Ik snap niet zo goed waarom er meerdere meiden zijn met een huisarts die ze niet vertrouwen maar dan niet naar een ander gaan. Ik ben een patient from Hell als een arts denkt dat ik geen verwijzing krijgt maar ik hem wel wil (met reden natuurlijk.) Ik blijf dan dus gewoon zitten en zeg dat ik die verwijzing wil. Punt. Dus ik zou je zusje als advies geven vraag verwijzing aan voor orthopeed en internist . eerst bloedprikken en dan verder + dietiste voor hetzelfde geldt is haar schildklier van de rel.
Een andere huisarts misschien ... en een testje? Ik snap niet zo goed dat mensen tot in lengte van dagen bij artsen blijven die hun patienten niet serieus nemen. Ik zou dan zelf tot actie overgaan, niet weglopen zo van "ja, hij wil niet kijken, dus ja .. laat dat maar"... Hup, peper in d'r reet en haar een andere HA laten zoeken
Sja waarom me zusje dat niet doet weet ik niet, ik heb hier geen keus voor een andere ha helaas. Er zit er hier maar 1, en de volgende zit alweer een paar km verderop, heb zelf helaas geen rijbewijs dus kom daar ook niet zomaar....
De klachten die je beschrijft hoeft natuurlijk helemaal niet op een zwangerschap te duiden. Het klinkt voor mij meer als een hele hoge bloeddruk en daarbijkomend vocht vasthouden (idd vaak bij de buik). Gezien haar gewicht zou dat natuurlijk ook niet heel raar zijn. Laat haar een testje doen voor de zekerheid, komt daar niks uit eis dan van de HA dat ze haar goed na kijken! En anders gewoon naar een andere arts hoor, want dit klinkt niet gezond..
bij ons MAG je geeneens in een andere wijk naar een huisarts die accepteren je niet en in dezelfde mag ook niet want die vangen voor elkaar op en dat staat dan de onderlinge relaties (of ander bullshit) in de weg.
Vorig jaar had ze een hoge bloeddruk en in januari moest ze weer komen toen was ie al wat gezakt en zei hij dat ze over een jaar maar weer moest komen. Nou we zijn nu juni en ze voelt zich echt niet goed dus die jaar kan ie op zijn buik schrijven. Ik heb ook al gezegd dat ze gewoon nu moet bellen en moet zeggen dat ze echt niet meer kan, en geholpen wil worden. Maar ze wil wachten op de vrouwelijke arts en die is er vrijdag pas....
Heeft ze al een afspraak gemaakt? Vrijdag is beter dan niets.. Je zou er ook voor kunnen kiezen om vanavond met haar bij de HAP langs te gaan (als het echt niet meer gaat).
Bij me zusje zitten er meerdere in de praktijk volgens mij en daarnaast zijn er nog genoeg praktijken bij hun in de stad, dus ze kan alle kanten op als ze wil. Maar goed dat is haar keuze. Ik kan hier geen kant op helaas, kan alleen maar hopen dat hij snel met pensioen gaat. Moet wel zeggen dat er nu een vrouwelijke arts in opleiding of wat ook maar bij zit, de volgende keer dat ik weer na de ha moet dan vraag ik om haar. Hoef ik iniedergeval niet na hem. Ik heb haar 1x gehad bij me zoontje toevallig maar ze nam wel alle tijd en was serieus dus de volgende keer weet ik wel beter!
dan zou ik dus gewoon naar de hap gaan of zelf een orthopeed bellen.. of prive kliniek en hun de verwijzing laten regelen. maar goed ik weet dat ik daarin even anders ben. belangrijkste is dat zus van ts actie onderneemt en als ze dus al bij internist geweest is . Kan ze gewoon proberen te bellen naar de balie, om de afspraak te vervroegen! vanwege het niet goed gaan.
