Het zal je kindje maar zijn :(

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chanti1990, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ti's in elk geval geen doodsverwensing. :cool:

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Doodverwensingen op een forum? Nee idd laten we het netjes zeggen... Van mij mogen ze hem platspuiten en dat ie nooit meer wakker word... Kind van iemand intresseerd me niet met wat hij gedaan heeft!!

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

Precies.
    Van mij mag dat hele ontoereikeningsvatbaar gelul afgeschafd worden.
    Nogal logisch dat die lui niet goed in hun hoofd zijn.

4. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Helaas gebeurt dat levenslang opsluiten hier ook niet. Hij komt waarschijnlijk binnen een paar jaar weer vrij en hij is nog maar 23 dus heeft nog een heel leven voor zich..

Eigenlijk zou met de dader hetzelfde gedaan moeten worden als wat hij heeft gedaan bij anderen.. Want als je dit kan ben je echt gestoord en te gevaarlijk om nog los te laten.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is wel duidelijk dat die persoon niet goed is in zijn hoofd. Maar ontoerekeningsvatbaar verklaard worden heeft wel degelijk een functie. Stel je voor dat iemand een psychose krijgt en iets vreselijks doet. Als diegene 'wakker' wordt, ziet hij wat hij heeft gedaan, iets dat hij normaal nooit zou doen. Wat moet er met zo'n persoon gebeuren? Die moet geholpen worden.

Met een persoon als Kim de Gelder is dit uiteraard niet het geval. Die is toerekeningsvatbaar, maar wel hartstikke gek (geen empathie).

Maar de doodstraf? Nee, dat is geen oplossing. Kijk maar naar de VS, waar ze in sommige staten nog de doodstraf hebben. De criminaliteit is daar niet minder (eerder tegenovergestelde) en er gaat ook weleens een onschuldige op de elektrische stoel (nu de dodelijke injectie). Moeten we dan het vermoorden van onschuldigen toestaan?

Levenslange opsluiting (echt levenslang) is dan de juiste straf. En reken maar dat dat ook een hel is.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo een die is het doodschoppen nog niet waard echt waar.

als je zo bewust handelt zou ik hetzelfde met liefde bij die persoon doen

7. Of ie nou opgesloten wordt of afgemaakt, het zal het leed niet ongedaan maken, verschrikkelijk wat er is gebeurd, gelukkig heeft hij de andere kdv's niet kunnen afslachten. walgelijk natuurlijk dat iemand zoiets kan doen :(

Deel Deze Pagina