Vraag idd een voorschot. En als dat niet kan, ja dan is het even deze maand overbruggen maar dat wist je vast van te voren dus volgende maand trekt dat zichzelf vanzelf weer recht..
Natuurlijk is dat wel van deze tijd! Zeker in de zorg, je kan ORT nou eenmaal niet van te voren bepalen. Wel is het dan vaak zo dat er gewerkt wordt met een basissalaris.
Joh wat vervelend! Hadden ze het niet gezegd toen je daar ging werken? Als ik het goed begrijp krijg je je loon van jan in feb, van feb in mrt enz. Dat is de eerste maand lastig maar zal daarna normaal zijn. Als je nu echt wat nodig hebt, dan zou ik een voorschot vragen, maar als jullie het zo even kunnen uitzingen zou ik het zo laten, anders zit je in februari weer. Ik vind de reacties soms een beetje raar... ik zou het ook heel erg vervelend vinden als ik opeens een maand geen salaris zou hebben. Of ik er nou wel of niet door in de problemen kom... En of 'half Nederland' zonder inkomen zit, doet er hier helemaal niet toe. TS baalt er gewoon van dat ze nu even geen inkomen heeft.
bij ons is het probleem(1 maand geen geld en de komende 3 minder) even groot of klein dan wanneer we alles op een rekening zouden storten... we hebben 1 en/of rekening en ieder onze eigen maar mijn geld is net zo goed zijn geld en andersom.... ik zie/voel absoluut geen verschil met 1 rekening hebben.... misschien heeft het te maken met het gevoel wat wij er bij hebben, toen mijn vriend geen geld op zijn rekening had en ik "bijsprong" voelde dat absoluut niet als "ik spring bij en dat krijg ik later weer terug" het is niet dat hij dat geld van me leent ofzo... we hebben samen een huishouden en dat houden we samen draaiende met ONS geld.....van welke rekening dat komt maakt niet uit.....
Tja ik kan gewoon niet zo tegen zulke dingen. ´Ik vind mezelf heel zielig, het zit me niet mee, gelukkig is mn man er wel maar we doen altijd apart met ons geld en nu moet hij me bijschieten´ met zo´n zielige smiley erbij. Beetje relativeren, het is maar 1 maand. Laat je toch wat rekeningen liggen tot de volgende maand.
niet rottig bedoeld, maar misschien moet je dan niet reageren..... toen wij in deze situatie kwamen(om herhaling te voorkomen: lees eerder bericht)voelde ik me ook behoorlijk rot,onzeker en ja ook best zielig......(met uiteraard in mijn achterhoofd dat er mensen zijn die het altijd met veel minder dan wij moeten doen...) een hele maand salaris missen is niet niks...en het is ook niet zo simpel als "dan laat je toch wat rekeningen liggen..." dan heb je de volgende maand weer een probleem want dat schuift gewoonweg op.... en ik weet dat het allemaal wel goed komt, maar ik heb inmiddels ook wel door dat een salaris van 1 maand missen geen probleem van 1 maand is..... het duurt even voor het weer "rechgetrokken is"
Ik weet volgens mij als geen ander hoe het is om echt een hele lang tijd met heel erg weinig te moeten leven, misschien dat ik daarom hier een beetje over val. Kan me gewoon niet voorstellen dat je al enorme zelfmedelijden krijgt met 1 maand geen loon terwijl je vent wel gewoon geld binnen brengt.
misschien is dat even het gevoel van ts op dat moment geweest, toen ze het hier neerzette.. wellicht zocht ze alleen naar wat opbeurende woorden... ik kan me op zich ook wel snel over zulke dingen heen zetten(mijn motto is dan ook huilen kan altijd nog...) we redden ons wel ook al is het op dit moment ellendig zoals het is....
