Wat me pijn doet na de miskraam ...

Discussion in 'Vlinder lounge' started by Lilalien, Feb 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

#1 Lilalien, Feb 22, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 22, 2010
    is dat veel mensen soms zo ongelovig doen OF je uberhaupt een miskraam hebt gehad ook al was het zo vroeg dat ik teste of dat het al zo vroeg misging.

Het weerleggen...

Je moeten bewijzen ...

Ik haat het...

Waarom die fut erin geven als er mooiere dingen zijn om in te geloven en hoop uit te creeëren is naar betere tijden.

Precies of je een dossier zou moeten overhandigen met foto's ,echo's enz. te gek voor woorden maar het doet pijn.

Het moet even van men hart...en ik wil hier zeker niemand mee kwetsen op mijn beurt.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    herkenbaar hoor. Mijn 1e miskraam was ook een vroege miskraam en mijn laatste ook. Maar bij de eerste zeiden er ook mensen. "ach joh.. je was gewoon ongesteld. Zo moet je het zien, het was nog niks"
    En dat doet zeer! (overigens heb ik een onderwerp aangemaakt domme uitspraken.. Nou het staat vol tactloze dingen..)

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    herkenbaar , ik had in augustus ook een vmk , maar vertelde het uit angst voor die reacties tegen niemand..Totdat ik die maand daarop een positieve test had en met 6 weken een controle-echo kreeg ( ivm met eerdere bbz) en ik dit vertelde aan de gyneacoloog en die zei ook , een streep is een streep en is een zs , das het nadeel van al die vroege testen , maar zodra iemand positief test hoe licht ook is er sprake van een zs ...

sterkte meid ..

4. Lilalien

Dank u voor jullie reacties!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat het voor veel mensen niet te begrijpen is hoe anders je leven ineens ''is'' als je een test hebt gezien, hoe pril het ook nog is.
    Zoiezo de mensen die geen kinderen hebben maar ook de mensen waarvoor het allemaal zo vanzelfsprekend is en niet weten hoe een miskraam krijgen voelt.

Ik heb het hier niet ervaren op jou manier maar dat komt wrs omdat ik dacht al 11 weken dacht te zijn en al goede echo's gehad had enz. Overigens heb ik het ook lang niet 'iedereen' verteld, hebben ze niets mee te maken. Krijgen ze misschien nog wel ooit te horen als we wel goed zwanger mogen zijn...

6. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    hier ook z'n rotopmerking van een bekende uit de buurt, het was nog maar een klompje cellen dus je merkt er niets van. Oh wat kwam dat hard aan het was wel MIJN klompje cellen in mijn buik en met 2 positieve testen was het echt een zwangerschap en dat vond mijn lichaam ook want was en ben nogsteeds heel moe. Maar zulke mensen hebben het nooit mee gemaakt en hebben ook geen idee wat ze zeggen. Ik was er echt helemaal vanonderste boven bah die opmerkingen komen echt hard aan.

Wens voor iedereen een snelle zwangerschap met een gezond kindje.
    Liefs,

7. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Sorry meid, ook ik heb opmerkingen gemaakt die (hoe dom het ook mag klinken) goed bedoeld waren maar slecht over zijn gekomen.

In mijn geval werkten echter die "domme" gedachtes om het beter te verwerken alhoewel ik nu ook te vaak down ben.
    (voor de rest die me niet kennen: heb in januari een curettage ondergaan. Volgens mijn telling gebeurde dit op 11,5 weken en werd een vruchtje weggehaald van max 6 weken. ik praatte het goed door te zeggen: * het is nog niks, net een garnaal, het is beter zo*)

Positieve test is positieve test.
    miskraam is miskraam in welk stadium dan ook.
    voor mijn gevoel (maar dit zal wel weer een domme opmerking zijn) kun je beter een miskraam hebben met 4 of 6 weken dan met 12 weken als je "echt" een kindje herkent.

wilde het even kwijt.

groet luckey

Och misschien maar domme opmerkingen

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik herken het, had de vorige keer mijn posi testen laten zien om aan te geven dat ik weldegelijk zwanger was geweest, en toen werd er door een vriendin gezegd, 'ja maar het was ook wel een licht streepje maar he', alsof ik dan toch niet zwanger was geweest.

Heel veel sterkte meiden, dikke knuf

9. Lilalien

Loki en kappie sterkte en op naar babydust!

Begje ,thx voor je reactie en jij blijven geloven in je garnaaltje e ,
    alle ontpopt garnaaltje al ondertussen :D

Luckey ,meid ik ken je al even ondertussen en jij hebt me telkens gesteund ik verwoorde dit niet naar u toe ,jij weet immers wat het is om zulk verlies te hebben ondergaan.
    Wens je ook een roze tijd in't verschiet ,kom je meekletsen op het nod-maarttopicje anders?

Vandaag ging het ook niet zo optimaal ,deze avond wel na een gesprek met partner en vriendin aan de foon.
    Ook al werd er daar niet veel over gepraat ,het kan zo'n deugd doen...

10. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Een miskraam is een miskraam en is dus het verlies van een kindje (in welke vorm of hoedanigheid dan ook!!).
    Het toekomstbeeld wat je als aanstaande moeder hebt wordt ook met een vmk compleet aan diggelen geslagen dus daar mag je best verdriet om hebben!!

11. Lilalien

Evelientje ,veel moed doorheen deze moeilijke tijd!

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,206
    0
    0
    Noord-Holland
    Evelientje: veel sterkte! Het is idd erg hoe bot/ongevoelig sommigen kunnen zijn, maar jij weet wat je voelt en het is je goed recht dat te voelen!

Helaas ook herkenbaar. Notabene mijn eigen moeder kwam ermee: 'tja, jullie testen ook zo vroeg tegenwoordig, dat deden wij vroeger helemaal niet. Misschien heb ik dan ook wel miskramen gehad, maar wij dachten dan gewoon dat de menstruatie wat laat was'...

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Als ik de opmerkingen lees oehhhhhh word er zo woest om!
    Och ja je weet dat je zwanger kunt raken!
    Mijn vriendin die NIET eens belde of dergelijke om te vragen hoe voel je je!
    Terwijl ze weet wat we ervoor hebben moeten doen allemaal:(
    Pffff soms heb je er zo genoeg van heh:(

Share This Page