uittedrukken hoe pijn het deed, lag echt te huilen van de pijn en niks hielp. Op de een of andere manier begon zelfs mijn rug er pijn van te doen en kon ik nog moeilijk adem halen.

En dat kwam alleen door een stomme milkshake. een paar weken terug merkte ik al dat ik melk maar moest laten staan want ik moest ervan overgeven. Daarna werd het de vla waar ik niet meer tegen kon en nu is het echt ALLES dat ook maar met zuivel te maken heeft. zelfs kaas kan ik niet meer eten.. een lekker ijsje kan niet meer want ik wordt er serieus ziek van!

Hebben jullie ook zoiets waar je heel ziek van wordt?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

jeetje wat vervelend. Dat je je zo ziek kan voelen door zoiets.

Ik durf geen ontbijtkoek meer te eten omdat toen ik dat had gedaan (tweemaal) ik daar erg misselijk van werd. Dus daar word ik ziek van.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

de laatste week verdraag ik ook geen melk meer, herken het wel, dat komt echt de hele tijd naar boven bij me, en die maagpijn inderdaad, geen oprispingen maar gewoon echt pijn in je maag, bij mij komt het omdat mijn maag nu echt wel in de verdrukking zit :(

4. lennylenn

ja idd, het waren geen oprispingen meer.
    Ik zie dat jij al veel verder bent dan mij dus het zal idd komen doordat je maag in de verdrukking zit.

Mischien een domme vraag maaruh.. kan het geen kwaad dan voor de baby dat ik geen zuivel producten naar binnen krijg?

en als hij eenmaal geboren is zal hij er dan ook last van hebben?

5. mymiracle

kan op zich geen kwaad maar dan is het wel verstandig om extra calcium te slikken, doe ik nu ook naast de vitamines voor zwangeren omdat daar 50% van de adh inzit, niet genoeg dus, maar in aardappelen en rijst zit ook calcium, eet je dat nog wel?

6. lennylenn

ja dat zijn mijn favorietjes.. gekookte aardappelen en rijst. vitamines gebruik ik ook nog..de dagravit mama en baby..

7. mymiracle

ja dagravit gebruik ik ook, ik slik voor de zekerheid extra calcium van davitamon omdat ik ook moeite heb met aardappelen en rijst (behalve als het ergens doorheen geprakt is zoals stamppot of roerbak).

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi Lennylenn,

ik lig ook regelmatig te krioelen van de maagpijn (net onder je ribben krampt het dan) maar het is geen zuur!
    Heb nog niet echt door waar het van is, heb het gewoon regelmatig :x

Wat weleens verlicht bij mij is armen omhoog, rekken. En een verhoging onder je hoofdkussen. Heel irri want het liefst wil je in elkaar duiken.

Succes!

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik wordt megaberoerd van bruin brood. ik ben intussen heel handig geworden in het verzinnen van alternatieven.

10. mvKyano07

mvKyano07 Lid

12 jan 2009
    54
    0
    0
    Volgens mij heerst het ook.
    Ik heb het afgelopen weekend en maandag ook heel erg gehad.
    Ben er zelfs mee naar de dokter geweest. En die zei ook dat het heerst.
    Mijn moeder had het vorige week vertelde ze me.
    Ik lag dus ook echt te huilen van de kramp en heb er wat voor gekregen van de dokter. Dat spulletje hielp best goed en nu nergens last meer van.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lennylenn ik heb dat ook wel eens. Vooral in het begin van de zwangerschap een paar keer gehad. Ik heb echt liggen gillen van de pijn dan. Pittig eten en jus d orange zijn voor mij echte no no's nu en daar baal ik wel van want ik dronk vaak jus d orange ipv alcohol.

Ik merk ook geen zuur dat naar boven komt maar volgens de huisarts is het wel zuur dat in je slokdarm komt en daar je slokdarm aantast (het zelfde idee als zoutzuur op een lichaamsdeel zeg maar).

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja! Ik verdraag ook geen melk meer (en vla, yoghurt, ijs, kaas etc) sinds 17 weken ongeveer. Ik krijg er een enorm opgeblazen maag van en voel me ziek.
    Daarnaast kan ik ook niet tegen teveel vet en suiker.

Je wordt idd heel erg vindingrijk in alternatieven. Ik nam eerst ook calciumkauwtabletten, maar nu gebruik ik rijstmelk met calcium (verkrijgbaar bij de AH) om toetjes mee te maken. Soja en geitenmelk kan ik nl ook niet tegen.

Ik ben erg benieuwd of ik binnenkort, na de bevalling, weer al die lekkere normale toetjes, ijs en kaas kan eten. Kannie w88!

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Maagpijn komt me overigens ook heel bekend voor. Ook dat uitrekken.
    Vroeger heb ik hier jaren mee gelopen.

Mijn maagwand was geirriteerd/beginnende maagzweer, veroorzaakt door een maagbacterie. Het zuur werkt dan in op de maagwand en dat doet verschrikkelijk pijn.
    Een kuur van 2 weken omeprazol of ranitidine was voor mij de enige oplossing, zodat de wond kon genezen.

Je kunt in eerste instantie kijken of rennie oid misschien ook helpt tegen de pijn, omdat het het zuur in de maag neutraliseert...
    Verder wakkerde vet eten het bij mij ook altijd aan.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mega ziek van broodproducten.. en dan toch soms eten gewoon omdat je dat hongergevoel soms kwijt wilt overdag.

Deel Deze Pagina