Wanneer beste test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Serappp, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serappp

Serappp Lid

27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Hoii!

Wanneer zou je nou kunnen testen nadat je de lh piek heb gevonden?? Ik kan niet wachten namelijk! Ik zit nu op 7dpo....

2. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Hoelang zit er bij jou tussen eisprong en je menstruatie? Dus je luteale fase?

Als je LF bv 14 dagen is kan je daarna dus testen. Er zijn dames die eerder testen, maar dit kan een hoop onzekerheid geven. Het is net wat je zelf fijn vindt... of het vol kan houden tot 15/16dpo:roflmao:

3. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Ik heb elke zwangerschap op 8 dpo een superlicht tuurstreepje gehad.

4. Lisa280887

Dat is fijn, zo snel! Ik moet wel zeggen dat de gedachte dat dit kan mij toen enorm onrustig maakte. Innesteling kan tot 10dpo ofzo en bleef maar (valse) hoop houden.

Dus als je op 8 dpo negatief test, kan het alsnog alle kanten op!

5. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Ja, dat is zo. Dat is het nadeel van zo vroeg willen testen. Maar ik kon het niet weerstaan, wetend dat er als een streepje zou kunnen zijn en je dus zwanger bent ipv niet testen en het niet weten. Met als nadeel dat ik dus ook heel vaak de gevoelens heb gehad die jij beschrijft, negatief testen en dan denken ‘maar het kan nog’

Serappp vindt dit leuk.
  6. Serappp

Serappp Lid

27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht

Er zit 16 dagen tussen.. maar dat betekend dat ik dan dus nog een week moet wachten :(

7. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Je LF zegt niets over wanneer je positief kunt testen. Maw met een korte lf kun je niet ineens eerder positief testen en met een langere lf worden je testen heus niet later positief. De lengte van je lf zegt niets over het moment van innestelen

8. Serappp

Serappp Lid

27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Hmmm dan ga ik morgen een testje wagen... :rolleyes:
    Het is voor het eerst dat ik aan de hand van ovulatietesten geklust heb en zal erg verbaast zijn als het direct raak is! :) Maarjaa wie weet he....

9. Lisa280887

Niet rot bedoeld hoor... maar dit alles is nou eenmaal een lang wachttraject. Ik adviseer je pas te testen op of na je nod, maar dat is zodat je dan wel gelijk duidelijkheid hebt en niet die negatieve gevoelens die ik eerder beschreef.

Ik weet het, wachten is moeilijk....

10. Lisa280887

Ja precies. Daarom adviseer ik dus ook pas op of na je nod te testen. Dan heb je duidelijkheid. Mits je helemaal zeker bent van je eisprong.

11. Lisa280887

Van klussen word je niet zwanger he:roflmao: nee grapje. Hopelijk ist snel raak!

Serappp en laurazoey vinden dit leuk.
  12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Eens met @Lisa280887 tis het beste tot je nod te wachten maar dat doet op dit forum bijna niemand ;) kijk als de test negatief is dan kan dat betekenen dat je te vroeg was. Het kan ook betekenen dat het niet gelukt is deze ronde maar dat weet je dan alsnog pas over een weekje

13. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik test tot nu toe pas positief vanaf 10dpo, heb het ook wel eerder geprobeerd door ongeduldigheid maar niks te zien. Succes morgen!

Serappp vindt dit leuk.
  14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou 12 dagen na de lh piek doen.
    Dat is 10-11 dpo :)

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik testte altijd pas op nod. Snap dat vroege testen en doortesten niet. Het zegt niks en maakt alleen maar onzeker.

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik test altijd wel vroeg en ook door. Ik vind het fijn en ook gewoon leuk :)
    9 dpo positief met predictor express.
    Iedereen moet zelf een afweging maken wat vind ik fijn en dat gewoon doen:)

Tatum80, Serappp, Miltje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Helemaal akkoord! Ik heb het niet zo op 'dit of dat is slim of niet slim'. Het hangt gewoon af van je eigen persoonlijkheid en je voorgeschiedenis.

Het is wel handig om op de hoogte te zijn van de risico's. Als je vroeg test, is er procentueel meer kans dat het nog misgaat en dat had je misschien nooit geweten als je later had getest.

Als je vroeg negatief test, zit je daarna nog een week in de onzekerheid.

Anderzijds, ik had deze maand een late innesteling (10 DPO). Op 8 DPO had nog nog een helemaal witte test. Op 11 DPO een licht streepje.
    Als ik dat lichte streepje op 11 dpo had gezien zonder zeker te weten dat het vruchtje pas was ingenesteld op 10dpo (als ik er dus 'niet mee bezig' was geweest) dan was ik alweer onzeker geweest of het streepje.niet te licht was voor 11dpo.

Alles heeft dus z'n voor en z'n nadelen ;)

Oh, en doortesten doe ik zeker hoor! Als het misgaat doe je daar niks aan, maar aflopende testen geven je wel een indicatie en ik weet het liefst zo snel mogelijk.

Verw8 en paula1984 vinden dit leuk.
  18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Helemaal mee eens :thumup: idd wel of niet slim of nog erger je MOET niet testen voor nod...laat iedereen dat zelf bepalen :) wel mooi idd dat je zegt wees op de hoogte van de "risico's"

Edit ik heb van 9 tot 15 dpo getest...en gister6de laatste gedaan omdat ik een knaller wilde met donkerdere test lijn :D

Verw8 vindt dit leuk.
  19. Miltje

Miltje Niet meer actief

Helemaal mee eens met wat je zeg. Enn...
    Zekerheid kan niemand je garanderen ook al test je pas op nod of na nod. Iedere zijn keus.
    Is het verstandig? Het ligt helemaal aan jou de keus om verstandig of niet verstandig te vinden.
    Ik ben ook een vroeger tester want ik vind spannend en leuk.

20. Serappp

Serappp Lid

27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Vanochtend getest en inderdaad helaas negatief (nog).... even paar dagen weer afwachten..
    Het klopt dat het je in de onzekerheid brengt, maar we zijn al zooo lang bezig om zwanger te raken..

Deel Deze Pagina