Het zal toch niet....

Discussion in 'Na de bevalling' started by Polletjepiek, Jun 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nu ruim 4 maanden geleden bevallen van prachtige dochter. Na 2 weken weer aan de pil gegaan(bv was mislukt dus ik kon gelijk beginnen volgens HA). Zo gezegd zo gedaan. Volgens mij ben ik geen pil vergeten.
    Nu sinds enkele dagen heb ik zo'n zwaar gevoel in m'n onderbuik en voelen m'n borsten ook wel gespannen aan.
    Was vorige week al bij HA(vervangster) geweest omdat m'n cyclus ondanks de pil nog niet echt op regel was/is. Dit hoorde bij het herstel zei ze. (had die klachten toen nog niet).
    Zouden jullie testen of de volgnde stopweek afwachten? Of heeft iemand het zelfde?

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    De pil is de eerste keer nog niet veilig he, hebben ze je dat wel verteld? De assistente was heel duidelijk dat we echt moesten uitkijken de eerste ronde dat je aan de pil bent..
    Ik zou wel een testje wagen ja, als het al kan.

3. Polletjepiek

Nou dat is het hem juist. We hebben zowieso al gewacht tot na de 1e stopweek. Want toen vloeide ik nog. Tijdens de kraambloeding was het een aantal dagen wat meer bloed/stolsels. Dat was tijdens de 1e stopweek. Na 8 weken vloeide ik niet meer.

En volgens de dokter was het gelijk veilig omdat ik weer snel begonnen was na de bevalling.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Oke, als je gewacht hebt tot na de eerste stopweek zit je denk ik wel veilig, maar ja, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand door de pil heen is zwanger geraakt. Maar het kan ook net zo goed iets anders zijn.. Kan je alleen maar weten door een testje te doen.

Ik ben zelf na 3 weken na de bevalling weer begonnen, mijn assistente zei dus dat het niet veilig was dus dat we moesten opletten de eerste ronde. Je weet namelijk niet wanneer je eisprong is geweest. Als je de eerste keer begint kan je lichaam net zo goed al een eisprong aan het voorbereiden zijn, de pil kan dat dan niet meer stoppen. Vandaar dat t niet veilig is. En inderdaad, anderhalf week later (dus na 4 weken) werd ik ongesteld. Als ik het dan onveilig had gedaan, had ik dus zwanger kunnen wezen ook al was ik aan de pil. Dat bedoel ik met dat de eerste ronde soms niet altijd veilig is.

5. Polletjepiek

Ik ga morgen voor de zekerheid maar even een testje halen. Je weet maar nooit. Vind het toch wel erg spannend.

6. Alita

Alita Niet meer actief

mmm ik heb hier ook weleens gedacht zwanger te zijn vooral omdat ik vindt dat ik opeens zoooo compleet anders ongesteld ben, misselijk, rara buikpijn tenminste niet die wat ik altijd had! Volgens mij is het best normaal dat je een andere menstruatie hebt hoor, ik ben nu pas twee keer ongesteld geweest en ook zeer vreemd dus heb ook weleens op het punt gestaan om een testje te halen.

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb ook wel eens testje gedaan die maanden na de bevalling hoor.
    Maar als ik het zo lees vind ik het toch vreemd dat je ha zegt dat het meteenn veilig is, hoe weet hij nou wanneer jouw eerste eitje weer komt??
    Bij mij kwam het pas na 10 maanden op gang, was dan ook meteen de eerste de beste eisprong zwanger!! hahaha

doe morgen even een testje en laat het ons even weten ok?!

8. Polletjepiek

9. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb twee maanden de pil geslikt (moest nu stoppen vanwege een onderzoek) en heb die twee maanden dat ik slikte plus een hele maand erna een soort zeurgevoel in mijn onderbuik gehad. Constant het gevoel dat je kunt hebben als je bijna ongesteld gaat worden. Nog niet echt kramp, maar een heel klein beetje. Je hormoonhuishouding was misschien nog niet normaal en wordt door de pil weer in de war gegooid, daar hou ik het voor mezelf op... Maar ik heb ook al twee testjes gedaan hoor! Het lijkt af en toe gewoon net alsof het weer raak is! En ik weet niet zeker of dit lijkt op wat jij bedoelt. :)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is niet toegestaan je vraag 2x te stellen op het forum.
    Of in een topic OF bij een deskundige.
    Elmo

11. Polletjepiek

Vonochtend een test gedaan, die gaf aan niet zwanger.
    Dus het zullen idd. wel de hormonen zijn.

Share This Page