Hoi Meiden, Vannacht beland in ronde 24. Balen balen balen! We zijn beidde gezond, en snap niet dat het niet lukt. Heb even behoefte aan wat positieve verhalen Wie heeft er positieve en hoopgevende verhalen? Is het jou nog gelukt na ronde 24? Liefs, Panda
Ik zit zelf nog in ronde 21 nu de tweede ronde met medicatie.... Kan je helaas nog niks positiefs vertellen maar ik ken zelf mensen die t meer dan 2 jaar geprobeerd hebben en uiteindelijk wel een kindje hebben gekregen. Snap dat t zwaar is voor je maar is er echt niks wat ze voor je kunnen doen in t ziekenhuis? Een vriendin van mij was al jaren bezig en na alle onderzoeken bleken ze beide helemaal gezond. Uiteindelijk hebben ze via een nieuw soort ivf een dochter gekregen. Soms kunnen ze gewoon geen rede waarom t niet lukt. Hoop dat je moed houd en dat ook jij uiteindelijk een kindje mag krijgen.... Veel sterkte!
Hoi Panda, Wat heb ik het met je te doen. Daarom moet ik even reageren op je berichtje... Wij hebben een tijdje moeten wachten op een zwangerschap. Uit alle onderzoeken kwam een lichte vorm van endometriose naar voren maar dit zal een zwangerschap niet in de weg moeten staan. 'Jullie kunnen het heel goed zelf', bleef de gynaecoloog zeggen. Tja, voor mijn gevoel hadden we alles al zelf geprobeerd. Alleen met het verhaal van mijn schoonmoeder had ik nog niets gedaan: de toekomstige babykamer als kledingkast inrichten. Bij haar oude buren was dit namelijk het wondermiddel Dat ik na ronde 21 ineens een tweede streep zag staan had ik nooit meer durven dromen. Volgens anderen is deze zwangerschap gekomen omdat ik het had opgegeven... maar ik was er al maanden eerder klaar mee. Nee, ik zie het als een toevalstreffer. En die wens ik jou ook ontzettend!! Als het je te zwaar aan het worden is zal ik, als ik jou was, in het ziekenhuis vragen of je met IUI kan beginnen. Dat zal vast niet makkelijk/fijn zijn maar misschien kan je ergens naar toe werken en geeft het je wat rust. Hopelijk zie ik snel je naam in het andere gedeelte van dit forum!
Ik ben na 2-2,5 jaar nog spontaan zwanger geraakt. We hadden alle onderzoeken al gehad en er was niets gevonden. We zouden de ronde erna beginnen met iui. Dus die ronde was onze laatste kans op spontane zwangerschap, ik was er dan ook heel erg mee bezig. Maar toch had ik niet verwacht dat ik zwanger zou raken. Dus het kan zeker, maar ik herken je onzekerheid enorm. Het is echt heel vervelend als het niet wil lukken. Dikke knuffel voor jou!
Dankje voor jullie reacties!! Doet me goed! Sophia89: Jij ook al een hele tijd bezig ik hoop ook voor jou dat het snel lukt!! @Meg: Hahaha de toekomstige babykamer als kledingkast inrichten!! Dat is wel een super leuke 'tip' hihi! :d misschien moet ik dat kamertje inderdaad eens opruimen en iets van maken @1983tineke: oh wauw, dat is wel mooi, de maand voor de behandelingen en ook terwijl je er mee bezig bent! Ik wordt soms een beetje moedeloos van de mensen die zeggen "je moet er niet zo mee bezig zijn, dan komt het vanzelf". Ik kan me zo niet voorstellen dat ik ooit een tweede streep zie staan. Zo apart is dat, terwijl in het begin ik er echt van droomde .
Panda ik wil je een dikke knuffel geven en veel kracht toewensen. ooit komt onze wens uit, we moeten er alleen wat langer op wachten.
Aan iedereen die al langer bezig is wil ik zeggen dat ik enorm veel respect en bewondering heb voor jullie. Ik ben zelf nog maar net bezig(nu ronde 6) en ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je al zo lang bezig bent en het wil maar niet lukken.. Heb aantal in mijn omgeving waarbij het ook niet vanzelf gaat, dus weet dat het lang niet zo vanzelfsprekend is allemaal. Het is en blijft een wonder en in sommige gevallen helemaal! Heel veel succes en sterkte voor jullie allemaal!
