Maar gezond is niet altijd minder lekker. mijn dochter eet liever een bord couscous met groenten en garnalen dan een bord friet. Bij dat tweede ligt ze echt pampus de bank.
Dani, juist het feit dat er geen keus is, maakt het zo lastig. Er wordt overal alleen maar vet en suiker aangeboden. Het is verdomde moeilijk om ergens ook gewoon iets normaals te bestellen. Je hebt geen keus, ja, je hebt wel keus, keus tussen vet, vet en vet. En suiker, suiker en suiker. That's it. Mijn kinderen mogen ook best een waterijsje ofzo hoor, en soms delen ze een frietje, maar ze hebben zelf geen overgewicht. Mijn neefje zit ertegenaan en daar zou ik dan toch een streep trekken, maar ik zou dan bijv. zelf ook geen vettigheid eten in zijn bijzijn. Helaas trekken zijn ouders zich er niets van aan. Lees: vaak patat en magnums (en hij is 6), bij hen is het dus ook al een probleem, dat eten is zo aantrekkelijk...en dat is vaak een probleem. Terwijl voor mij fruit juist aantrekkelijk is...haha
True, gezond kan onwijs lekker zijn en is dat gewoon meestal ook en niet verslavend wat de chips, vet en suiker wel is. Been there...done that. Ik snap het principe daarvan heel geod maar als je er eenmaal niet meer verslaafd aan bent is dat echt heerlijk...
Ja ik snap dat heel goed, mijn probleem zit hem in het snaaien savonds, ben gaan snaaien toen ik problemen kreeg en sindsdien grijp ik naar eten als niemand het ziet....Overdag eet ik normaal en ik hou ook van gezonde dingen, je kunt mij net zo blij maken met een lekkere tonijnsalade of een bak kwark met vers fruit, dat mis ik idd ook in pretparken zulk soort aanbod helemaal mee eens.... Mijn zoontje is gelukkig niks te dik, daar let ik ook extra op, omdat ik niet wil dat hij als zijn moeder is.....en andersom ik zal ook echt iets moeten gaan doen, want ik wil hem wel zien opgroeien, het besef is er, nu de knop nog
Mijn zusje is dan wel te zwaar maar waar het weg komt weet niemand. Ze eet zo gezond als wat, drinkt alleen maar water, beweegt veel en snoept eigenlijk niet. Ze is vorig jaar al door de scan heen geweest, ze is al bij een obesitas centrum geweest, ze is al bij de internist geweest maar niemand kan wat vinden bij haar. Ze is sinds een half jaar wel stabiel op gewicht dus ze word niet meer zwaarder, maar waar ze zwaarder van is geworden weet niemand zelfs het ziekenhuis niet. Nu valt ze dus lichtjes aan af ook heel raar, haar bovenbuik zet op, ze heeft last van de maag, last van de bovenrug ook met ademen en hoofdpijn. Ik snap niet dat ze nooit wat hebben kunnen vinden want dit is niet normaal!
Dani, dat probleem herken ik. De avonden vind ik ook een probleem, zeker als mijn man niet thuis is. Dus als ik nu drang krijg, pak ik gewoon fruit of rauwkost. Het is echt een kwestie van doen. Maar zoooo ontzettend moeilijk!
@Troelala, is je zusje geen stiekeme eter? Dat ben ik nl wel. Eet niet graag ongezonde dingen als er iemand bij is. Maar owee als ik alleen zit, dan kan er heel veel naar binnen gaan.
Nee mijn ouders zijn de hele dag bij haar tot ze op bed gaat. En op haar kamer ligt niks, en me moeder haalt het ook niet in huis. Zij is in een half jaar 30 kilo zwaarder gekomen, en waarvan is een raadsel....
Tja je wordt op een gegeven moment wel een ster in stiekem eten, zelfs mijn man merkt soms niet als ik snaai, dat doe ik stiekem uit schaamte en moffel alle papiertjes enzo weg, dus stiekem eten kan wel
Met overgewicht is de kans op ZSV inderdaad groter, zijn gewoon meerdere risicofactoren. Mijn bloeddruk steeg in het kraambed juist, heb 2 bloeddrukverlagers gehad. Aldomet en ??? Adelat even uit mijn hoofd. Is al 3 jaar geleden... Waren in totaal eerst 6 tabletten op een dag en mocht uiteindelijk rustig aan afbouwen. Maar ik vind overgewicht ook best een gevoelig onderwerp, sommige mensen kunnen er namelijk gewoon niks aan doen, maar het overgrote deel weet heel goed waar hun overgewicht vandaan komt.. (lees: te weinig bewegen, te veel ongezond eten). Je kan mij niet wijs maken dat van iedereen met overgewicht 80% er zogezegd niets aan kan doen of een afwijking heeft. Ik ben na de bevalling van mannetje tot nu toe nog gezegend geweest met een opperverbranding (stress), want met wat ik eet had elk normaal mens al tonnetje rond geweest. Maar dat houd ook weer een keertje op en dan moet ik er toch echt weer voor gaan werken en er echt ook op gaan letten en met mijn luie kont uit de bank komen en gaan sporten.
