het zat ons niet mee vandaag

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Moet ff klagen hoor :D

Mijn man en ik zijn echte sauna-gangers, gaan het liefst elke week als we daar budget voor hebben (zie: nooit) meestal gaan we dus 1 a 2x per jaar. Ik wilde graag voor mijn bevalling nog even lekker ontspannen want de hele dag met een dikke buik achter de kids aanrennen en daarnaast een nieuwe woning opknappen is ook wel vermoeiend. Gister en eergister met 25 graden nog een laatste strook vinyl gelegd op zolder en de zolder mooi ingedeeld zodat we daarheen kunnen verhuizen en aan de kinderkamer op de 1e verdieping kunnen beginnen. Ben bijna 30 weken zwanger dus het moet nu wel gaan opschieten natuurlijk. Mijn man werkt erg hard om zoveel mogelijk te verdienen en te kunnen sparen voor de aankoop van deze woning.

Kortom, had echt het gevoel dat we het verdiend hadden! Toen we daarom een kortingsbon kregen met 70% korting op de entree hebben we de kans gepakt en hebben we oppas geregeld, vrije dag geregeld en waren we er helemaal klaar voor!

Komen we daar aan, blijkt het dus STERVENS druk te zijn en moesten we de parkeerplaats achter op het gigantische terrein nemen. We hadden gelukkig wel een plekje vooraan die parkeerplek maar omdat ik gewend ben voor de deur te parkeren was het voor mij wennen en laat zoiets nou natuurlijk net gebeuren als ik hoog zwanger ben, bekkenklachten heb en zo onwijs nodig moet plassen dat ik het gevoel heb als een incontinente pinguïn over het terrein te waggelen... En natuurlijk was het inchecken een chaos met die drukte.

We waren eindelijk door de drukte heen, bleek onze favo behandeling vol te zitten... al goed, we laten ons niet zo snel op de kop zitten, wij dus een alternatief geboekt dat we ook wel konden waarderen! Vervolgens kregen we kluisjes toegewezen op de bovenverdieping en er is daar geen lift. Alles is op de begaande grond dus elke keer als ik iets uit mn kluisje moest hebben kon ik 2 trappen op met mn bekken klachten... lachen..!

Daar stonden we dan, poedeltje naakt in een ochtendjas gewikkeld, fluistert mijn man in mijn oor "valt het jou ook op dat iedereen zwemkleding aan heeft...?" en jahoor, hadden we zonder het te realiseren geboekt op een zwemkledingdag... Zo'n dag waarop de sauna net een openbaar zwembad lijkt en de kinderen met pappa en mamma mee komen om bommetjes te maken en door de gangen te rennen... Nou liep mijn man gelukkig standaard in zwembroek in dit weer maar ik dus niet... Ze hadden ook geen leen bikini of iets van gevonden voorwerpen ofzo dus wij weer aankleden, terug naar de auto en naar de dichtstbijzijnde winkel voor een bikini. (terug naar huis was 45 min dus leek me niet handig al stond ik echt op het punt om weer te gaan toen..!) We vonden een outlet met korting en zo had ik voor 15 euro een leuke bikini aan mijn collectie toegevoegd en wij weer terug naar de sauna...

Bij aankomst was het natuurlijk nog veel drukker en moesten we helemaal op het laatste stukje van de parkeerplaats onze station auto proppen op een plek die eigenlijk niet bedoeld was als parkeerplaats.

Toen kwamen we natuurlijk te laat voor de behandeling en moesten we die weer omzetten... De hele dag heb ik me lopen irriteren aan het zweet in mn bikini, mn borsten die door de zwangerschap veel groter waren en ik die dan natuurlijk zonder passen mijn oude maatje van het rek gegrepen heb (zie, de hele tijd mn borsten goed terug in mn topje proppen) en alle rondrennende kinderen. Voelde me net een stuk ingeblikt sardientje. Alle "stilte" ruimtes waren net kippenhokken en DE gelegenheid om eens bij te praten met vriendinlief...

