Het "YES" gevoel over een naam komt niet, bij jullie dan?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dot, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk gevoel heb jij bij de gekozen naam?

1. Wij hadden wel dat JAAA gevoel!

2. Ik vond de naam Heel leuk, maar ook niet bovenstaand gevoel

3. Ik vond de naam wel leuk en er kwam geen leukere naam bovendrijven

4. Ik heb een compromis met mijn man gemaakt en ben redelijk tevreden.

5. Ik heb een beetje spijt van de naam die ik heb gekozen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier echt een Jaaa-gevoel bij de naam voor ons meisje.
    Ik heb hem al vanaf mijn 16e in mijn hoofd en hoewel ik veel andere namen heb die ik erg mooi vind, is er geen een die het wint van deze naam.
    Ik kan dan ook niet wachten tot ik hem eindelijk aan onze dochter kan geven! :D

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nope, hier niet. Uiteindelijk het 'pakket van eisen' naast de namen op het lijstje gezet en deze sprong eruit. We krijgen heel veel positieve reacties op de naam en we vinden de naam erg leuk, maar het jongetje met de naam is nog véééél leuker ;) Ik heb overigens nog nooit een JAAAAAAA gehad bij een naam.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier had ik wel een Yes-gevoel bij een paar namen, maar die namen wilde mijn man absoluut niet. We hebben toen uiteindelijk namen gekozen die we wel allebei mooi vonden en we zijn er nu ook wel heel blij mee, maar die andere namen vind ik nog steeds mooier (Olivier en Juliëtte waren dat).

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben gelukkig dezelfde smaak kwa namen en daarom hadden we beide het yes gevoel!

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vond Vince een mooie naam, maar niet een wauw gevoel. Naarmate we verder in de zwangerschap kwamen (en de naam al vast stond) kwam dit steeds meer. Vanaf de geboorte paste het gewoon perfect. Dus geen twijfels gehad.

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Wij dachten de naam te hebben, maar er bleef toch wat twijfel. Op vakantie hoorden we een Spaanse mama haar zoontje roepen. Ik vond die naam niet meteen wow....maar een maand later dacht ik ineens: hé....dat is eigenlijk echt een naam die bij ons past en aan al onze voorwaarden voldeed:

- zowel in het Spaans als in NL goed uit te spreken
    - moet goed klinken bij de achternaam
    - niet te vaak voorkomend.

Ben superblij met de naam die we toen gekozen hebben!

Nu heb ik wel een hele leuke naam in mijn hoofd, maar die komt tegenwoordig steeds vaker voor en mijn vriend is er nog niet van overtuigd....ach ja, we hebben nog even.

Deel Deze Pagina