Help ik ben zwanger ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jeezie, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat moet ik doen ?

1. De baby houden en het gewoon tegen je ouders vertellen

2. De baby wegdoen omdat je er nog niet klaar voor bent

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jeezie

Jeezie Nieuw lid

28 jan 2009
    1
    0
    0
    Help , ik ben zwanger en ik ben pas 17 jaar.
    Ik durf het mijn ouders niet te vertellen maar mijn vriend heeft het wél al aan zijn hele familie verteld terwijl ik eigenlijk geneens zeker wist óf ik wel een kind wilde hebben. :(:

2. sinada

sinada Niet meer actief

dat is geheel aan jou. Praat erover met je ouders. dit kun je niet zomaar aan de vrouwen hier vragen die dol gelukkig zijn ( eindelijk) zwanger te zijn.

3. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Hoi Jeezie... Ga geen stem uitbrengen op je poll want ik vind dat ik (en andere meiden hier) dat niet voor jou kunnen beslissen, zou het wel met je ouders bespreken... misschien dat zij en je vriend (snap niet zo goed waarom hij het meteen verteld terwijl jij nog twijfeld) je kunnen helpen met deze situatie!

Succes...

Liefs Nelleke

4. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Helemaal mee eens. Ik snap wel dat het een shock is,denk er daarom heel goed over na en praat er zeker over met je ouders. Het zal je leven drastisch veranderen.

Gr, Manon

5. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Wat een moeilijk situatie meid, maar ik denk niet dat wij je ermee kunnen helpen. En wat ze al hebben gezegd, er zijn talloze vrouwen hier die dolblij zijn dat ze zwanger mogen raken...

Dus ik denk dat je het beter met je ouders en je vriend over kan hebben en een beslissing nemen...Enne ik heb wel gestemd om het kindje te houden, want ik vind dat iedereen die volwassen genoeg zijn om aan sex te doen, moeten hun verantwoordelijkheid ook nemen...Wat er ook de gevolgen ervan zijn!

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hey meid,

Wat zal jij geschrokken zijn. Ik ben alleen van mening, dat dit een keuze is die jij, samen met je vriend , moet maken. Wij kunnen naar je verhaal "luisteren" en je steun geven, maar meer kunnen we niet voor je doen. Ik raad je aan om het toch met je ouders te bespreken. Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar misschien staan zij er iets positiever tegen over dan jij denkt. Ik zou daar ook gewoon je vriend mee naartoe nemen, dit heeft natuurlijk ook betrekking op hem. En de beslissing of je de baby houd of niet, is er 1 die jij moet maken in samen spraak met je vriend. Je moet je geen keuze op laten leggen. Ik hoop dat je eruit kunt komen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Zoiezo steun zoeken in je ouders, familie, vrienden e.d. want dit soort dingen hoor je niet alleen te doen (of te doorstaan zeg maar) en dan na goede gesprekken je keuze maken..

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

"de baby wegdoen"....?

Er zijn instanties waar je met deze vragen terecht kunt. Het lijkt me beter dat je je tot hun went.
    Je ouders vertellen: sowieso!

http://www.vbok.nl/hulp.htm

Dit is dan maar 1 voorbeeld.

Elmo

9. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Hee,

ik ga ook geen stem uitbrengen want het is aan jou en ik ken jouw situatie natuurlijk niet.. maar ik zou het zeker met je ouders bespreken en geen overhaaste beslissing nemen waar je spijt van kunt krijgen, ben zelf ook pas 16 en heb ook getwijfelt, maar als ik er nu overnadenk dat ik misschien een abortus had gepleegd.. dan had ik ontzettend veel spijt gehad, het is toch je kindje..Succes

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Heb je al gezien dat dit forum een onderdeel Tienermoeders heeft? Daar vind je waarschijnlijk leeftijd- en lotgenoten die je hun ervaringen kunnen vertellen en je hopelijk kunnen helpen om te besluiten hoe je hiermee wilt omgaan.

Sowieso lijkt het me verstandig om het aan je ouders te vertellen, zij kunnen je dan steunen en meedenken over de mogelijke oplossingen.

Heel veel sterkte en wijsheid om de juiste beslissing te nemen!

Groetjes, Wendy

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik schrik nogal van je zin: "de baby wegdoen" ai....
    ik kan net zoals de anderen geen beslissing voor je maken, maar onthou wel heel goed dat een baby heel veel liefde, verantwoordelijkheid etc. nodig heeft, praat met je ouders, die komen er vroeg of laat toch achter en het lucht alleen maar op.

12. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik heb gestemd op; De baby houden en het gewoon tegen je ouders vertellen, maar meer om: het gewoon tegen je ouders vertellen! Doe dat zoiezo!! En ze zullen er hoe dan ook achter komen als je vriend het al tegen iedereen zegt, dus van wie kunnen ze het nou beter horen? Van een vreemde of van jou?

Daarna kun je goed de opties doornemen en kijken wat je wil.

Meer wil ik hier niet eens over zeggen.........

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik was 20 en werd zwanger woonde thuis deed waar ik zin had ik ging net uit enz. Heb er niet over nagedacht om het kindje weg te halen. Er zijn mensen die zo graag een kindje willen en dat gaat niet. En stel dat je het kindje weg laat halen en daarna nooit meer zwanger kan worden. Ik ben van mening dat als je met iemand naar bed gaat je ook de eventuele gevolgen ervan moet nemen.

14. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Een kind wegdoen?

Ik vind dat het er nogal luchtig over wordt gedaan, het is nogal wat.

Ook voor jou. Wie weet krijg je wel spijt. Ik zou er toch echt met je ouders over praten en met je vriend. Samen moeten jullie een beslissing nemen.

En zoals de anderen al zeiden, als je verantwoordelijk genoeg bent om gemeenschap te hebben dan zou je ook verantwoordelijk genoeg moeten zijn voor de gevolgen.

Veel succes met je keuze en denk er heel goed en heel diep over na.

ps. Je zou inderdaad even bij tienermoeders kunnen kijken. Daar zijn wat meer herkenbare verhalen.

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik zou het zo en zo tegen me ouders vertellen, eventueel kan je je vriend en zijn ouders vragen om erbij te zijn als je bang bent voor de reacties van je ouders.
    t zal een moeilijke beslissing voor jezelf worden, en ik hoop dat je steun krijgt van je ouders en je vriend (in beide gevallen) heel veel sterkte meis

16. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    heey

ik heb niet gestemd want de keuze is geheel aan je zelf
    ik weet wel 1 ding vertel het je ouders zoizo je kunt hoe dan ook de steun echt heel goed gebruiken!

liefs en heel veel sucses en sterkte

17. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Wat je moet doen is samen met je vriend een wel overwoge beslissing nemen of het nu weg gehaald word of dat jullie het willen houden of dat er adoptie gedaan word is helemaal aan jullie zelf!
    Die beslissing kunnen we niet voor je maken dat is heel moeilijk maar je zult dat toch zelf moeten doen!
    Succes met je beslissing en een dikke knuffel van mij!

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het in ieder geval tegen je ouders vertellen. de meeste meiden zijn bang it te doen. bang voor de reactie van de ouders. en die zouden miss idd eerst wel even schrikken en je ff goed vertellen dat je ook beter moet oppassen enz enz. maar erna denken ze echt wel goed met je mee want zijn toch je ouders en jij bent hun kind. hoe langer je wacht met hun vertellen hoe moeilijker het word. en idd is niet fijn als ze het van iemand anders moeten horen.
    mijn schoonzusje had dit ook die had ook nog eens de pech dat haar vriend het niet wilde. en haar voor de keuze zette hij of het kind. ze is wel eens stuk of 3 a 4 keer bij een abortus klinik geweest zelfs al in de stoel gelegen. maar heeft hetn iet gedaan. het is nu een geweldig jochie van alweer 6 en ze heeft er geen moment spijt van dat ze het alleen gedaan heeft. ze had al vrij snel een nieuwe vriend die nu haar man is en nog 3 kids erbij.
    heel belangrijk is dus gewoon dat je het verteld aan ouders die kunnen je stuenen als ze die steun niet had gehad was het veel moeilijker geweest.
    dus ga naar je ouders.!

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik schrik me ook wezenloos van dit soort uitspraken! :confused:

Ik wens je veel sterkte en wijsheid met alles!

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Pffff jeetje.. Das vast een shock geweest voor je.
    Maar je kind wegdoen.. Meid denk er alsjeblieft goed over na. En praat SERIEUS met je ouders en vriend. Het is niet zomaar iets.

Hoe staat het er nu mee?

Deel Deze Pagina