Ik ben 1.74 en weeg nu 95 (sinds zwangerschap 2 kilo afgevallen), dus ben ook te zwaar en heb overgewicht. Daarnaast heb ik een baan op kantoor achter de computer en ik heb ontzettend veel hoofpijn gehad en ook veel last van mijn rug (ook bovenrug). Daarnaast is mijn buik erg groot van boven tot onder en als je een broek aan hebt lijkt het boven nog erger te worden (maar dat is gewoon mijn dik-zijn). Ik ben naar een manueel therapeut/fysio geweest. Hij heeft mij gemasseerd en wat op mijn lichaam gedrukt (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) om alles los te krijgen, dat heeft mij heel goed geholpen. Nu moet ik thuis oefeningen doen, en kan ik terugkomen als ik wat vaster zit (dat is nu het geval, maar omdat ik mijn oefeningen niet heb gedaan vanwege miiselijkheid vanwege zwangerschap, durf ik dat niet zo goed Wat ik dus wil zeggen is dat als je spieren en gewirchten vast zitten je deze kwalen kan krijgen en makkelijk op te lossen is. Hier heb je ook geen verwijzing voor nodig en veelal wordt het vergoed door je zorgverzekering.
Ja ze heeft sowieso een afspraak voor vrijdag. Dus dan gaat ze er ook heen. Ik kan haar zelf niet brengen helaas heb zelf geen rijbewijs plus dat ze bijna 20km van me af woont helaas....Maar goed als ze het echt niet trekt kan ze altijd onze vader nog vragen, brengt die haar maar bij de hap misschien dat zij haar wel serieus nemen.....Ik vind het iniedergeval niet normaal waar zij allemaal last van heeft. Ik denk dat ik gewoon na de EHBO was gegaan en zei dat ik verging van de pijn en echt niet meer kan. Ze vergaat ook van de pijn in haar bovenrug nu en haar zij, plus al die andere kwalen dat kan nooit goed zijn!
Wow! Je zusje heeft een BMI van 42 en is 47 kilo te zwaar! Ik snap die klachten wel! Ze moet gewoon gaan lijnen en sporten. Zo obese zijn is ronduit levensgevaarlijk! Die buikklachten en steken in rug kunnen galblaasklachten zin, daar hebben te zware mensen ook vaker last van. Ik denk dat een bloedonderzoek zinnig is. Metabool syndroom is mogelijk.
Hmm...dit staat er wel een beetje l*llig hoor. Beetje vooroordelend vind ik het overkomen. Je kent haar zusje niet en weet ook niet of ze al haar best heeft gedaan met afvallen ofzo.. Maar ik moet je wel gelijk geven dat het erg veel is en dat het zeker niet goed zal doen voor haar gezondheid. @TS: Je zusje zou zich denk ik op allerlei kwaaltjes moeten laten testen wat met overgewicht te maken heeft. zoals: Hartkwalen suiker bloeddruk schildklier etc. Ik hoop dat het gauw wat beter met je zusje gaat. sterkte!
Jeetje, wat een crap! Een BMI van 42 is levensgevaarlijk. Dat is een feit en zal een arts ook zeggen. De klachten die het zusje van ts heeft, zullen daar in zekere mate mee te maken hebben. Ik ben zelf te dik, ben aan mijn galblaas geopereerd en ben schildklierpatient. Heb ik dan vooroordelen denk je of wijs ik iemand gewoon ergens op?
Ik wil ook niet rot overkomen maar je zusje heeft ernstige obesitas! Dus in dat licht is het wèl normaal dat ze heel veel "kwaaltjes" heeft, dat verbaast mij niks. Om het even heel zwart-wit te stellen...je zus is een wandelende tijdbom. Zo zwaar overgewicht hebben is ontzettend ongezond en ze speelt met haar leven. Jij zegt dat haar huisarts haar niet serieus neemt. Maar is dat wel zo? Misschien zegt hij/zij wel dat de klachten komen van haar obesitas en dat hij niets voor haar kan doen totdat ze in elk geval begint met af te vallen?! En dat zou je zusje natuurlijk kunnen interpreteren als "niet serieus genomen worden". Nu kan ik alleen maar hopen dat ze niet zwanger is want de kans op ernstige complicaties is dan enorm groot voor zowel moeder als kind. Heeft ze wel eens bij een diëtist gelopen? Ze moet echt wat aan haar overgewicht gaan doen, hoe moeilijk het ook is want anders haalt ze straks de 30 niet. Ik hoop dat er mensen zijn in haar omgeving die haar hiermee kunnen helpen en positief kunnen steunen en stimuleren. Ik zou beginnen met een goede diëtist zoeken en in de tussentijd ook zorgen dat de ha goed haar bloeddruk e.d. in de gaten houdt. Heel veel sterkte.