bekend verhaal hoor. maar gelukkig is mijn familie wel super blij en enthousiatst.maar mijn schoonfamilie niet.en schoonzus en haar man helemaal niet ook geen felicitatie's van hun. bij mijn 2 kids kreeg ik van schoon moeder gelijk cadeaus nu nog helemaal niks.ze bellen niet eens meer hoe de echo's waren.alleen maar over mijn schoonzusje zeuren want die zijn zo zielig. het wil bij hun helaas niet lukken om kindjes te krijgen dus ik snap dat het moeilijk is als andere wel zwanger worden,en dat heb ik ook wel gehoord want ze waren echt super boos.maar ja ons leven gaat ook verder en wij kunnen er niks aan doen dat het bij hun niet wil lukken.maar gelukkig krijg ik voor de rest wel super reactie's van vrienden en mijn eigen familie. ik word gewoon een super trotse mama van onze derde spruit
heeeeeeeeel herkenbaar hoor ! bij onze dochter kreeg ik 4 kaartjes met '' in verwachting '' ! en nu niks................... tuurlijk zijn ze wel blij voor ons, de schoonouders en mijn ouders ( die blijer voor ons is !! ) je krijgt nu alleen een beetje ''commentaar''.... zit je te lang op de w.c. in hun ogen, ow jee, begint de bevalling al ???? of iets bij de koffie, ''neem er nog maar 1 hoor, jij moet er nog van groeien '' bla bla bla bla bla... maar goed.....het is gewoon zo, de 2de , 3 de is minder ''intressant'' schijnbaar.... niet voor ons hoor !!!!!!!!!
De meeste mensen vinden het de eerste keer heel speciaal omdat jij dan moeder wordt. Bij een tweede of derde (of weet ik hoeveelste) kind verandert er voor hen niks. Je was al moeder en je blijft moeder. Ik snap wel dat dit voor jou niet zo leuk voelt, en dat het voor je kind later misschien een teleurstelling is dat er zo weinig kaartjes zijn in het plakboek, maar die mensen vinden je 2e of 3e kind echt niet minder leuk of lief dan je 1e. Het gaat ze gewoon niet zo om je kind, maar om jou.
herkenbaar. wij willen nog voor een derde gaan maar ik verwacht er helemaal niets meer van. de eerste iedereen was blij en feliciteerde mij bij de tweede werd er door sommige gezegd."o leuk"geen felicitatie of niets. zelfs haar eigen opa en oma vonden haar niet boeiend genoeg om hun vakantie 1 dagje uit te stellen. (zijn zondags smorgens gaan rijden naar oostenrijk terwijl ze wisten dat ze uiterlijk smaandags geboren zou worden) en kaartjes? bij de oudste had ik 80 felicitatie kaartjes bij de 2de 50. maar heel handig bij de eerste had ik 120 geboorte kaartjes bij de tweede 50 omdat ik van veel mensen niet had gehoord tijdens de zwangerschap
het is al eerder gezegd, maar ik denk ook dat het niets met de kindjes te maken heeft maar met het feit dat bij de eerste de ouders ouders worden. Dat is hetgeen wat voor veel anderen vooral bijzonder is als je zwanger bent. De kindjes zelf zijn uiteindelijk even bijzonder.
Ik ben zwanger van de vijfde. Hier wel reacties gekregen, maar bijna alleen maar 'negatieve'..... Erg jammer hoor.... Van mijn vriendinnen krijg ik ook niets, terwijl ik altijd heel attent was en een kadootje gaf. Ik heb nu 2 kaarten gehad en 1 knuffeltje....... Gelukkig zijn we er zelf wel blij mee!
Bij de eerste kreeg ik 16 kaarten en heel veel kleine cadeautjes. Bij deze kreeg ik één kaartje en vorige week voor het eerst een klein cadeautje voor de baby van familie. Zelf vind ik het niet vervelend dat de belangstelling minder is, maar ik heb dan ook geen negatieve reacties gehad. Dat lijkt me dan wel weer erg naar.
Dit heb ik ook gedaan, wij hebben dit keer de kaartjes gehalveerd, iedereen waar we het afgelopen jaar nog contact mee hadden krijgt een kaartje, we gaan hiermee een boel mensen overslaan het is niet anders. Wat moeten al die mensen die niks van zich laten horen dan ook ineens bij je thuis op kraambezoek? Nee voor ons hoeft dat ook niet .