Respect voor jullie dames ik weet van mensen om me heen hoe zwaar ze het hebben /hadden dat het niet lukte zelf ook korte tijd gehad en dat frustreerde al .. nu ben ik ook zwanger niet gepland maar meer dan gewenst .. en het is moeilijk om het aan naaste te vertellen of moeten vertellen die al zo lang bezig zij .. kan niks anders zeggen als jullie zijn sterke vrouwen maar nog sterkere moeders straks knuff voor jullie allemaal en als ik een geluks kaarsje aansteek dat ik een plak beeb heb zal ik zeker ook aan jullie denken dat jullie ook snel de 2e streep gaan zien en van een wonder mogen genieten
Hier inmiddels ronde 26..... Precies een jaar geleden zwanger geweest, maar mocht helaas maar 5,5 week duren. Nu een week voor nod en dus heel spannend of het nu dan toch gelukt is. Wij kiezen bewust niet voor de iui en ivf aangezien we wel al een gezonde dochter hebben. Merk dat zij mijn Houvast is om nog elke keer weer door te zetten, gun haar echt een broertje of zusje. Maar de dag gaat wel komen dat ik stop. Zij wordt 6 en ik wil vooral een goede moeder nu voor haar zijn. En merk dat ik de knoop echt een keer moet doorhakken en vooral van het nu moet blijven genieten. Na zo een tijd is het voor mij ook wel een kee rgenoeg geweest van verdriet en dipjes en voorzichtig hoop houden, die weer verdwijnt.... Voor mijn eerste zwangerschap trouwens pcos, toen drie goede cyclussen gehad en spontaan zwanger, nu twee jaar bezig en onderzoeken in ZH gaven aan dat we echt super vruchtbaar zijn.... Geen pijl op te trekken dus! Houd moed, zeker als het je eerste kindje is, dan moet het zeker een keer lukken! Misschien niet helemaal een positief verhaal, maar wel 1 van doorzetten
Ik wil je veel sterkte wensen! Bij ons was het na 14 maanden raak, en kreeg ik een miskraam. Uiteindelijk na 2 jaar weer raak! Nu een prachtige dochter van een maand oud. Het kan dus wel. Hopelijk geeft dit je wat steun!
Hier ook net ronde 23 voorbij. Je voelt je soms zo alleen en hebt het gevoel dat alleen jouw dit overkomt. Helaas blijkt nu weer dat er toch meerdere " lotgenoten" zijn, allemaal in verschillende situaties. Positieve halen zijn altijd fijn om te horen, maar ik ben ook wel benieuwd hoe jullie iedere maand opnieuw met de tegenslag omgaan?
Dankje meiden! Ja omgaan met tegenslagen... Heel wisselend. De ene maand heb ik echt zoiets van , naja volgende ronde weer kans en sommige ronde voel ik me echt in een dip schieten en kost het moeite om weer vertrouwen en hoop te vinden. Vind het wel een zware tijd om eerlijk te zijn, heb nog nooit zoveel gewisseld in emoties en angst en hoop. We zoeken wel elke menstruatie weer veel afleiding, doen samen extra leuke dingen. Ik weet niet echt hoe ik er mee omga, ik doe het gewoon, we moeten helaas wel. Zojuist weer een zwangerschapsaankondiging die blijven toch pijn doen. Edit: en bewust genieten van wat we wel hebben! Dat lukt me wel aardig, fijn huis, lieve man, lieve familie en vrienden! Ook belangrijk om niet te vergeten!
@Pandavliegen, het lijkt wel of ik mezelf hoor praten. Jij omschrijft precies mijn emoties, gevoelens en onze manier van omgaan met tegenslagen. Bijna eng.
Ik herken het ook... En heel vaak heel snel emo en inderdaad de pijn van stellen die veij makkelijk zwanger worden en de steek in je hart die je dan toch voelt...hoewel ik ook echt oprecht blij voor een ander kan zijn...
Denise05, ik ben ook oprecht blij! Ook voor het meisje die me net smsde, die zijn heel lang bezig geweest ook. 3,5 met een half jaar pauze in het midden. Ik gun het haar echt! Maar ben wel jaloers Madam1983: en we komen nog uit hetzelfde geboortejaar ook, tenminste als dat 1983 is maar ik denk dat deze manier een soort overlevingskansen van vrouwen is we zijn best sterke wezens!! Vind ik dan
@denise05, ook dat is heel herkenbaar. Dit jaar 2 nichtjes geboren. Met pijn in mijn hart houdt ze je vast, tranen stroomden over mijn wangen en toch ben tegelijk heel erg blij en trots. @panda, geboortejaar klopt. Wat een overeenkomsten he. Bijna scary. Soms vraag ik me wel eens af hoe ik het allemaal vol hou. Dus dat wij het sterkere geslacht dat ben ik geheel met je eens! Dames, is er bij jullie een oorzaak dat het zo lang duurt?
Madam, ja veel overeenkomsten!!! Bij ons hebben ze niks kunnen vinden, krijg volgende week nog een samenlevingstest, maar verwacht er niks Uit. De rest van de onderzoeken waren allemaal perfect in orde. Heel fijn dat er niks is... Maar frustrerend ook, want waarom lukt het dan niet!!! In feb mogen we starten met iui, ene kant fijn want dan gebeurd er wat en meer kansen door meer eitjes, maar het lijkt me ook een zwaar traject. Erg dubbel. Bij jou iets gevonden?
Even positieve insteek Ronde 27, ronde 17 was een mk 7 wkn, 2de ronde na hsg zwanger, wij waren helemaal gezond was alleen iets te zwaar, zou meedoen aan een onderzoek en voor t onderzoek ingeloot op afvallen. Ik had de 1e afspraak staan met de diëtist en zwanger dus afvallen was niet meer nodig Duim voor ieder dat je snel zwanger mag worden en hoop voor mezelf dat het niet weer zo lange adem hoef te hebben
Hoi panda, vervelend dat het voor jullie nog steeds niet zover is! Bij ons helaas ook nog steeds niet. Net in onze vriendenkring 2 kindjes de eerste verjaardag van gevierd komt dan weer hard binnen. Fijn om te lezen dat er toch ook nog positieve verhalen zijn. Ik vind het na bijna 2 jaar echt heel moeilijk om positief te blijven denken. Panda waarom mag je dan pas starten met iui? Jullie zijn in dec toch alweer 2 jaar bezig?