jep het is niet leuk om te horen maar wel realistisch uiteraard moet de andere opties ook nagekeken worden maar ik denk dat de voornaamste problemen hieruit voort komen. Idd die galblaas kan lekker klieren
even hier op in haken dat mag niet dus niet. hier zit je bij een verbond en die wijzen ze jou een aan wil je een ander moet je dit aanvragen en gaan hun binnen het verbond overleggen. en dan kom het er altijd op neer dat je bij je eigen huisarts moet blijven
Eigenlijk vind ik dat vreselijk fout. Het gaat wel over je gezondheid en als je verplicht wordt om bij iemand te blijven waarmee je die klik niet hebt of je gewoon ronduit slecht behandeld, dan moet je de mogelijkheid hebben om verder te kijken. Straks ga je niet meer omdat je gewoon die persoon niet wilt spreken. Ik heb geluk dat wij dat hier niet hebben, ik zou er ook echt geen genoegen mee nemen persoonlijk. Maar zo'n bitch ben ik dan
Hier ook een heel hoog Bmi heb op hoger dan 42 gezeten ben 2 jaar lang naar de huisarts geweest en gesmeekt om me door te verwijzen naar wat dan ook liefst internist, was niet nodig verder niets ik ben nu op eigen kracht 25 kilo afgevallen afgelopen jaar maar de huisarts heeft nooit iets gezegd gevraagd of wat dan ook, nadat ik 4 weken geleden bijna omviel en ge-eist heb dat er bloed geprikt werd nou ja dat mocht dan wel vooruit. 1,5 week later zat ik in het zh bij de internist en blijkt dat ik een enorme schildklierafwijking heb. Dus ja je hebt hele lakse huisartsen, toevallig met de internist over een dieetiste gehad en ik heb eerlijk gezegd ik heb er 2 bezocht en bij 2 genokt. Ik val harder af zonder dan met en het blijft eraf. Het kwartje moet alleen vallen, dus ook voor ts haar zusje is er hoop maar wel op haar strepen staan. anders wordt je nooit geholpen
haha misschien ben ik dan toch niet zo'n bitch als meeste hier denken haha, nee grapje, weet je omdat ik weet dat het overal ergens wel wat is en deze huisarts is WEL weer goed met de kindjes, dan zet ik mezelf een opzij, maarja met een chronische (onbegrepen!) ziekte is dat niet makkelijk. Ik heb een jaar doodziek rondgelopen (regelmatig neervallen, niet goed kunnen zien, amper normaal kunnen praten als ik moe was) omdat deze huisarts mijn B12 waarde niet laag genoeg vond en ondanks dat het radboud heeft aangetoont dat ik de rest van mijn leven spuiten zal moeten hebben (ik heb geen IF factor in mijn maag dat komt nooit meer terug!) vond ie dat niet nodig. Toen op den duur is mijn man meegeweest (ik was gewoon te moe en had er geen zin meer in, ik ben dan lekker eigenwijs, niet zo slim want heb mezelf daarmee haha( kreeg ik eindelijk de spuiten weer. En zo is er zoveel gebeurd, het is schandalig!
Mja, hier een dikkerd. Maar mijn buik is nog steeds niet van onder veel gegroeid hoor. En er zit overduidelijk echt wel een baby in. Mijn bovenkant daarentegen is bol genoeg. Ben benieuwd of dat in de laatste weken nog veranderd maar ik zou toch maar een testjelaten doen.
In het kader van wel/niet van huisarts mogen veranderen is dit misschien interessant: Er staat heel duidelijk: Huisarts kan patiënt weigeren De huisarts van uw keuze mag weigeren u als nieuwe patiënt aan te nemen als: u te ver weg woont; zijn praktijk vol is; u niet dezelfde opvattingen over zorg heeft (bijvoorbeeld over euthanasie); hij u kortgeleden nog hulp heeft verleend als waarnemer van uw oude huisarts. Als een huisarts u om een andere reden weigert, kunt u contact opnemen met een vestiging van Zorgbelang Nederland. Deze organisatie zet zich in voor de belangen. ..................................................................... Maar dus enkel om bovenstaande redenen. Andere redenen hoef je als patiënt dus niet te accepteren. ...................................................................... @TS: Het is een harde waarheid, maar de kans is natuurlijk groot dat het overgewicht van jouw zus een, of dè, oorzakelijke factor is voor al haar klachten. Een kleine 50 kilo aan overgewicht is een zeer serieuze zaak, die op den duur of nu al levensbedreigend is. Ik hoop dat, of het nu de oorzaak van haar klachten is of niet, haar arts, familie en vrienden haar kunnen helpen om af te vallen. Daar hoort eerlijkheid (hoe hard het ook klinkt) ook bij, en dat is haar slechts 'stevig' noemen, helaas niet. Succes en sterkte, vooral voor je zus!
