Hallo lieve dame's Ik zit me af te vragen hoe en wanneer we het ons zoontje van 6jaar moeten vertellen! Hij verheugd zich er ontzettend op en vraagt minimaal 1x per maand wanneer hij nou eens een broertje of zusje krijgt! het liefste vertel ik het hem meteen, gewoon zodat we die vreugde samen in ons gezin kunnen delen! Maar weet natuurlijk niet of hij ook wel eventjes zijn mondje kan houden hahaha...zal wel niet denk ik, het zijn kinderen. nou zou me dat niet zoveel uitmaken, maar ben gewoon bang als wat mis gaat dat je iedereen (vooral kennissen wat je zelden of nooit spreek) moet vertellen wat er gaande in.. verder heb ik zondag een dameszitting, daar ga ik samen met een vriendin heen.. Zij weet dat ik zeker weten van een feestje hou en ook wel wat biertjes en shotjes op krijg! Is het misschien beter om het haar te vertellen? volgende week vrijdag vertrekken we met weer 2 andere koppels naar preston palace, ook daar is onbeperkt eten en drinken. mss moet ik het hun dan ook maar meteen vertellen.. moet er wel bij zeggen dat iedereen weet dat we gestopt zijn met de pil en voor een 2de kindje gaan....dus als ik zeg dat ik niet meer drink weten ze toch genoeg, daarbij ook al 1week gestopt met roken dus het gaat wel opvallen.. sorry voor mijn lange verhaal, maar mss kunnen jullie me wat tips geven hoe ik het kan vertellen aan mijn zoon.....hoe deden jullie dat? en die andere dingen zijn maar bijzaak! hahaha
Hey meid, Ik herken je verhaal hier ook een grote zus die niet kon wachten tot het zover was! Na heel wat twijfel heb ik het toch aan mijn dochtertje verteld toen ik 6 weken was. Helaas heb ik een week later moeten vertellen dat het mis was! Nu echt vreselijk spijt dat ik het verteld heb. Je kan het natuurlijk nooit van te voren weten. Ik zou zeggen doe waar jij je goed bij voelt, als je het nu verteld is er altijd nog wel een kans dat je met slecht nieuws moet komen. Bij je vrienden kan je idd met het excuus komen dat je 'bezig' bent en nu dus gezond wilt leven.. Een hele fijne zwangerschap toegewenst! Groetjes, Angie
Ik zou toch nog even wachten met vertellen aan je zoon. Je bent nog maar pas zwanger en er kan nog best wel wat misgaan. Zelf zou ik wachten tot na de 13 weken om het je zoon te vertellen. Dan heb je meer 'zekerheid' en duurt het voor je zoon ook niet meer zoo lang voor hij een brusje heeft. Daarnaast zou ik ook voorzichtig zijn met het doorgeven van de uitgerekende datum... met het gevaar dat hij zich helemaal gaat vastpinnen op datum X Stel dat je overtijd gaat lopen.
dit lijkt me ook, áls je het voor je wilt houden natuurlijk. Met het aan je zoontje vertellen zou ik nog even wachten tot je wat meer zekerheid hebt. Ook voor hem niet leuk als je zou moeten vertellen dat het toch niet zo is (gaan we niet vanuit natuurlijk )
T is maar net hoe je in elkaar zit. Bij mij begon het niet zoals het hoorde en heb ik meteen ouders en broers en mijn beste vriendinnen ingelicht, gewoon omdat ik iemand ben die graag haar verhaal kwijt wil. Ik ben niet iemand die alles binnen houdt, terwijl ik ergens verdrietig over ben. Natuurlijk niet tegen iedereen vertellen, maar wel een selecte groep. Ook een aantal collega's wisten ervan en hebben meegeleefd toen het mis leek te zijn en iedereen was zo blij toen het uiteindelijk toch goed bleek te zijn. Het zou mij juist heel naar lijken als het misgaat en niemand weet er vanaf, hoe kan je dan je verdriet delen? En hoe ga je dan met vragen om als: en is het al gelukt? Wanneer komt de tweede enz. Dan moet je jezelf elke keer weer inhouden? Maar met kinderen zou ik wel oppassen ja, die vertellen natuurlijk het liefst aan iedereen dat ze een brusje krijgen!
Mijn zoontje was/is ook 6 jaar, wij hebben het hem met 12 weken verteld. De rest wist het eerder aangezien goede vrienden, familie ed. wisten van de ivf.
Bedankt voor jullie reactie's. De opa's en oma's weten het al,en zijn net. Als ons door het dolle heen!
Mijn zoontje is 4 en ik heb het hem wel al verteld. Ik draag hem steeds de trap op en hij hangt ook erg aan mij, maar nu ben ik zo moe en buiten adem dat dat niet meer gaat. Ik vond dat hij recht had op een uitleg hierover, anders zo hij mss denken dat ik hem niet graag meer heb of zo.