Vanaf vandaag is retourpinnen mogelijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Mac, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Lijkt me erg handig :D

-----

Retourpinnen, hoe werkt het?
    Een artikel terugbrengen naar de winkel is vaak vervelend omdat je plotseling rondloopt met een groot bedrag in contanten. Vanaf vandaag is het mogelijk om te retourpinnen, waarmee het bedrag op je rekening wordt teruggestort. Maar hoe werkt het?

Klanten die artikelen terugbrengen naar een winkel, steken de pas in de betaalautomaat, waarna de winkelier opdracht geeft het aankoopbedrag te retourneren. Na een geslaagde opdracht ontvangt de klant een ondertekende retourpinbon als bewijs.

De volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op rekening van de klant.

Geschikte bankpassen
    Alle betaalpassen zijn hiervoor geschikt, ongeacht waar iemand bankiert. Alleen aankopen die ook met een bankpas zijn afgerekend komen in aanmerking voor retourpinnen.

Contante betalingen, betalingen met cadeau of tegoedbonnen en betalingen met iDEAL en Chipknip komen niet in aanmerkingen voor retourpinnen.

Veiligheid
    Nederlandse banken introduceren retourpinnen op verzoek van winkeliers. Die hoeven minder wisselgeld in de kassa te hebben. Dat verhoogt de veiligheid voor winkelier, medewerker en klant. Het gaat mogelijk ook gelden voor het retourneren van borg, waarbij vaak relatief hoge bedragen zijn gemoeid.

Vanaf vandaag is retourpinnen mogelijk in alle 80 spijkerbroekenwinkels van Score. Het wordt in de loop van het jaar ook in andere winkels geïntroduceerd.

RTL Nieuws

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Maar als winkel moet je een rabobank rekening hebben.. Andere banken volgen nog...

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.815
    9.320
    113
    Gelderland
    Eindelijk!! Ook voor winkeliers heel fijn omdat je vaak met geld te kort kan zitten door veel retouren..

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat doen ze hier (Engeland) altijd al.. Volgens mij bij Primark in Nederland voorheen ook al, dus zo nieuw is het dan niet.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh lekker! Ben benieuwd of het gelijk soepel gaat verlopen of eerst veel problemen gaat veroorzaken..

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Heel handig! Maandag ging ik speciaal naar de stad om een paar schoenen terug te brengen, kon ik met lege handen terug, want ze hadden niet genoeg geld in de kassa.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

In Amerika doen ze dit bij de meeste winkels al! Super handig ;).

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In Zweden doen ze het ook. Erg handig toen ik daar wat kleding kocht en ze de korting verkeerd berekenden. Ik heb wel het bonnetje even bewaard, omdat ik even zeker moest weten of het gelukt was, want het duurt sowieso even voordat het verwerkt is.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat handig zeg!

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    En dan? Moet je dan een andere keer teurg komen met de schoenen ofzo? Raar.... dat de winkel geen geld in kas heeft lijkt mij niet jou probleem....?

Liefs,

11. Handig zeg!! :)

Al moet je dan wel goed in de gaten blijven houden dat ze het geld wel terugstorten… anders heb je én geen schoenen én geen geld :(

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als het goed is krijg je gewoon een bon mee, dus dan kun je het even in de gaten houden. Daarbij lijkt het me erg slechte reclame als ze je geld niet terug storten, dus dat zal wel goed komen... ;)

13. ik bedoel ook niet expres hoor ;) Maar vanwege de nieuwe techniek die ze hiervoor moeten toepassen misschien… :)

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

;), Ze kunnen geen geld in de kassa toveren, dus zit er niks anders op dan een andere dag terug te komen.

Wel vervelend inderdaad en lastig ook, want wie weet hebben ze op de andere dag dat je terug komt óók niet genoeg geld in kas...

Superhandig dus dat retourpinnen.

Deel Deze Pagina