Maandag gaan wij voor het eerst met de kleine op vakantie naar een bungalowpark. Ze gaat dan ook voor het eerst zwemmen . Een leuke bikini (hihi), zwemluiers, zwemband en badjasje hebben we al gekocht. Waar moet ik op letten? (Bv zwemmen hoelang na een voeding, hoe lang mag ze in het water, wat is handig om mee te nemen, etc. etc.) Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Als het lukt zou ik minimaal een uurtje na de voeding pas gaan zwemmen. Hoelang ze in het water kan, hangt helemaal van je kindje af en van de temperatuur van het water. Je merkt het wel aan je kindje. Met 6 maanden kunnen ze het in principe wel een half uurtje volhouden. Anderzijds: Het zijn een hoop nieuwe indrukken allemaal en het is erg inspannend. Heel moeilijk om in te schatten dus nu. Mogelijk gaat het heel goed en kan je kindje er iets langer in. Maar je kindje kan huilerig worden, blauwe armpjes of lipjes krijgen en dan ga je er natuurlijk uit. Of eventueel opwarmen in het bubbelbad. Mits je kindje dat natuurlijk wél prettig vind. Veel kinderen van deze leeftijd vinden het wel leuk om met een badspeeltje in het water te spelen. Weggooien en pakken, of gewoon lekker opeten . Maar oke, het is gewoon erg verschillend per kindje. In elk geval veel plezier gewenst
Wij gaan meestal een uur na een voeding zwemmen, dan was het vaak wel goed gezakt. Hier is een half uurtje/45minuten lang genoeg, zwemmen is best intensief voor die kleintjes, je zal ook wel merken dat ze daarna echt bekaf zal zijn. Waar je op moet letten is dat het water lekker warm is. Je kan eventueel nog shampoo/wasspul meenemen voor tijdens het douchen.
oeee wat zal ze lekker slapen als ze uit het zwembad is. Hier een foto van mijn zoontje. Ben afgelopen week met hem diploma wezen zwemmen. Babydiploma dan wel he. Maar dit was het eindresultaat.
En als we nu zo'n 20 min. in het water hebben gezeten en we gaan er uit. Dan badjasje aan (zwemluier verschonen????) en dan meteen omkleden en terug naar het huisje??? Of kunnen we daar dan nog even in het zwembad, op een stoel, zitten? Het is zo'n centerparcs zwembad...
Ik deed het altijd zo. Als ik met mijn zoontje het water in ging hup de zwemluier om. Nou heeft hij er genoeg van dan gaan we eruit zwemluier uit. Lekker afdrogen en nog lekker zitten. Of dat de wagen mee naar binnen mag en dat je hem daar in kan leggen of de maxicosie. Mijn zoontje viel dan wel eens lekker in slaap een uurtje en als hij weer wakker werd gingen we weer effe het water in.
Wij zijn op vakantie ook geweest en je had daar althans een speciaal kinderbad met extra warm water. Ze hadden zelfs aankleedkussens en een box staan, dus ons zoontje is gewoon daar in slaap gevallen op het aankleedkussen, handdoek er over heen et voila. Uurtje later weer een nieuwe zwemronde!
o en nog een tip: zo'n speciale zwemband met zo'n "zitje" erin zodat ze blijven hangen... was hier echt een succes! En jij hebt je handen vrij...
Misschien kan je even informeren wat ze daar hebben voor kindervoorzieningen. Misschien hebben ze daar wel aankleedkussens in het zwembad of een box. En kan je gelijk vragen of de kinderwagen mee naar binnen mag.
Ik denk dat ze daar wel voorzieningen hebben in zo'n cp park. En anders lekker op de arm of in de maxi cosi. Pff... stom, ik zie er geloof ik meer tegenop dan dat ik er nog zin in heb. Omkleden, etc. etc.
Wat makkelijk is, is om je eigen badkleding al van te voren aan te trekken. Dan hoef je daar alleen nog je kleding uit te doen en de kleine om te kleden. Je kan de maxi cosi gewoon mee naar binnen nemen, of de kleine in een box leggen zodat ze misschien na het zwemmen even kan slapen. Ze hebben daar ook hokjes voor mensen met kinderen, die zijn iets ruimer en er zit een groot plateau in, daar ligt alleen geen verschoningskussen, maar wat wij dan deden is een groot badlaken opgevouwen neerleggen zodat ze toch zacht lag.
Misschien stom he ik lees dit nu hier op dit forum en er staan wat opmerkingen bij dat een kindje van een maand of 6 het best kwartiertje/half uurtje uit moet kunnen houden. Lijkt me lache op met mn zoontje te gaan zwemmen maar de vorige keer dat ik hem in bad deed verlaagde ik de temperatuur met 2 graden (naar 34/35 graden) ging die me toch partij gillen! Bibberlipje, echt zo zielig ! Stierf van de kou! Andere moeders misschien ook een koukleum? Kun je daar ooit mee babyzwemmen?
Hee meiden, Leuk om te lezen. Wij gaan volgende week ook naar center parcs, dus ik lees heel even mee! Liefs Banjabes
ik denk dat het toch verschillend is, een bad of een zwembad. In het zwembad wordt er toch iets meer bewogen dan in het badje. En daarbij is je kindje het toch ook al gewend denk ik, dat het badje een bepaalde temperatuur heeft. Verder is er in het zwembad ook héél veel afleiding, wat misschien toch ook wel scheelt.