Gesloten vagina

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door scooby26, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Beste forum leden,

Zoek herkenning, ervaringen en/of tips!
    Zit al de hele dag steeds te kijken bij mijn dochtertje tussen de beentjes.
    Na veel twijfelen en nog eens kijken lijkt het dat haar vagina gesloten is.
    Heb de lipjes beetje uit elkaar geduwd om goed te kunnen kijken maar zie alles pot dicht!
    Maandag maar even naar de huisarts, hopelijk niks ernstigs aan de hand.
    Wat kan het zijn, komt het vaker voor, gaat het vanzelf nog open?
    Pff wordt een bezorgd weekendje :(

2. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Ohja ze is trouwens net 4 maanden geweest.

3. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Op t forum hier las ik eens van iemand waarvan bij haar dochtertje de binnenste schaamlipjes aan elkaar vast zaten. Weet niet meer t precieze verhaal maar was vrij makkelijk te verhelpen... hoop heel erg voor jullie dochtertje dat t zoiets is dan!! Sterkte.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Als de schaamlipjes verkleeft zijn kan het vanzelf overgaan als ze ouder word en anders krijg je een zalfje.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb begrepen dat t bij kleine meisje nog min of meer verkleefd is. Net zoals je bij een jongetje het voorhuidje nog niet kan terugtrekken, is het bij een meisje vaak verkleefd. Op t buro kunnen ze je er ook meer over vertellen

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij mijn oudste dochter( nu 8 jaar) waren de schaamlipjes ook verkleefd.Soms gingen ze een stukje open en dan groeiden ze weer dicht.Ik heb het toen nagevraagd bij het cb en je hoeft daar niets aan te doen.Alleen wanneer er problemen zouden zijn zoals frequente blaasontstekingen omdat de urine niet goed kan wegvloeien.
    Gelukkig heeft ze daar nooit last van gehad.Toen ze ruim 3 jaar was is ze een keer redelijk hard met haar kont op de zwembadrand gevallen en toen was het vliesje helemaal gescheurd en sindsdien is het open gebleven en nu op 8 jarige lft ziet het eruit zoals het eruit hoort te zien.

Mijn jongste dochter van bijna 2 jaar heeft het ook maar wel in mindere mate zoals bij mijn andere dochter.

Ik weet wel nog dat toen ik het bij mijn oudste dochter ontdekte.Ze was toen al ruim 1 jaar dat ik heel de tijd tussen haar beentjes stond te kijken omdat ik het ook niet helemaal snapte haha

Zou je echt geen zorgen maken want komt echt heel veel voor.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet open trekken btw! Gaat echt vanzelf

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier waren ze ook verkleefd. Wij hebben er niets aan gedaan, voor haar eerste verjaardag is het vanzelf losgegaan. Consultatiebureau had het ook gezien en zei dat het meestal vanzelf los gaat.

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook gehad,ik had het in de gaten gehouden en huisarts gaf het advies om als het dichter ging zitten om terug te komen zodat ze een zalfje kon voorschrijven.
    Dit smeer je een tijdje (weet niet meer hoelang) en daarna als het open is een tijdje met een vaseline zodat het niet weer aan elkaar groeid.hier is het niet meer dichtgegroeid en ook geen last van blaasontstekingen.

10. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Bedankt voor jullie berichtjes.
    Komt dus wel vaker voor.
    Ik heb wel al het een en ander gelezen op internet erover. Hoop dat het ook iets onschuldigs is en het vanzelf goed komt.
    Wel vaag dat cb niks gezien heeft. Maarja ze zijn ook niet altijd de oplettendste enzo.
    Ga voor mijn eigen gemoedsrust toch maandag even naar de huisarts.
    Was wel geschrokken in eerste instantie, ook omdat ik dit totaal niet herken bij mijn oudste dochter.

Durf er zowieso niet teveel aan te zitten echt duwen ofzo. Duurde al een paar keer voordat ik echt heel goed durfde te kijken.
    Maak het verder wel altijd goed schoon met water.

Hopelijk valt het maandag mee bij de huisarts.
    Zal dan ook hier even een berichtje achterlaten.
    Gr

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij mijn oudste dochter hadden ze er ook nooit iets over gezegd op het cb.Het kan ook heel goed wezen dat het eerst wel open is maar dat het later weer is verkleefd.
    Bij mijn jongste zagen ze het wel maar toen had ik hetzelf al gezien.

12. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is volstrekt onschuldig. Beide dochtertjes van mn broer hadden dit. Bij hen werd het meteen na de geboorte opengemaakt. Het zou om een genetisch foutje gaan. Echt niets om je zorgen ovef te maken!

Deel Deze Pagina