Ik betaal al 4 maanden alles 'voor' mijn man. Hij is buiten zijn schuld om werkeloos geworden en had maar 3 mnd recht op een ww ivm de jaren dat hij als zelfstandige gewerkt heeft. We zijn getrouwd dus ik zie 'mijn' geld als ons geld en mijn man hoeft niks te vragen (al baal ik er wel eens van dat hij zoveel rookt nu... da's toch geld de lucht in blazen). Ik vind dat zoiets raars... jouw geld, mijn geld... je bent toch samen? 1 Huishouden? Of je nou wel of niet getrouwd bent, je staat elkaar toch bij? Maarre.. in NL is het dus wel gebruikelijk dat je gewoon nergens recht op hebt als je ww vervalt en je gezinsinkomen is boven bijstandniveau (ik zit er maar 100,- boven)... Wij vielen ook van de ene verbazing in de andere... Sterkte hiermee.
betreft (gezamelijke)rekening. het is niet erg om apart je rekening te hebben en ieder ook zelf (spaar)geld heeft. maar het lijkt mij wel een probleem dat als je zelf ff niks hebt, je het geld van je man moet ''lenen''. het is toch vanzelf sprekend als hij inkomsten heeft en jij niet hij voor het brood op de plank zorgt. TS: want zo las ik jou bericht. dat je deze maand ''niks'' hebt. je hoeft je eigenlijk niet druk te maken je krijgt het een maand later. zonder dat jij je dak kwijt ben en honger moet hebben gelukkig maar!
PARDON? Wat is dit voor rare reactie. Sorry hoor, maar als ik 1 maand geen loon heb, heb ik echt wel een probleem! Ik kan me voorstellen dat TS zich kut voelt, dat zou ik mij ook voelen als ik haar was. Al is mijn situatie anders, aangezien ik het alleen moet doen.
Nee, je basisloon krijg je in dezelfde maand uitbetaald dat je hebt gewerkt, dus januari in januari, februari in februari etc. Dat is een wettelijke verplichting, staat in het burgerlijk wetboek. Maar ORT, overwerk etc wordt vaak een maand later uitbetaald omdat je je uren pas aan het einde van de maand weet en kan doorgeven.
Maar als je baas het geld een maand later uitbetaald ( kan, sommige doen dat) dan moet je de eerste maand van je verlof 2x geld hebben gehad. 1x van je baas, en 1x van het uwv ( of degene die je zwangerschapsverlof geld uitbetaald)
dat is wel schrikken zeg...naar dat je nu alles anders moet plannen dan je gewend, of gedacht had...kijk alles nog even goed na over niet ergens een fout is gemaakt... gelukkig komt het eind van de maand weer goed, maar daar heb je nu niks aan...toch een fijne verjaardag gewenst alvast
Hier ook mijn loon een maand later. Dus eind januari krijg ik mijn loon van december, omdat mijn loon van de eerste tot de eerste loopt. Bij mijn man wordt het van de 15e tot de 15e gerekend en hij krijgt het dan de 2e maand rond de 28e. Ik rond de 23e. Is dus niet speciaal ouderwets Vervelend TS, geen loon. Jammer dat je het van te voren niet wist.
Volgens het wetboek wel, maar dit is geen dwingend recht en mag afwijkend zijn als het in de arbeidsovereenkomst staat. Werk je pas sinds kort voor deze baas? Als je voor je verlof hier al werkte heb je toen toch een dubbele maand gekregen? en had je hier rekening mee kunnen houden. Het is alleen de eerste maand dat het zo lullig is, als je uit dienst gaat krijg je wel opeens een maand langer door betaald. Voor oproepovereenkomsten is deze manier van verlonen heel gebruikelijk.
Of het normaal is, dat ligt eraan wat voor contract je hebt. ALs je een 0 uren contract hebt, dan is het normaal dat je een maand later je loon krijgt. Dat doen ze dan omdat ze van tevoren niet weten hoeveel uren je maakt en uitbetaald moet krijgen. Tegen de tijd dat je dan uit dienst gaat, krijg je die maand dus weer extra. Als je geen 0 uren contract hebt en er staat niks over in je cao dan zou ik laten weten bij de salarisadministratie dat ze het eerder moeten doen. En over het geld gescheiden houden vind ik ook raar als je samen woont of getrouwd bent. Mijn vriend zijn geld is mijn geld en andersom ook.