lieverd als je echt ziek ben heb je daar geen energie voor over die kan je beter stoppen in je gezin te laten draaien
Wat apart. Heb je allemaal huisartsen aangeschreven/gebeld/bezocht waarbij je in hun verzorgingsgebied lag Amfy?
ze zitten hier allemaal in een straal van 1 km van elkaar degene uit de dorpen hiernaast zitten dan alweer te ver weg.
weet ik maar ik zit met mijn rug dus bij mij niet het punt van vermoeidheid gekoppeld aan de ziekte he dat scheelt een hoop..
raar want dit is in mijn ogen echt heel fout. dan zou ik dus constant bij de hap zitten ipv mijn huisarts en blijvend klachten indienen of zelfs misschien wel de media inschakelen. Maar ik ben belachelijk als het om zorg gaat hoor.
Dit is absoluut niet waar. Ik kreeg alleen bij mijn 1e zwangerschap zwangerschapsvergiftiging, bij de 2e had ik nergens last van en deze zwangerschap ook niet. Ik was bij mijn 1e 30 dus nog niet zo oud en na de bevalling was ik ook meteen van mijn vergiftiging af.
Wat een gedoe hier gelijk om bmi. Je kan niet allemaal maatje 38/40 hebben hea. Sommige doen net alsof je al met 1 been in het graf staat. Vaak zitten er ook redenen achter het overgewicht en is het niet alleen maar zo omdat mevrouw of meneer te veel eet.
ja dat scheelt dan, ik moet zeggen dat ik ook gewoon een erge knauw aan alles heb overgehouden qua dokters, nu pas ben ik dan geopereerd en dat was echt zo'n geweldige dokter, ze begreep me precies (niet dat je hoeft te schreeuwen om serieus genomen te worden maar ook pijn kan hebben zonder overdreven te doen e.d.) en ze hielden me zo goed in de gaten, nee dat heeft me dan weer wat goed gedaan. Maar ik ga het liefst gewoon niet, ga het dus uitstellen omdat het steeds zo'n rot ervaring is, nu loop ik al 5 weken met mijn oor (die zit dicht nadat ik met oorontsteking ben gaan vliegen, dat heb ik laten checken bij de dokter en mocht vliegen van hem) en moet ik gaan sprayen, duh wat denk ik je dat ik steeds al doe? kortom heb ik dus ook geen reet aan. Het is zo vermoeiend dat hele proces steeds, soms heb ik gewoon zoiets van "laat me dan maar"
Wat ik eigenlijk niet snap, of ik moet eroverheen gelezen hebben, is dat je zus heel veel klachten heeft, veel pijn, mogelijk zwanger kan zijn maar niet wil testen? Om eerlijk te zijn met een BMI van 42 kan er heel wat mis zijn met je lijf. We hoeven echt niet allemaal maatje 38 te hebben maar een BMI van 42 slaat echt ver door naar de verkeerde kant, we praten niet over een beetje te zwaar. Er is zelfs een kans als ze bv voor de knieklachten naar een orthopeed gaat ze te horen krijgt dat ze eerst af moet vallen, dit omdat behandelen veel geld kost en eigenlijk zinloos is met dit grote overgewicht. Wel denk ik dat ze zeker naar de huisarts moet gaan en anders toch een verwijzing moet eisen van een internist, want als er iets mis zou zijn dan moet dit natuurlijk wel nagekeken worden en evt behandeld worden. Hopelijk kom ik niet te hard over met dit bericht want dat is niet mijn bedoeling, maar ik hoop echt dat je zus zich snel beter voelt!! Groet joyce
ik heb niet alles gelezen maar zou als ik haar was naar de HA gaan en zelf morgenochtend een test doen.
Ja maar dan alsnog is zo'n gewicht bij die lengte toch gewoon totaal iets wat meedraagt aan een gezond lichaam en iets wat veel klachten en problemen kan veroorzaken. Doet er verder niet toe of het wel of niet door eten komt of welke maat ze heeft, ze moet sowieso geholpen worden en de kans is groot dat ze deze klachten heeft door haar gewicht. Dan kun je wel boos worden of je kop in het zand steken maar dat is toch gewoon de waarheid?
ik heb ooit eens gehoord dat je het tot 16 weken kunt testen maar dan nog, als ze al langer zwanger zou zijn dan kan ze toch bij een vk een echo laten maken? hoe dan ook, er is iets niet goed anders heeft ze die klachten niet en ze moet hiermee gewoon naar de ha en zich laten onderzoeken. Als ze met haar kop in het zand blijft hangen gaat het zeker op een dag goed mis! en dan is het mss te laat. haar gewicht icm lengte is echt een groot aandachtspunt
Nah ze zal dan vast wel een posi test krijgen hoor...ze zal wel niet over de helft zitten!? (bij wijze van) En overgewicht, kom op zeg, dat zal ze zelf ook wel weten hoor daar hoeven we hier niet over te oordelen toch!? Je mag ook best klachten hebben als je overgewicht heb of dun bent. maar over bmi zeuren kom op zeg.
We hebben het toch over dat de zus van TS of zwanger zou kunnen zijn of dat de klachten ergens anders vandaan komen? Ze noemt zelf de lengte en gewicht van haar zus. Als dat niet relevant was geweest had dat in mijn ogen niet genoemd hoeven worden. Maar ze is gewoon te zwaar dat is een feit. En daar kunnen haar klachten ook heel goed van komen toch? En het is idd te hopen dat ze zwanger is. Al zou ik niet gelijk denken aan een zwangerschap als ik de klachten zo lees. Ik denk niet dat iemand wil oordelen alleen vernoemen dat de klachten ook door haar gewicht kunnen komen. Ik kan me voorstellen dat TS zich daar zorgen over maakt. Dit zeg ik niet om je aan te vallen hoor, denk alleen niet dat het is om te oordelen. TS ik hoop dat je zus serieus genomen wordt door de ha. Zo doorlopen met die klachten kan ook niet toch?
Nou er zat een reactie tussen waar ik meer op doelde. En anders moet TS het maar zeggen tegen haar zus, dat ze moet lijnen. Maar ik denk toch dat ze dit zelf ook wel beseft. Ik zou gewoon naar de Ha gaan en daarnaast een test doen, mocht hij haar toch niet serieus nemen.
Nou geen idee We horen het morgen misschien wel. Ik zou het ook willen weten! Maar hoe oud is ze...ze durft niet Hoop dat haar dokter haar verder helpt.