Ik heb een vraag. We zijn al een tijdje bezig om zwanger te raken. Vorig jaar heb ik een miskraam gehad en daarna veel fysieke ellende, gelukkig is dat nu allemaal weer okay. Maar nadat ik de miskraam heb gekregen, is mijn menstruatie anders. Als ik ongesteld moet worden heb ik eerst 1 of 2 dagen roze afscheiding, dan ook nog geen krampen etc. Bijvoorbeeld gisteren word ik wakker en vervolgens bij het afvegen roze afscheiding. Ik moest heel de ochtend de hort op dus ik dacht nou een tampon is wel even handig, mocht het doorzetten. Vervolgens haal ik die er na 4 uurtjes uit en zit er alleen wat roze op. Verder de gehele dag geen tampon gebruikt en geen roze afscheiding bij het afvegen. Vannacht werd ik wakker van de krampen en moest plassen en ja hoor, echt menstruatie bloed. Mijn vraag is dan ook welke dag ben ik dan ongesteld geworden gisterochtend met de roze afscheiding of vandaag/ vannacht wanneer ik echt menstruatie bloed zag? heb internet al doorgespit maar kan er eigenlijk niets over vinden, wellicht zoek ik ook verkeerd. Ik hoor graag wat jullie denken?
Vandaag is dan cyclusdag 1. De dag dat het doorbreekt. Breekt het savonds door voor 21 uur dan is het die dag cd 1, breekt het na 21 uur door dan is de dag erop cd 1.
Wat de andere zeggen, echter mijn fertiliteitarts hield aan voor 12u s middags was dat dag 1, na 12u s middags was de dag erna dag 1. Dit moest ik zo aanhouden bij het gebruik van clomid (medicatie om eisprong te stimuleren). Ook met de fase van eisprong tot menstruatie scheelde dit zeker 2 dagen bij mij, ik dacht dat die fase te kort was bij mij maar volgens arts niet omdat helder rood bloed pas telde. Als je al een tijd bezig bent en geen idee hebt wanneer je eisprong is zou ik eens ovulatietesten gebruiken. Dit was voor mij heel verhelderend. Ik had een cyclus van 32–34 dagen en pas op dag 21-23 mijn eisprong. Als ik de apps had aangehouden zat ik er altijd naast.
thanks voor je duidelijke uitleg! Ik gebruik dus de ‘ mijn kalender app’ en daar staat dus dat wanneer je roze spotting ziet het dag 1 is.. maar voor de miskraam had ik dit nooit en was het gelijk helderrood. Ovulatietesten heb ik thuis maar door mijn fulltime baan als docent is dat lastig te doen in de ochtend rond 11 uur. Ik vraag me af of het ook in de avond kan? Dan kan ik het gewoon thuis doen.