Mja ik vond de eerste test kopen ook doodeng... Heb manlief gestuurd. En die had vervolgens zo'n "Tina!!!! Wieviel kosten die CONDOMEN!!!"-actie nadat hij ze niet kon vinden Drogist waar ik nu naast woon voeling me wat dat betreft stuk meer thuis.. Die is meer van het soort dat vind dat hij niks raars verkoopt Maar wel snapt dat andere mensen zich evt opgelaten kunnen voelen
@Troelalaa Is er dus wel de mogelijkheid dat ze zwanger is dan? Ik bedoel: heeft ze een vriend, of gehad? Is het de bedoeling dat ze zwanger kan worden? Want die klachten die jij beschrijft, doen mij toch denken aan het overgewicht hoor. Maar goed ik ben geen dokter. Haar cholesterol is veels te hoog. En bij langdurig overgewicht krijg je natuurlijk klachten van klachten. En dat haar HA haar niet serieus neemt vind ik echt schandalig! Bij zo'n jong iemand moet hij haar toch begeleiden/adviseren/onderzoeken enz. mbt haar forse overgewicht.
Euh, zeg ik ergens dat lichte vrouwen géén last kunnen krijgen van ZSV? En ZSV kan je krijgen in meer of mindere mate. Ik ben met ambu met gierende sirenens afgevoerd naar het zh; ik kon namelijk niet meer praten en zag bijna niks meer en ja; daar heb ik nog steeds last van. Verder nog iets?
Eerlijk gezegd denk ik dan weer niet dat je zus zwanger is, maar last van haar darmen heeft. Misschien prikkelbare darm? Dat in combinatie met een te hoge bloeddruk en/of cholesterol lijkt me ook wel veel van de symptomen. Dus ik vermoed dat een dokter het eerder op overgewicht zal gooien dan een zwangerschap. En ik vraag me serieus af waarom er zoveel zijn die miepen over een BMI. Te zwaar is toch te zwaar? Ik heb zelf een BMI van 26, dus te zwaar. En ja, zit in maatje 38-40. Maar ben ongeveer 4 kilo te zwaar, dus niet dodelijk te zwaar. Er zit een lekker vetrandje aan Maar BMI berekenen is er niet voor niks! En als je je vetpercentage er bi berekend, dan zie je pas echt in wat voor staat je lichaam is! Een BMI van 46 is obese, dus om daar zo licht over te denken? Nu is ze 22 dus in de bloei van haar leven en kan ze nog stappen ondernemen om haar gewicht naar beneden te krijgen. Hoe ouder je wordt, des te moeilijker het is! En dan maar niet te spreken over consequenties die het kan hebben om op zo'n jonge leeftijd al zo zwaar te zijn! Sorry hoor...maar struisvogelpolitiek vind ik dat
@mamavanjuul: maar met zo'n gewicht/lengte verhouding heb je echt BMI niet nodig om te weten of je te zwaar bent. dus in die zin is het onnodig om te berekenen Zelfs zonder gezond verstand weet je dan heus dat je te zwaar bent en dat dat niet gezond is. Maarja.. Huisarts is er ook voor dikke mensen en voor zeurtjes... Net zo als dat hij er is voor mensen die niet zo snel klagen of juist wel snel klagen. Had ie maar een ander vak moeten leren als hij dat niet wil
Ja je hebt gelijk hoor! Maar vind de opmerking: wat zegt je BMI nou? Een beetje struisvogelpolitiek. Een hoog BMI zegt dat je te zwaar voor je lengte bent. EN als je inderdaad net als de zus van ts een bmi berekening nodig hebt om daar achter te komen.. Gelukkig hier een hele fijne en door pakkende huisarts!
Mja ik ben ook prim tevreden met m'n huisarts.. Jammer genoeg is het nadeel van artsen van de oude stempel... Dat ze altijd veel te vroeg met pensioen gaan
Nou nou nou ik ben 1.73 en weeg 140 kilo en heb nergens last van hoor! Ja ik heb overgewicht zwaar obese zelfs. Maar om er zo'n drama van te maken. Oh ja als je overgewicht hebt heb je NIET meer kans op zwangerschap vergiftiging dan een vrouw zonder over gewicht. Je hebt meer kans op suiker en dat was het. Hier nergens geen last van gehad super zwangerschap en op mijn gevoel na gaat alles super hoor. Overdrijven is een vak
Ik veroordeel je verder niet hoor, begrijp me niet verkeerd. Heb er net zelf met veel moeite 10 kilo af gekregen. Maar je kan je natuurlijk ook gewoon goed voelen met overgewicht, maar je goed voelen en gezond zijn is natuurlijk wel een ander verhaal. Dus in die zin vind ik het niet overdreven. Het is gewoon niet gezond
Ik ben ook te zwaar hoor ik heb zelf 132 kg gewogen bij een lengte van 1.60 nou ik weeg nu 40 kg minder en ik werk echt wel verschil toen ik zo zwaar was kon ik ook goed vooruit hoor maar merk nu toch wel dat ik minder snel buiten adem ben. geen pijn in me been meer heb of hartkloppingen oid.. Ik was voorheen ook nooit ziek. Toch is het niet gezond en tijdens een zwangerschap heb je echt meer risico,s op van alles en nog wat. ook als je een keizersnee krijgt. Maar goed dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het krijgt hoor mijn zwangerschappen verliepen opzich goed behalve dat ik galstenen kreeg 2x en ik ben 2x natuurlijk bevallen zonder gekke dingen oid. Het is toch algemeen bekent dat het gezonder is om een gezond gewicht te hebben..als je jong bent heb je vaak geen klachten maar het is gewoon wachten op de man met de hamer..
Ik ben zelf ook veeeeels te zwaar obese, dat weet ik heus wel, maar ik heb ook geen klachten, mn suiker, cholesterol alles in orde, heb een goede zwangerschap gehad, binnen 2 maanden was ik ook zwanger. Afvallen zou gezonder zijn ja en dat wil ik ook echt wel, maar ik vind het ook vaak een hoop gezeik en met het vingertje wijzen naar dikke mensen bah bah
maar ik kan er ook niet goed tegen als mensen dikke mensen er zo op aan kijken net of ze een enge ziekte hebben en of het zo makkelijk is zo van tja dan eet je toch effe minder ofzo..ja afvallen is niet makkelijk sommige hebben al moeite met 2 kg laat staan als je er 50 kwijt moet
Dat gebeurt nu ook niet hoor! En heb jou foto's gezien en jij bent een hele mooie meid ! Waar het in dit topic over gaat zijn de klachten van de zus van TS, waarvan ik vermoed dat ze idd komen door overgewicht. Dus niet over dikke mensen in het algemeen iod.
ninja Ik zou het niet eens willen 50 kilo hahaha. Ik voel me goed natuurlijk is het niet gezond dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar dat er altijd zo negatief over gesproken moet worden vind ik niet normaal. Als ik in de stad een frikadel trek dan zie je de mensen al kijken en praten. Als iemand met maatje xs dat doet is het niet interresant. En ja dat doet pijn je word gewoon voor de gek gehouden terwijl mensen niet eens weten hoe of wat.
ja daar ben ik het wel mee eens!! maar ik moet zeggen dat ik daar wel lekker schijt aan heb hoor! als ik honger als mensen dat schandalig vinden kijken ze maar de andere kant op! Maarja stiekem kijk ik "bijzondere mensen"ook aan volgens mij doet iedereen dat wel. Ik zou niemand veroordelen over zijn uiterlijk oid maar sommige vallen gewoon op