Ik wil voor mijn kinderen een aantal basis shirtjes aanschaffen in verschillende kleurtjes. Hema heeft ze, maar ik zag in de folder van Zeeman en Wibra dat ze ook van die shirtjes hebben, maar dan 2 euro goedkoper. Zou de kwaliteit echt slechter zijn dan die shirtjes van Hema? Wie heeft hier ervaring mee?
ik vind de hema shirtjes. dan de stretch varriant wel van super kwaliteit. sommige van die shirtjes gaan nu al voor de 3de mee. de katoen van de jongens vind ik niet mooi.
hmm ik heb ze inderdaad nog nooit bij zeeman/wibra gekocht maar die van hema zijn prima. blijven mooi in model en verwassen niet snel. ondanks ons cheape wasmiddel en geen wasverzachter zitten ze lekker.
Bedoel je lange of korte mouwen. Ik heb weleens longsleeves bij de Bristol gekocht en dat is hele fijne kwaliteit en goede tricot en niet van die stevige bijna niet rekbare tricot. Ze zitten mooi een sluiten mooi aan op het lijfje en de manchetten blijven ook mooi smal. Ze lubberen niet uit en dat doen die van de hema (die in die zakjes zitten) na een tijdje wel en die gaan in de breedte zo raar zitten. Wibra is ook wat stugger. en minder mooi na de eerste wasbeurt.
Met de basis shirtjes van Hema heb ik inderdaad goede ervaringen, die heb ik voor mijn dochtertje altijd gekocht. Maar nu zag ik dus ineens dat ze ze ook hebben bij Zeeman en Wibra. Daar heb ik ze nog nooit gekocht, dus ben benieuwd of iemand daar wel ervaring mee heeft. Als ze kwalitatief net zo goed zijn, dan zou dat mooi zijn. Scheelt 2 euro per shirt en aangezien ik elk jaar een flinke stapel aanschaf (en nu dus in tweevoud), scheelt dat in totaal toch best veel. Maar als ze na een paar keer wassen al vaal worden of het model eruit is, dan hoef ik ze niet te hebben natuurlijk.
@Macy, ik bedoel met lange mouwen. Ik heb trouwens nooit gehad dat shirtjes van Hema gaan uitlubberen. Bleven altijd mooi in model terwijl ze echt ontzettend veel gewassen zijn.
hmm ik heb hier ook nooit echt problemen qua uitlubberen.. overigens haal ik ze ook weleens bij c&a als ze toevallig in de aanbieding zijn. die zijn net wat dikker. lekker voor als we naar oostenrijk gaan onder dr skijack
Ik heb zowel van de wibra als zeeman en de hema basis shirtjes voor onze jongen. Merk dat die van de zeeman en wibra toch sneller uit vorm gaan en gaan lubberen of juist ineens heel kort worden,bij die van de hema is dat niet. Ook merk ik dat die van de zeeman en wibra iets sneller pluizen zeg maar als die van de hema.
Nou dan zal het net bij deze zijn, want hoor van iedereen dat ze mooi blijven.. Dus snapte het zelf ook al niet. Ik heb voor onze oudste een gele longsleeve, uit zo'n zakje dus.. Of hebben ze andere bij de Hema? Volgens mij niet toch? Tenminste ik kom er bijna dagelijks.. Zal straks eens *stiekem* zo'n zakje open maken om te voelen of de stof anders voelt dan de gele die wij hebben.
Okee, goed dat ik dit weet. Dan haal ik ze denk ik toch maar bij Hema. Want hier worden ze echt heel veel gedragen en dus ook heel veel gewassen.
bij h&m haal ik ze altijd met kolletjes.. die verkopen ze niet bij hema.. maar worden wel ontzettend vaak gedragen onder jurkjes en dergelijke.
Ik ga ook voor de Hema. Die van de zeeman verliezen hier snel hun vorm. En de stof voelt ook veel dunner dan die van de hema. Wibra is qua vormvastheid iets beter dan de zeeman, maar blijft goedkope stof, dus sneller vaal.. H&M is ook een goede inderdaad. Die heeft ook weleens basics voor weinig hangen..
Ik ben ook fan van de Hema stretch-shirtjes (en voordien de stretch-rompers). Alleen van de witte heb ik er al veel weggegooid omdat de bovenste rand altijd heel snel vol vlekken zit die ik er niet meer uitkrijg Maar de pasvorm vind ik heel fijn (blijven).
ik heb er een aantal van de zeeman en die blijven gewoon prima in de was. Wel de longsleeves met elastiek (elastan geloof ik?) bedoel ik dan, weet niet of deze in de folder staan, die ik bedoel kosten geloof ik 2,99 per stuk en zijn er in het wit, lichtroze en lichtgrijs (ik heb alleen witte). Ik vind deze qua kwaliteit vergelijkbaar met die van de hema. Van de wibra ken ik alleen de gewone shirts (dus zonder elastiek) en die zijn niets, worden kort en breed (en aangezien die van mij smal zijn ziet het er niet uit).
Zelf heb ik witte bij de zeeman en wibra gekocht, ik vind ze goed genoeg, ze zijn ideaal voor onder een t-shirt zodat je een soort longsleeve hebt. (die combi maak ik ook vaak met lange mouw rompers.) Ze blijven mooi wit en worden niet vaal. Van vrienden krijgen we ook weleens kleertjes en daar zitten ook gekleurde longsleeves van LOGG bij, is dat van H&M? Die zijn in ieder geval van goede kwaliteit, kleuren blijven mooi. Als ik weer shirtjes met lange mouw koop zal ik dus alleen voor wit gaan, want dat is de enige kleur die niet in het kledingpakket zit en heb nu nog maar 1 die past. Ik ga dan weer naar de zeeman of wibra
LOGG = h&m inderdaad... die zijn er nu ook na een jaar veelvuldig gebruiken nog prima uit. en op zich.. als een shirtje van 3 euro na paar maanden verwassen is... dan was het een shirtje van 3 euro... koop liever eentje die langer mee gaat.. .maar onoverkomelijk is het niet
ik vond de hals van de zeeman erg lubberig. Vanaf maat 92 dat geen knoopjes heeft. Dus ben ik overgestapt op V&D