Het zit me niet mee (geen loon)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammetje, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.579
    113
    heb je toevallig een 0-uren contracten.
    In de zorg krijg je altijd je ort en extra gewerkte uren een maand later uitbetaald. Ook invallers.
    Je salaris krijg je nl de 25e al en pas op de laatste dag van maand kan daadwerkelijk gekeken wat je echt hebt gewerkt.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wees blij dat het voor 1 maandje is meis.. Gelukkig wil je man je helpen dus eigenlijk is het probleem toch niet zo onwijs groot??

3. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ts vervelend dat je nu deze maand geen geld krijgt. Zo te lezen redden jullie het wel, maar het blijft vervelend natuurlijk

@OT
    Wat ik me wel afvraag, ik zie reacties voorbij komen over een dubbele betaling in de eerste maand van de je zwangerschapsverlof. Krijg je van het UWV voorschot dan oid?
    Heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat werkt, terwijl het wel belangrijk is

4. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Geen idee wat voor werk je doet, maar heb je niet sowieso een basisloon?

Ik werk in de zorg en krijg nu tijdens mijn verlof mijn basis loon. Nu nog via uwv natuurlijk. Als ik straks weer ga werken, zal mijn werkgever dat weer gaan betalen en zodra ik na 4 weken gewerkt heb, krijg ik daarop mijn ORT en reiskosten e.d.

Misschien kan je je werk vragen om een voorschot??
    Gelukkig is een maand nog wel te overzien. Komt wel vervelend uit zo pal voor je verjaardag. Maar ja. Het zij zo.

Mijn man en ik hebben ook ieder een eigen rekening én we hebben een gezamelijke, waar we ieder elke maand een vast bedrag op storten voor hypotheek e.d.
    We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en dan is wettelijk gezien, zijn geld ook mijn geld en vice versa. Zo hebben we dit nu eenmaal en dat bevalt ons prima. Ieder zo zijn eigen manier.

5. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb het weleens eerder gehoord dat de salarisbetaling een maand achterloopt, Zou betekenen dat wanneer je uitdienst zou gaan nog een maand later salaris uitbetaald krijgt. Het is niet echt meer van deze tijd. Kan het zijn dat je de volgende maand dubbele salaris ontvangt?

Ik snap best dat het zuur is als je minder inkomen ontvangt in een maand dan je had gedacht/gerekend had.

Misschien kun je je werkgever om een voorschot vragen.

6. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik vind het heel naar voor je dat je er zo rot onder voelt, maar die reacties zijn wel een beetje te verklaren door je openingspost. Het klonk nogal dramatisch namelijk... Ik zag je al zitten op je verjaardag zonder eten, hypotheek niet betaald, niemand die je kan helpen etc. Maar dat blijkt dus wel mee te vallen (gelukkig maar!). Hoe jullie je geldzaken inrichten gaat niemand wat aan, maar je post leent zich er wel een beetje voor om er (verkeerde) conclusies uit te trekken.

Maar goed, echt balen voor je! Ik hoop dat de maand snel voorbij is en je zelf geld krijgt! Misschien kan jij volgende maand weer iets meer betalen?

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld

8. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik heb als flexer gewerkt in de zorg en kreeg toen ook altijd pas een maand later betaald.
    En tjah over dat voorschieten van je man.
    Iedereen zo zijn ding.
    Mijn vriend en ik hebben beide onze eigen rekeningen en ik stort elke maand een bedrag naar hem voor de hypotheek,gas,licht en water etc. De ene keer haalt hij boodschappen en de andere keer ik. Heb ik niks meer hij wel en ik heb wat nodig of moet ergens heen dan geeft hij mij dat gewoon we wonen toch samen :)

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat een reacties...jemig.

Meid...het komt wel goed...het is 1 maandje. Ik heb twee jaar geleden door een fout van mijn ex werkgever 3 maanden zonder geld gezeten. De spaarrekening was aardig leeg na die drie maanden.
    Daarvoor vond ik het altijd vreselijk als ik te weinig geld had ofzo..ik schaamde met kapot. Maar ook dat gaat over! Haha!

Enne...wij hebben ook aparte rekeningen hoor. Puur om het feit dat het voor ons overzichtelijker is nu ik nog studeer. En ik anders te snel te veel geld uitgeef! Hahahaha!

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja idd schrik ook van die berichten wat apart hey , mijn man schiet mij nooit geld voor zijn geld is mijn geld haha en andersom netzo!

