Schoonvader rookt en naderende kerstdagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DLight, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wij vieren dit jaar 2e kerstdag bij mijn schoonouders, ze zijn al op leeftijd dus kunnen niet ver reizen. 1e kerstdag is bij ons met mijn ouders, zus en aanhang. Niemand rookt van mijn kant van de familie.
    Omdat we het nog niet zo lang weten moeten en tot de 3 maanden willen wachten moeten we in bepaalde situaties een smoes verzinnen. Nu rookt mijn schoonvader veel bij hun thuis. Normaal heb ik daar geen probleem mee maar nu ik zwanger ben wil ik niet in een huis vol rook zitten.
    Wat voor smoes kunnen we verzinnen zodat het niet opvalt dat ik zwanger ben?
    Voor het wijntje heb ik al een oplossing, ik ben nog steeds aan de medicijnen die ik voor mijn zwangerschap kreeg voor mijn spit. Ik zeg dan gewoon dat ik niet mag drinken erbij.

Liefs Dlight

2. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Oh dat is wel een lastige als je er normaal gesproken geen probleem van hebt gemaakt.

Misschien steeds als hij rookt naar de wc gaan, stukje wandelen, in een andere ruimte wat pakken, even achter de computer...dat je steeds even ergens anders bent en niet bij de rook.

Maar het lijkt me wel lastig.. Als het moeilijk is om een smoes te verzinnen hiervoor zou ik er zelf voor kiezen om het ze toch al te vertellen. Jouw gezondheid en die van de baby gaat voor. Ik zou dan dus niet toch rook in gaan zitten ademen omdat je geen smoes weet te verzinnen.

3. Ior

Ior Niet meer actief

Dat is een hele lastige, vooral omdat je het bij hen viert. Is het niet te regelen dat het toch bij jullie word gevierd en dat ze worden opgehaald? Dan kun je regelen dat ze in de bijkeuken of garage moeten gaan roken.

Van harte trouwens:D

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja roken is wel heel lastig waarom je dat niet zou willen. Niet drinken is makkelijker. Ik kan alleen verzinnen dat je een week voor kerst al tegen ze zegt dat je bronchitus hebt en dat je vlak voor kerst laat weten dat je je goed genoeg voelt om te komen maar dat je van de huisarts niet in de rook mag zitten (en of je schoonpa dus ergens anders wil roken). Nu zullen ze het misschien raar vinden, maar over een paar maand snappen ze het wel :)

Ik heb er zelf trouwens niet zo'n probleem van gemaakt toen ik heel pril zwanger was. Ging dan zelf inderdaad even iets vaker de kamer uit of bleef een beetje uit de buurt van de rokers (niet pal er naast gaan zitten).

5. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    ik vind de oplossing van zinaa wel een goede! als je dat niet wil kun je misschien een paar sigaretten proberen te ontlopen dus niet allemaal dat valt op maar zo nu en dan weglopen bij het roken of zeggen dat je last hebt van je ogen? vanwege de rook omdat je bijv net een ontsteking aan je ook hebt gehad?

6. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik heb hier ergens op deze form gelezen dat als het voor een keertje is dat je in een rokerige buurt bent het niet zo heel erg is.
    Liever niet natuurlijk, maar voor 1 keertje kan niet zo veel kwaad.
    Ik zou dan gewoon niet pal naast hem zitten of in zijn rook, maar verder, gewoon gewoon doen.
    (of je moet het willen zeggen, dan ben je gelijk van het probleem af;))

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    voor een keer is het niet zo erg maar ik werd er misselijk van toen ik zwanger was...en om de hele tijd aan de wandel te gaan, dat valt ook op lijkt me haha! ik zou er dan toch voor kiezen, om te vertellen...of je moet met kerst 'ineens' ziek zijn?

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zou niks zeggen en gewoon even dat dagje accepteren. ok tis niet goed maar er is zoveel viezigheid in de lucht. zeker als je bv in de stad woont. ik persoonlijk maak me daar niet zo druk om.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Ik zou er persoonlijk ook geen probleem van maken. Zodra ze het weten zullen ze er vast rekening mee gaan houden. En je zou er idd een paar kunnen ontwijken zonder dar het opvalt.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Kan geen kwaad hoor voor een avond. Maar ja ik rookte zelf ook in de zwangerschap en mijn meisjet is gezonder dan gezond. Nog geen 1 x ziek geweest geen verhoging of wat dan ook, in tegenstelling van kinderen van ouders die niet roken.
    Gefeliciteerd nog met jullie zwangerschap xx

11. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de tips en felicitaties.
    Ik denk dat mijn vriend maar een asta aanval moet faken. Hopelijk trappen ze erin. Zeg liever nog niets tot ik een echo heb gehad.

Deel Deze Pagina