Niet helemaal maar ongeveer Sorry, voor mij zijn dit dagelijkse termen en ik vergeet wel eens dat niet iedereen hier mee werkt
Ze krijgt een maag onderzoek en een darmonderzoek.....hoe of wat weet ik niet. Ze heeft veel maagzuur dat echt zeer doet, een opgezette bovenbuik die alleen maar dikker lijkt te worden, ze kan amper wat eten. Als ze wat eet zit ze na een broodje al vol of is ze de hele dag misselijk. En ze heeft achter op de rug tussen de schouderbladen steeds erge pijn dat het ademen zeer doet of elke beweging die ze maakt. Dat is wat ik weet van haar wat ze me verteld heeft.
Ik werk wel veel met deze termen en een oesofagitis is een slokdarmontsteking. Reflux is algemeen bekend dat dat terugvloeiing is en een candida is een schimmel. Ik ga er verder geen wedstrijdje van maken maar als je deze termen gebruikt is het wel zo netjes om dan even uit te leggen wat je wel bedoelt. Candida oesofagitis - Maag Lever Darm Stichting Refluxoesofagitis - Wikipedia
Nee, daar zei je geen 'sorry' voor, dat zei je omdat je vergat dat niet iedereen hiermee werkt. Marsipulami dus wel en ze had het de eerste keer dus goed, dus ik vraag me af waarom je na haar eerste uitleg zei: "niet helemaal maar ongeveer".
dit heb ik ook. dan lijkt t alsof er een man van 200kilo op mn borstkas zit en ik geen lucht krijg. ik hyperventileer dan en verga van de pijn. steken, vreselijke steken in mn rug(tussen schouderbladen) en dat trekt naar mn borstkas toe.
Dat komt mij zo bekend voor! Bij mij waren dat dus galkolieken! Ze dachten aan hyperventilatie, ben zelfs opgenomen geweest op de hartbewaking, maar het waren dus galkolieken! Ik heb ook reflux oesofagitus gehad in mijn studententijd en dat voel je hoog aan de voorkant, dat brandt. Ook in de keel als je bukt. Ik heb beide dus gehad en de pijnklachten zijn niet te vergelijken!
ai dat lijkt me ook niet fijn!! hier zijn het mijn spieren(hypermobiel) loop er al 11jaar mee. zat aan zware medicijnen en sliep elke nacht met een gloeiend hete kruik tegen mn rug. elke avond massage van mijn man. zonder die dingen overleefde ik de nacht echt niet. zoveel pijn dat ik t vaak gewoon uit gilde en nachten lang janken. vorig jaar zware training gehad in rotterdam en was er zo goed als vanaf. nu na bevalling ben ik weer terug bij af maar weet nu hoe ik het moet aanpakken en hoop binnekort vooruitgang te zien
En ik heb ook al gezegd dat ze gelijk had. Dus haar uitleg klopt. Ik zei ongeveer omdat ik het niet zo zou hebben uitgelegd maar het heeft weinig nut het ingewikkelder te maken dan het is. Is het zo goed?
Mij mag je het op jouw manier uitleggen hoor, daar ben ik dan wel benieuwd naar, want je kan er moeilijk iets anders van bakken, toch? Als je trouwens dagelijks met dit soort zaken werkt, wat ben je dan van beroep als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Ik ben medisch secretaresse op de polikliniek Interne Geneeskunde van een ziekenhuis in Leiden. En ik kan er inderdaad niets anders van bakken, ik ben eerder bang dat ik weer verkeerde termen gebruik (weer vergeet uit te leggen ). Dus laat het maar bij haar uitleg
hmmm dan ben ik benieuwd hoe je het ingewikkelder wilt maken. Gewoon nieuwsgierigheid. Nog steeds geen wedstrijdje hoor maar ik wil het wel graag weten.