Het wortelhapje

Discussion in 'Voeding' started by Corrievan, May 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Ik heb vanavond een wortelhapje gegeven. Omdat ze bij het fruit bij de eerste 10 happen een vies gezicht trekt verwachte ik dat ook bij het groente hapje.

Maar het eerste hapje ging er heel voorzichtig in. Ze had gelijk de smaak te pakken en wou alleen maar meer meer meer :)

Ik heb het nog bescheiden gehouden (half potje), maar volgens mij kan ze makkelijk een heel potje op.

Omdat ze elke keer de lepel vast pakte om in haar mondje te steken was het een hele kliederboel en was ze helemaal oranje. Haar wangen. kleertjes... alles zat eronder :cry:

Maar ik vindt het super dat ze in ieder geval wel de groente lust.

Houden ze van jullie ook zo van worteltjes in een potje ? en laten ze het fruitpotje het liefst staan ?

2. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Zoë vindt eigenlijk tot nu toe alles lekker. Als ze iets nieuws krijgt zie je haar de eerste 2 happen denken van 'wat maak je me nu'maar dan blijft die mond maar open gaan,is niet tegenaan te scheppen!
    Gisteren voor het eerst sperziebonen gehad...ze vond het heerlijk!

Wie o wie verteld mij wanneer ze eigenlijk zowel groente als fruit mag hebben? Ze krijgt altijd rond 11.00 uur fruit en om te proberen verruil ik dat weleens voor groente. Maar ja,'t is toch de bedoeling dat dat naar de avond gaat.

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    waarom zouden ze niet en-en mogen?

je kan haar gewoon haar fruit 'smorgens of 's middags geven, en 's avonds haar groentehap hoor....maakt helemaal niet uit...

zoë is nog niet helemaal "over" wbt groente, ze eet het wel, maar zie wel dat ze fruit "lekkerder" vindt ;)

haar fruit krijgt ze of in de ochtend of vroeg in de middag, en haar groente zo rond een uur of half 5 - 5 uur...gaat hartstikke goed zo..

gr.smoekie

4. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    en kan ik haar dan ook al van beide een heel potje geven? Want Zoë eet rond 11.00 uur haar potje wel helemaal op. Maar hoe ga ik dat dan doen met de flessen? Gewoon tussen 1600 en 2000 een (heel?) potje groente?
    Volgens mij wordt ze daar helemaal blij van!

5. Writer

Writer Niet meer actief

alle de zoë 's hier :)
    selmen vond vorige keer niks aan , en gisteren en vandaag wou hij liefst hele pot wortel eten :) maar ik heb helft van gegeven , en vandaag weer
    en ohhh wat een orane huis krijg je dan he ;)
    morgen word rijst met groenten ben benieuwd

of ik geef zo om en om een keer fruit potje open andere keer groente
    trouwens hij heeft ineens 2 luier poep :confused: normaal eens in 2 of 3 dagen

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hier precies hetzelfde verhaal. Een echte groente gek, maar fruit lust hij zo goed als niet.

7. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Kimos... Het CB vertelde mij als het fruithapje goed gaat en ze krijgt geen last ervan. Zoals buikpijn of last van poepen dan mag ik het groente hapje naast het fruithapje introduceren.

Als ze dit beide goed gaat eten en ze laat meer van de fles staan, dan mag ik de 5de fles ervan af halen.

Zodra het fruithapje ook goed gaat mag ik bijvoorbeeld na 2 weekjes de banaan prakken, zodat ze het wat groffer gaat eten. Dan leert ze kauwen had het CB gezegd. Maar hier wacht ik liever nog even mee. Vindt dat best wel eng met stukjes erin. Ik geef ze nog lekker gepureerd met de blender of uit het potje.

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij zijn nu ook sinds vrijdag begonnen met groente pot.
    idd wat een oranje troep.vandaag was gelukkifg zo goed als alleen de slab vies...tot ik m afdeed.getver ze stopt dr handjes in dr mond en veegt t aan mij af.jummi....
    ook zo lekker dat ze slabbetjes maken die dicht zijn en over t hoofdje heen moet....stond ik niet bij stil.maar lekker.zit ie onder en moet ie nog over dr hoofd.reultaat:eek:ok dr haar zat onder en dr voorhoofd.
    maar ze vindt t wel lekker!maar vindt t idd moeilijk wanneer ik met fruit ga beginnen.en of t uit potje wordt of sin.sap met liga 1e stapje.en zit nog met hoe laat ik t groentepotje geef (geef nu ongeveer een halve)ze krijgt smiddags nog om 4 uur dr flesje en dan om 7 uur half 8 weer een (met 2 lepels nutrix)

9. kruimel78

kruimel78 Lid

Aug 7, 2007
    48
    0
    0
    Jullie zijn er allemaal al vroeg bij met groente/fruit geven, ik deed het pas vanaf bijna 6 maanden. Maar het is wel leuk om te doen :)

10. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee vind wortelen ook erg lekker, ik maak alles zelf , heb haar 1x zo een olvarit potje gegeven waren ook wortelen (zaten in een baby doos) maar ze vond daar weinig aan, ik heb van af het begin af aan er al een aardappel door heen gedaan, heeft ze wat te kouwen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij zijn met groente begonnen, omdat dat voedzamer en milder is dan fruit.
    Puree hebben ze vanaf het begin geweigerd, maar stukken om vast te pakken vonden ze heerlijk.

Overigens hier ook gewoon met 6 maanden begonnen, omdat de darmen er dan pas aan toe zijn.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Groente hebben ze trouwens altijd lekkerder gevonden dan fruit. Met fruit begonnen ze zo rond de 8 maanden.

13. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tja de een is de ander niet he ;) :)

Share This Page