ts, je hoeft niet te gaan huilen om zulke reacties, maar misschien wel nadenken of het gewoon is wat jullie doen en of je daar jezelf dan niet te kort mee doet. Je geeft al aan, ieder heeft zn eigen redenen ervoor om het zo te doen, maar misschien kun je dan wel uitleggen waarom jullie dat zo doen, dan kunnen we het misschien begrijpen. En heb je geen spaargeld waar je even iets van kunt pakken wat je weer terug stort. Het zou niet zo moeten zijn dat je helemaal in de stress schiet als je een maandje geen loon krijgt he??
Daarom wordt er aangeraden om minimaal drie maandsalarissen als spaargeld te hebben. Om dit soort situaties te overbruggen.
wat een gezeik hier over het woordje ''bijschieten'' TS snap helemaal wat je bedoelt hoor! Hier ook 2 aparte rekeningen, we betalen elk onze eigen vaste lasten en ik stort een klein deel naar de rekening van mn man. Als ik eens wat tekort kom , dan ''schiet mijn man ook bij''....... en andersom ook! we hebben zo onze eigen taakverdeling zeg maar , hij draagt de meeste vaste lasten en ik de boodschappen , zoontje en huiselijke zaken. Lijkt me idd erg verrot als je dan een maand je loon niet krijgt.... Mocht dat mij overkomen dan moet mn man ook bijschieten hoor!
oowja en wij hebben een prima gelukkig huwelijk! (en... zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden ) enne al het geld is van ons samen , maar vinden het overzichtelijker om 2 aparte rekeningen te hebben.
Er zijn volgens mij genoeg redenen te bedenken waarom je je salaris apart van elkaar zou houden.. Ik schrik hier ook niet zo van hoor. Wij hebben ook heeeel lang gescheiden rekeningen etc. gehad. Ons salaris ging evenredig naar de lasten. Als 1 van beide krap zat schoot de ander even bij! Ts.. rot voor je, maar gelukkig heb je een vent die wel z'n salaris ontvangt! Komt wel goed meid..
Het komt wel goed meid. Het is maar een maandje en je man is er ook heh. Er zijn mensen die helemaal niets hebben. Wij hebben trouwens een gezamelijke rekening, alles word op 1 rekening gestort en daar word ook alles uit betaald, makkelijker kan niet.