ben ik met je eens maar zoals je ook weet ik het bij mij ook zo dat ik veel te zwaar ben. ik ben medisch nu 4 keer helemaal door gelicht en ik ben helemaal gezond de internist zei je bent in topvorm alleen je gewicht niet. een bmi van 42 KAN gevaarlijk zijn maar het moet niet. ik ben veelste zwaar en schildklier patient alleen gaat het niet lukken met medicijnen. Ik sport 3 keer in de week 2 uur en zwem 4 ochtenden. ik heb een goede conditie maar ik val niets af. ik eet 1200 kcl per dag. Ze willen nu kijken of ik een slok kan krijgen in het radboud maar zo lang als we een derde kindje willen ga ik daar niet aan beginnen.
@amfy zou je niet een beetje te weinig eten want met 1200 kcal val ik ook niet af maar nu met het dubbele wel
Dat vind ik eerlijk waar heel vervelend voor je. En ik hoop dat het bij jou dan ook weer goed komt. Ik heb je toch verder ook gelijk gegeven? Ik heb ook neit gezegd dat het niet erg is,maar ik vond het er wel wat bot staan. Naja...je bedoeld het vast niet zo verkeerd dan
Dit ben ik dus ook. Alleen heb ik helemaal geen kwalen. Kerngezond alleen een te hoog gewicht. Buiten de zwangerschap beweeg ik veel. Ik heb nu wel hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes maar de glucosewaarden zijn laag en buiten zwangerschap zijn alle waarden perfect. Ik wil niet promoten dat overgewicht ok is maar zo panisch als er soms wordt gedaan klopt ook niet. Het hangt ook vd persoon af.
Als je overgewicht had voordat je zwanger werd, kan dat juist eerder voor diabetes, hoge bloeddruk etc. zorgen. (Zwangerschaps)diabetes nooit gehad, wel zwangerschapsvergiftiging waarvan men toch denkt dat dat eerder voorkomt bij dikkere en oudere dames. Zwangerschapsdiabetes hoef je na je zwangerschap helemaal geen last meer van te hebben; zwangerschapsvergiftiging/PE blijf je last van houden.
Ten eerste: testen! ze kan ook een test in de drogisterij halen of online bestellen he! Ten tweede: ik ben het wel met de anderen eens, ze is ernstig te zwaar en zal echt moeten afvallen. Heeft ze aanvallen? zou makkelijk haar gal kunnen zijn. Mijn zwager is ook te zwaar (minder dan je zus dat zeker wel) en zijn lever en gal lagen in het vet, wat dus ook enorme klachten veroorzaakten. Heeft ze koliekachtige aanvallen? eet ze erg vet of veel suiker? het kan je maagwand ernstig beschadigen, het kan dat haar klepje niet goed werkt en het maagzuur naar boven of juist beneden stroomt (dat heb ik gehad), maagzweren behoren ook nog tot de opties. Als je zusje niet zwanger is, zou ik zsm. een verwijzing gaan halen, en toch aandringen, en dan een maagonderzoek laten uitvoeren. Gebruikt ze omeprazole? dat medicijn kreeg ik voor de pijn die je zusje beschrijft en dat heeft goed geholpen. Ik heb ook maagklachten, ik moest liefst 20 kilo afvallen, cosmetisch gezien een kilo of 27 en ik ben nu bijna in een gezond gewicht en de klachten zijn ook enorm afgenomen. Sterkte!!
nou ik moet het toch ontkrachten hoor. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ABSOLUUT geen overgewicht, maar toch zwangerschapsvergiftiging gekregen. Nadie tijd heb ik er 2 maand ofzo nog last van gehad en toen was het helemaal weg. bij de 2e zwangerschap ook niet weer gehad. dus dat je daar last van blijft houden is niet waar.
En dit zou ik dan dus aanvechten tot de rechter aan toe. Echt niet dat omdat het een "verbond" is hun bepalen dat ik dus niet over mag stappen terwijl er wel andere artsen zijn. En in de tussentijd zou ik dus gewoon na 5 uur of in het weekend gaan, dat is niet de bedoeling dat snap ik prima. Maar het is ook niet de bedoeling dat mijn gezondheid niet serieus genomen word.
wat denk je wat ik heb gedaan. Ik ben 7 verzoeken en 4 instantie verder en ik heb overal te horen gekregen dat ze dit mogen.