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt...
    het is hardstikke rot om een maand niets te krijgen en daar maak jeje zorgen om, wij hadden het zelfde . het bedrijf waar mijn man werkte ging failliet en hij heeft daarvoor een maand gewerkt maar kreeg mooi niets uitbetaald en dan baal je, maak je je zorgen helemaal omdat voor ons niet duidelijk was hoe en wanneer en hoeveel er uiteindelijk door het uwv gestort zou worden.
    wij hebben 1 gezamelijke rekening waar we elk een bedrag op storten om de vaste lasten van te betalen en we hebben onze eigen rekening. mijn man zijn rekening was gewoonweg leeg aan het eind van die maand en dan "spring ik bij...." net zoals hij dat voor mij zou doen....niets raars aan lijkt mij.... snap dan ook niet dat er naar ts zo gereageerd moet worden....
    ze gaan het samen wel redden net als wij en net als anderen die alles wel op 1 rekening laten storten... ik denk dat ts echt niet bij haar man hoeft te smeken om de rekeningen betaald te krijgen en hij dat vast met alle liefde doet net als ik bij mijn vriend, we wonen samen(net als jullie) houden van elkaar(net als jullie) hebben samen een huishouden en wellicht kinderen(net als jullie...) met dat ene verschil... er zijn meerdere bankrekeningen;)
    ts vroeg wat begrip en wilde haar verhaal even kwijt ...meer niet...

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier idem dito..
    beide nog een eigen rekening.. Hij betaald een deel van de vaste lasten, ik betaal ook een deel vaste lasten.. Voor de rest van de dingen gebruiken we eigenlijk alleen zijn rekening, maar als hij bijv. naar de stad is terwijl ik boodschappen moet doen pak ik mijn eigen pas.. Nooit een probleem mee gehad.. We betalen elkaar niks terug, het is maar net hoe het loopt en welke pas we pakken.. De papieren om zijn rekening om te laten zetten naar een gezamelijke rekening (mijn naam er bij op) liggen al maanden in huis maar te lui om een eind te rijden om het te regelen.. Zo werkt het ook prima en ons huwelijk is verder prima in orde..

Dus..

Ts
    Joh als je het zo'n probleem vind stort je het volgende maand toch gewoon weer terug naar zijn rekening.. Waarschijnlijk heb je ergens dubbel gekregen, normaal sluit het prima op elkaar aan vanaf het UWV naar je eigen werkgever.. Het is even rot om het deze maand met minder te doen, maar zolang het maar één maand is is het wel te overzien toch..

13. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland

Dank je!

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is het niet zo dat je basissalaris gewoon uitbetaald word maar je je ort een maand later krijgt?
    Zo gaat dat bij ons. Maar goed als je net bij een nieuwe werkgever begonnen bent dan klopt het idd dat je je salaris een maand acheraf krijgt.

mbt aparte geldzaken, sommige mensen zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden, met koude uitsluiting. ik ook.
    Wij hebben ook alles apart, zijn ook geen fiscale partners en zelfs de inboedel is verdeeld en vastgelegd bij de notaris.
    Dit niet uit wantrouwen, maar omdat mensen die uit elkaar gaan altijd ruzie maken om geld.
    Wij kunnen geen ruzie maken om geld, als we ooit uit elkaar zouden gaan. Het is duidelijk wie wat betaald, en je helpt mekaar echt wel als er iets is financieël.
    Maar ruzie maken om geld & spullen dat zal bij ons dus nooit gebeuren.

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ieder zn eigen maar op die basis zou ik niet een willen samenwonen, laat staan trouwen.. Als van te voren overal al een denkbeeldige post-it opgeplakt is met dat is van, dat is van mij.

Wat van mijn man is, is van mij en wat van mij is, is van mijn man.

Weer ontopic
    Wat vervelend ts, toen ik met zwangerschapsverlof ging was er wat fout gegaan waardoor ik ook een maand geen loon kreeg (achteraf weer rechtgetrokken). Ontzettend vervelend en frustrerend. Maar kop op meid, volgende maand is er weer en deze maand even de eindjes aan elkaar knopen. Maar snap dat het niet leuk is. Toch gewoon gaan genieten van je verjaardag hoor!

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Soms moet je wel, in het geval van eigen bedrijf van 1 van de partners, of oud familiegeld e.d zaken.

Ik wil weten dat mijn lief met mij trouwt om mij, en niet om mijn geld/bezittingen

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dat luxe probleem hebben wij niet, daarom kijk ik daar vast en zeker ook anders tegenaan ;)

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb die luxe ook niet hoor, wat ik bedoel zijn erfenissen.

19. augustus

augustus Niet meer actief

vraag je een voorschot?

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik denk dat veel mensen bedoelen dat het probleem van 1 maand achterlopen op je salaris een stuk minder groot zou zijn als je niet alle inkomsten en uitgaven apart zou rekenen. Het is niet om je aan te vallen :(

Ik zou ook balen van zo'n overgeslagen maand hoor ;) Gelukkig is het maar een maand. Misschien kan je een klein voorschot vragen, bv. de helft ofzo?

Wel of niet trouwen onder voorwaarden is een heel andere discussie - ik vroeg me het gewoon af vanwege het splitsen van rekeningen. Het kan nodig zijn ivm erfenis/eigen zaak/etc. Ik heb trouwens ook een eigen rekening, maar sluis vrijwel mijn hele salaris bij binnenkomst door naar de gemeenschappelijke rekening. Echt overzichtelijk wordt het nooit, maar toen we alles nog gesplitst hadden vonden wij het alleen maar lastiger. Nu is het alleen vervelend als we een verrassing voor elkaar willen kopen :)

Deel Deze Pagina