Hallo allemaal, Ik wilde ook nog even om t hoekje kijken. Ben een poosje niet online geweest. Wij zitten in ronde 17. 4 sept naar dokter geweest en samenlevingstest laten doen. Dit was niet helemaal ok dus daarom hebben we 13 sept het zaad voor t eerst laten testen, toen bleek er iets mis met de vorm (kwaliteit en hoeveelheid ok) en in december hebben we dit voor de tweede keer laten doen en nu is het wel ok. Ik heb temperatuur drie maand bijgehouden en hieruit en uit de samenlevingstest bleek dat ik eisprong heb. Ik had daarnet de assistente aan de lijn en die heeft het me verteld maar ze zei erbij dat de huisarts mij persoonlijk ook nog even zal bellen. Wat ik me afvraag... wat zal nu het mogelijke traject voor ons kunnen worden? Zijn er meer vrouwen in deze situatie? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Fijn dat het bij je ventje nu goed zit! Waarschijnlijk zul jij nu doorgestuurd worden naar een gyn voor verder onderzoek.... Suc6! Hopelijk gaat het snel lukken!
Hoi Elvira, Bedankt voor je snelle bericht! Zie dat jullie ook 17 maand bezig zijn.. Laten we hopen dat 2007 wat moois voor ons in petto heeft!
Wat ze nu gaan ondernemen is moeilijk te voorspellen door ons denk ik. Ik hoop dat er snel iets ondernomen wordt en jullie wens in vervulling gaat! Liefs Elmo
Even een update: We zijn vanmorgen naar de huisarts geweest. Ik wordt nu doorverwezen naar de gyn. Moest daar trouwens wel zelf om vragen. Als het aan de huisarts had gelegen dan zouden we het eerst nog een jaartje aanzien, omdat ik nog vrij jong ben(27) Maar ja we zijn toch alweer in ronde 17 ... Dus als het goed is krijg ik binnenkort een brief van het ziekenhuis. Groetjes elle
Jeetje zeg, wat een dombo die ha :x Na 17 rondes nog een jaartje aankijken...pfff sukkel! Ben blij dat je zelf hebt doorgevraagd. Kun je tenminste onder de loep genomen worden! Suc6 meid!
Ja dank jullie wel, ik vond het eerst een beetje brutaal om die vraag te stellen maar ja, ik dacht ook, het is nu of nooit. En mocht er straks niks uit de onderzoeken komen, dan weet ik in ieder geval voor mezelf dat ik het meest mogelijke er aan heb gedaan. Sommige mensen zeggen ook dat ik het meer moet loslaten, en dat is misschien ook wel zo, maar toch kan ik dat het beste doen als ik weet dat er niks aan de hand is.
Hoi Elle ik ben blij dat je eindelijk naar het ziekenhuis gaat om onderzoeken te gaan doen waarom jullie al zolang bezig zijn om zwanger te worden. Ik vind dat je al lang genoeg heb gewacht om aan de bel te trekken. En ik vind het wel slecht van je huisarts dat hij niet zelf iets heeft gedaan, onze huisarts begon er zelf over om naar het ziekenhuis te gaan om te kijken waar het aan zou leggen. Ik hoop voor je dat je snel er achter kom wat de oorzaak is waarom jullie nog niet zwanger zijn, en ik hoop meer dat je voor de MMM zwanger ban. Liefs Jolie
Hoi Jolie, Bedankt voor je reactie. Onze huisarts houdt de regels aan van zijn handboek. Dit houdt in dat hij bijv kijkt naar leeftijd/(erfelijke) ziektes/toestand v h zaad/eisprong etc etc en daarin scoorden we niet heel hoog. Hoe meer punten hoe sneller ze doorsturen. Hij heeft al wel zelf wat onderzoeken gedaan hoor. Zo heeft hij de samenlevingstest bij mij gedaan in september (weinig levende cellen te zien) en heb ik zelf de temperatuur 3 maanden bijgehouden. Ook heeft mijn vriend twee keer zaad moeten inleveren. Uit al deze dingen bleek dus dat ik gewoon een eisprong heb en dat het zaad ok is. Dus aan de ene kant snap ik hem ook wel, het zou toch een keer moeten lukken als je dit zo leest, maar aan de andere kant vind ik ook dat hij mij in ieder geval kan doorverwijzen om de gyn nog wat onderzoekjes te laten doen. En hoe zit het met jullie? Groetjes elle
Hoi Elle, dat wist ik niet, gelukkig zijn die onderzoeken goed. Wij zitten al een paar maanden in de MMM. Alle onderzoeken van mij ventje was ook goed, me cyclussen en eisprong is ook goed. Alleen 1 eileider zit dicht dat zagen ze via een hsg scan, volgens me gyna kan het ook door een spierspasm, dat hoop ik dan maar. We hebben 3 maanden rust gekregen en nu moet ik in februari terug komen als ik nog niet zwanger ben, dan gaan ze via een kijkonderzoek van binnen kijken wat er aan de hand is dat het maar niet wil lukken. Hopelijk is dat niet nodig. Dat we snel in 2007 zwanger mogen zijn. Liefs Jolie