Uiteindelijk maar gevraagd of de behandeling alsjeblieft iets eerder kon en we zijn na 4 uurtjes weer naar huis gereden. met meer stress op de terugweg dan op de heenweg... Bij de auto aankomend had iemand ons ingeparkeerd die dacht dat zn auto echt nog wel op dat kleine stukje naast ons kon staan en wij natuurlijk beide maatje XXS hebben en zo door de milimeter ruimte paste die we hadden als we de deur open deden... *zucht*

vond het zonde van mn geld, de benzine, de dag vrij en de oppas :(

Nu kunnen we niet meer relaxen voordat de baby komt en ik baal als een stekker... wat een rot dag was dit.

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wat vervelend zeg:(! Wil je eer relaxdagje met je mannetje samen doen loopt het helemaal in de soep.

Ik hoop dat jullie nog een paar relaxmomentjes samen kunnen vinden voor de baby er is!

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Zwaluwhoeve?
    Joh, je hebt jezelf lopen opnaaien. Had gewoon de houding 'wat kan het mij schelen' aangenomen dan had je een leuk dag gehad. En een beetje voorbereiding kan geen kwaad de volgende keer (wat betreft de badkledingdag)

4. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hè bah wat balen! Knap dat jullie toch nog zo lang zijn gebleven, ik was waarschijnlijk na een uur alweer buiten geweest!

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    @mol81: ja zwaluwhoeve idd, en die houding namen we ook aan in het begin maar na zoveel tegenslagen is dat erg moeilijk vol te houden. en over die voorbereidingen, het was een last minute deal dus we hebben halsoverkop oppas geregeld, diezelfde avond de tassen ingepakt zodat we niets vergaten met mn zwangere hoofd (ik vergeet mn hoofd nog als die niet vast zat aan mn romp) en we waren de volgende ochtend direct vertrokken (oudste naar school, jongste naar oma en doorrijden). Heb telefonisch gereserveerd met die actie en niemand vertelde ons van badkleding dag. Ik heb de kans ook niet gehad om dit online op te zoeken eigenlijk... dit doe ik de volgende keer natuurlijk wel met zo'n last minute actie dat snap je zeker wel :D

@Pien25: ja dat wilde ik ook maar we hadden dat roteind al gereden, entree betaald, oppas geregeld en een vrije dag gekregen dus dan doe je dat niet zo snel en probeer je er maar het beste van te maken...

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Tip: andere sauna uitzoeken... (en dan natuurlijk wel kijken naar de badkledingdag haha)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Wat stom eigenlijk dat een relaxe plek zich zo stampvol boekt...

Het is toch geen zwembad?

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ah wat ontzettend rot voor je ! Dat is inderdaad een dikke baaldag. Ik hoop dat je morgen een betere dag hebt, maar snap dat je op dit moment wel even genoeg gehad hebt. Duik lekker onder de douche en daarna maar met een goede film of boek in bed ofzo; zodat je toch nog iets ter ontspanning hebt. Echt zonde!

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Dacht meteen: klinkt als de zwaluwhoeve. Daar ga ik dus nooit meer heen om deze reden.

10. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    Idd. Is veel te commercieel. Vol betekend daar er kan nog wel wat bij....

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Wij gaan eigenlijk standaard naar Epen toe (veluwse bron) maar waren ooit 1x bij de zwaluwhoeve geweest en daar beviel het toen ook wel. Medewerkers waren vriendelijk, het was schoon en het was redelijk rustig. Nu was dit wel in de winter maar goed, het beviel ons prima. Dat het zo commercieel was wist ik niet.

En ja het leek echt net een openbaar zwembad... Kinderen deden bommetjes en bij het trapje uit het zwembad stonden 4 kids elkaar te treiteren met water aan beide kanten van het trappetje.

Uiteindelijk wel de avond gezellig af gesloten. Ik zit daar gelukkig nooit erg lang mee maar baal als een stekker dat die enige sauna mogelijkheid voor mijn bevalling zo'n rampenplan werd... Had echt beter op moeten letten! :(

Deel Deze Pagina