Trouwens, ik ben zoiezo wel benieuwd, wat er van mijn ''opper''verbranding overblijft als ik gestopt ben met roken. Nouja, dan geef ik die wel weer een boost door gelijktijdig te gaan beginnen met sporten . Zo houden we onszelf in everwicht. En Dani, dat stiekeme eten ken ik van mijn zusje. Die kon rustig een bak ijs op der kamer stiekem wegmoffelen.
ik denk eerder dat er roch iets is waardoor ze dan zo aankomt. want 30 kg in een half jaar is veel , heel veel en dan zou je of echt heel ongezond moeten eten of er is wel degelijk iets met je spijsvertering, stofwisseling, cyste, schildklier etc. Zou als ik haar was mezelf helemaal na laten kijken en niet rusten voordat ik wist waar de pijn en het aankomen weg komt.
Hoe is het met de slokdarm gesteld en met haar eierstokken??? dit komt me iets te bekend voor, mijn tante heeft hetzelfde gehad, en dit lag dus aan kanker in de eierstokken en door haar gewicht ook dat ze slokdarm kanker had, alleen maar door haar gewicht, ze heeft bestraling en alles gehad, en is daarna nog meer gaan afvallen, en tot nu toe 5 jaar later is ze nog steeds schoon. Ik hoop voor je dat dit niet zo is, en dat het iets van spastische darmen of zo is, maar ik zou er wel naar laten kijken alsjeblieft! heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat het niks ernstigs is!
Dat weet ik dus niet. Ze heeft wel wat problemen met haar cyclus maar dat gooien ze op haar gewicht weer. Ze word erg laat ongesteld of ze word helemaal niet ongesteld. Ze is al een keer schoongemaakt omdat ze maar bleef bloeden. Ze is ook wel eens weken lang ongesteld dus dat klopt ook niet van binnen...
Mmm, ze is dus al helemaal doorgelicht, dan wordt het een moeilijk verhaal. Afvallen zit hem niet alleen in minder calorieën nemen. Het ligt vaak aan de juiste combinatie van voedingsstoffen en de juiste hoeveelheden. Als je te weinig eet gaat je lichaam vaak in spaarstand. Een diëtist kan je daarbij helpen. Sporten ook. En ik heb het niet over normaal bewegen, als je af wilt vallen, moet je veel harder gaan bewegen dan dat je normaal al deed. Dat heet sporten. Maar goed; hoofdpijn is naar maar kan ook psychische oorzaken hebben. Piekeren over je gezondheid maakt het niet beter. Hoge bloeddruk, vocht vast houden kan ook voor hoofdpijn zorgen, zeker met dit warme benauwde weer is het dan zaak 2 liter water te drinken. Die hoge buikpijn (rechts) icm hoge rugpijn zou ik wel naar laten kijken. Want dat kan duiden op galstenen. Nou ja; succes namens mij voor morgen, hopelijk levert het huisartsenbezoek iets op!
Ja ze is vorig jaar heeeeeel veel in het ziekenhuis geweest voor vanalles maar ze vonden niks. Ja haar zuurgraad was te hoog geloof ik maar daar hebben ze verder ook niks aan gedaan.... Hoge buikpijn heeft in haar hele bovenbuik, en achter op de rug hoog. Zat ook al te denken aan haar hart misschien of longen? Ze zeggen dat rugpijn tussen de schouderbladen wel met hart of longen te maken kan hebben. Ze heeft het ook weleens benauwd. Kan van alles bedenken maar goed..... Ik heb haar gezegd dat ze straks de hap maar moet bellen, ze wil niet meer tot morgen wachten omdat ze vergaat van de pijn. Ik heb gezegd dat ze gewoon de hap moet bellen of na de eerste hulp moet gaan. Liever een keer teveel dan dat het straks te laat is!
Nee idd! Als ik dit lees zou ik toch ook zo spoedig mogelijk naar de huisarts gaan hoor! Bij zo'n jong iemand zijn dit echt verontrustige klachten!