Ik ben benieuwd hoeveel mensen er wel of geen credit card hebben en of die vaak gebruikt wordt. Willen jullie de POLL invullen?
Wij hebben geen credit card. Sommige dingen kun je alleen met credit card betalen (zoals een visum aanvragen, of een hotel boeken). In die gevallen regelen we het met mijn ouders of schoonouders, die wel een credit card hebben.
Nee. Nog nooit nodig gehad en daarmee ook niet gemist; dus geen enkele reden om er eentje aan te schaffen.
Ja, en we gebruiken hem regelmatig. Zeker met "grotere" aankopen, aangezien deze dan ook nog verzekerd zijn via de creditcardmaatschappij. Als we op vakantie gaan betalen we zo ongeveer allen met de creditcard. Soms storten we dan vooraf een bedrag erop.
Ik heb geen credit card maar kan gewoon hotels boeken, auto's huren enz. het is makkelijk maar geen noodzaak.
Ja, voor van alles. Deze maand heb ik er 1x mee getankt, een bestelling gedaan bij H&M, een donatie voor Wikipedia en parkeergarage mee betaald. Vind hem wel handig.
Wij gebruiken hem niet heel vaak, maar af en toe komt hij wel van pas. Bijvoorbeeld met het huren van een auto op vakantie, hotels boeken, bestellen via buitenlandse websites. In sommige landen is het ook wel echt handig om er een te hebben, aangezien pinnen niet overal even gemakkelijk gaat.
Nee wij hebben er geen. Als we volgend jaar op vakantie gaan naar het buitenland nemen we er wel een maar die is dan enkel voor noodgevallen.
Ik had er 1 (met een limiet van maar 500) en gebruikte hem best vaak maar omdat ik mijn rekening ging opzeggen werd automatisch de creditcard ook beëindigd en bij mijn huidige bank geen nieuwe aangevraagd.
Ik heb een antwoord die ik er niet bij zie staan. We hebben geen credit card, maar onze normale bankpas heeft wel een creditcard nummer die alleen te gebruiken is als er voldoende saldo op de rekening staat. Het gaat er namelijk wel direct af. Handig om onze vluchten te boeken. Verder hebben we zoiets nergens voor nodig.
Wij hebben er ook 1, gebruiken hem ook met name op vakantie. Zoals eerder genoemd, bij de tolwegen is het echt enorm handig en snel. Maar idd ook de camping en het hotel hebben we met de CC betaald.
Mijn man heeft een persoonlijke creditcard via zijn werk. Daar doen we grote aankopen mee vanwege de verzekering. Onze gewone bankpassen zijn van Visa en Mastercard. Die zijn dus aan onze bankrekening gekoppeld en daar hebben we geen krediet op, maar daar kunnen we wel "creditcard-aankopen" mee doen.
Wij hebben allebei een creditcard; ik een "gewone" van de bank en mijn vriend een debitcard van Netteller. Hartstikke ideaal. Ik gebruik mijn cc soms voor internetaankopen en aankopen via de Google Play store. Ik denk alles bij elkaar ongeveer 1x p/m. En natuurlijk als we op vakantie gaan. Dan storten we geld op de debitcard van mijn vriend en hebben we mijn cc als backup