Zindelijkheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmeisje, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    #1 mamavanmeisje, 18 okt 2010
    Laatst bewerkt: 18 okt 2010
    Wanneer beginnen jullie met zindelijkheidstraining en hoe doen jullie dat? :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met mijn zoontje zijn we begonnen toen hij 22 maanden was. Hij gaf al enige maanden aan dat hij had geplast / gepoept en ook dat hij het ging doen. Daarbij was ook regelmatig droog na het middagslaapje.
    We hebben een boekje gebruikt: Potty Training in one week van Gina Ford. Erg praktische tips en erg logisch allemaal.
    Zoontje was niet in één week droog maar wel een heel eind op weg en na ongeveer 1 maand durfde ik hem zindelijk te noemen. Omdat hij pas 26 maanden is nu, gebeuren er soms nog wel ongelukjes. Dit schijnt op deze leeftijd normaal te zijn (wel irritant soms). Hij is overdag dus zindelijk. Tijdens het middagslaapje en 's nachts doen wij hem een luier om.

22 maanden schijnt heel vroeg te zijn in het bijzonder voor een jongetje.

Ik heb de overtuiging dat kinderen zelf heel goed kunnen aangeven dat ze er klaar voor zijn. Kinderen die er niet klaar voor zijn zullen niet zindelijk worden. EN er zit een groot verschil tussen goed getrainde ouders en echt zindelijke kinderen. Met goed getrainde ouders bedoel ik hen die braaf het kind regelmatig op de wc zetten. Zindelijkheid is in mijn optiek: zelf tijdig aangeven dat je moet plassen / poepen.

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij zijn 2 weken geleden begonnen toen ze zelf een paar keer aangaf dat ze wilde plassen op het potje en toen ook ging als ze het aangaf. 2 weken best goed gegaan en nu lijkt ze er wat minder zin in te hebben. Moet zeggen dat ze afgelopen week eigenlijk alleen maar nee zegt op alles en wel verschillende keren heeft aangegeven te moeten plassen, maar als ik dan met de kleren bezig was de luier al warm voelde worden. O o zei ze dan. We zien wel weer wanneer ze er weer zin in heeft.

Denk als je kindje zelf gaan aangeven dat hij/zij moet plassen dat je dan kan beginnen, of het misschien een paar keer vragen.

Ik vind net als cygnet dat je kindje pas zindelijk is als het alles zelf aangeeft en niet als je als ouders elke 15 minuten moet vragen of je kindje moet plassen, die ouders ken ik nl. ook genoeg, o hij/zij is echt zindelijk en dan heel vaak vragen of ze hoeven en nog 4 ongelukjes per dag hebben.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een paar keer begonnen, maar Eva geeft er helemaal niets om (ja dus 2 keer een hele korte tijd wel, toen hield het weer op). Dus we wachten rustig af tot ze het zelf gaat aangeven en anders met 3,5 jaar actief aan de slag.
    De jongste van mijn nichtje is nog geen 2, kan haast nog niet praten, maar geeft wel aan als ze moet plassen en poepen en doet dat dan ook netjes op de wc :). Ook geen ongelukjes, als ze in een winkel zijn zegt m'n nichtje dat ze straks thuis mag plassen en dat gaat altijd goed.

Het verschilt dus erg per kindje, kijk goed naar je kindje.

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    toen onze dochter 2.5 was ging ze ineens zelf naar de wc, toen was ze meteen zindelijk, daarna af en toe een ongelukje. We hebben haar van te voren wel af en toe op ht potje gezet maar dat vond ze niks. Ook ging ze altijd met ons mee als we naar de wc gingen.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben laatst een potje gekocht om aan te wennen. Ze vindt het een grappig stoeltje, maar snapt er nog heeeelemaal niks van! Maar goed, ze is jong zat, ik had hem alleen gekocht zodat ze idd went aan het ding en er straks geen schrik van heeft ofzo. We zijn ook nu nog nergens mee bezig, alhoewel ik wel bijvoorbeeld vraag of ze heeft gepoept. Dan loopt ze zelf naar de commode (of ze nou poep heeft of niet ;)). Dus ze begrijpt sommige dingen wel, maar ze voelt dat echt nog niet aan in haar luier. Komt vanzelf!!

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dank jullie wel.
    Ik begrijp dat jullie wachten tot je kindje het zelf aangeeft.
    Ach ik heb nog tijd zat, ze is pas 14 mnd, maar ik was zó benieuwd.

8. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoontje is nu 3 jaar en 2 maanden maar ik krijg het niet voor elkaar.
    Op het kinderdagverblijf hoor ik van de leidsters dat hij naar de wc gaat en dat ie dan ook daadwerkelijk de grote of kleine boodschap doet, soms nog weleens een ongelukje, maar thuis wil hij niet?!
    Wat kan ik het beste doen? gewoon wachten tot zijn hersentjes zelf een seintje geven van: hey je moet naar de wc?
    want het helpt niet als ik hem erop zet doet ie niks en even later is zijn luier vol...

9. firegirl

firegirl Niet meer actief

We hebben Emma op het potje gezet wanneer ze uit bed kwam vanaf dat ze 9 maanden was. Vaak deed ze dan ook een plasje, zo was ze dus wel gewend om het op de pot te doen. Van de zomer 3 weken geprobeerd, maar dat ging niet.
    Twee maanden geleden is mijn man weer begonnen en binnen 2 weken was ze zindelijk. 's Nachts wel een luier om en een enkele keer nog een ongelukje.
    Ze is nu 22 maanden en we zijn een week op vakantie geweest. We waren erg lui en ze heeft constant een luier omgehad (zonde he!). Toen we thuis kwamen moest ze echt weer even wennen, maar ondertussen gaat het weer errug goed.

Deel Deze Pagina