Hoe doen jullie dat met honden uitlaten?

Discussie in 'De lounge' gestart door lillybit, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik woordt een alleen staande mama,
    en ik heb 2 schatten van hondjes die 4x per dag uitgelaten moeten worden.
    Ook s,avonds laat voor ik ga slapen.
    Hoe doen jullie dat ?

2. Trees

Trees Niet meer actief

een babyfoon meenemen en niet te ver uit de buurt gaan?

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik denk dat ik het op deze manier zou doen als mijn vriend aan het werk is.

3. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    draadloze babyfoon is geen verkeerd idee ;)

ik weet niet hoe je met je buren bent maar je zou b.v. ook kunnen afspreken dat ze hun oor ff te luisteren liggen (iig alert zijn) als jij om een uur of 10 een half uurtje weg bent. (zeker weten dat je kindje slaapt natuurlijk)

geen kaarsen, wasmachine oid aan.

blijft riskant maar snap dat je beestjes ook uit moeten.
    weet niet of je ruimte voor je huis heb (perkje, bosjes) waar ze het kunnen doen?

anders zou ik ze dat aanleren voor de laatste ronde
    ;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    poeh zou dat echt niet durven.. 'effe een half uurtje weg' om de honden uit te laten. Maar misschien is dat meer persoonlijk.

5. babs81

babs81 Niet meer actief

ik had een kindje van 2 en 1 van 1....
    ik liet mijn hond zo leren dat wnneer hun op bed lagn hem uitliet.. nu ben ik 8 jaar verder en wil nog maar smorgens en savonds uit!dus MAKKELIJK!

dus leren..... en idd babyfoon! geen dingen aan laten en telefoonnummer op je hand schrijven en erbij dat er een kindje thuis ligt op dat adres! ;) zo deed ik dat mocht MIJ wat overkomen!zowiezo toen mijn jongste geboren was en even booschappen woou doen! wat onder mijn huis was!

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik zit er ook wel eens mee dat vriendlief weg is 's avonds en de hondjes er toch uit moeten, helaas, maar dan moeten ze maar even wachten..

In jouw geval gaat dat dus niet op helaas..
    Ik zou als je een babyfoon meeneemt, ook een briefje in je jaszak doen, dat je een kindje thuis hebt liggen te slapen en je adres erop en een telefoonnummer wat mensen kunnen bellen (nummer van familie) mocht er wat met jou gebeuren tijdens je rondje wandelen met de honden.. ( ik ben er geen voorstander van om je kindje alleen te laten, maar er zijn situaties als de jouwe waarin je niet anders kan helaas)

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Overdag zou ik de kleine, voor zover mogelijk, meenemen in een draagzak/kinderwagen.En dan 's avonds weet ik het niet goed...ik zou het persoonlijk ook niet durven, een halfuurtje weg...ik durf nog niet eens 's avonds snel effe naar de frituur aan de overkant.

Maar als je het doet, altijd zorgen dat je een briefje bij je hebt waar op staat dat je thuis een babytje hebt liggen enzo!'t Is niet fijn om over na te denken, maar er moest maar eens wat met je gebeuren...

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hmmm...beetje mosterd na de maaltijd zie ik nu. :)

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou hebben we het over wat er met de ts kan gebeuren, maar wat dacht je van het kindje van ts wat helemaal alleen thuis is?

Ik weet natuurlijk niet in wat voor huis ts woont, maar je zou bv als je een tuin hebt er ook voor kunnen kiezen om je honden 's avonds hun behoefte in de tuin te laten doen, dat kan je dan de volgende dag bij daglicht weer opruimen ;)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mijn vriend laat de honden ook laat uit als ik slaapdienst heb. Esmee ligt dan op bed. Hij is max 15 minuten weg.. Is schuin tegen over ons huis.. En hij belt voor dat hij weg gaat.. en belt wanneer hij er weer is.. Belt hij niet dan is het dus niet oke.. ;)

Misschien kun je dit met je ouders/zus/broer/vriendin afspreken.. ;)

11. babs81

babs81 Niet meer actief

mmmmm lekker..... maar dat deed ik ook op mijn balkon!!!! als ie tussendoor wou

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Tja ideaal is het niet, maar altijd beter dan je kindje alleen thuis te moeten laten met alle gevolgen van dien ;)

13. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    iid.... nood breekt wetten!

hondjes moeten uit, desnoods bij de voordeur maar dat briefje in je zak met adres en telnr.is zeker niet verkeerd bedacht.

14. babs81

babs81 Niet meer actief

PRECIES! soms was ik zo druk met die 2.. kwam het dagen later haha je konnergens meer lopen en STINKEN! maar dachht wel idd mijn kids waren wel VEILIg! ;)

15. babs81

babs81 Niet meer actief

als je iets gebeurd,.. kijken ze eerst je lichaam na :) dus daarom deed ik mijn hand!!!en arm

16. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou 's avonds laat sowieso geen wandelingen van een half uur maken :confused: . Ik heb onze hond aangeleerd dat ze op commando kan plassen en poepen. Dat leek me alvast handig voor als we later ook in deze situatie komen te zetten. Dan kan ik de voordeur uitlopen naar het dichtsbijzijnde struikje (10m van de voordeur) en kan ze daar haar behoefte doen. Zakje mee en het kan meteen opgeruimd worden (ook fijn voor de kindertjes die er spelen ;)). Als je dan ook nog een babyfoon meeneemt zit je behoorlijk safe. Die 10 meter is even dicht bij als van beneden naar boven lopen en ik zou de voordeur open laten staan als dat in jouw buurt kan. De lange wandelingen kunnen dan wel overdag. Ik heb het aangeleerd door bij elk plasje 'het woord plas' te roepen en te belonen d.m.v. een koekje. Zelfde manier bij de grote boodschap. En het is behoorlijk handig in sommige situaties.

17. babs81

babs81 Niet meer actief

zo wil ik dat mijn man-lief ook aanleren! :) en dan met klaarkomen voor me ei :evil: :)

18. Trees

Trees Niet meer actief

whahahaha LOL

Het is heel simpel "je roept *kom klaar* als hij komt en geeft hem een snoepje'. Het is een kwestie van conditioneren :)

19. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    :) Hahahahaha kom niet meer bij

Maar ook ik laat de hond 's middags even snel uit als Nils in bed ligt. Maar hier in de buurt weet iedereen wel dat er dan thuis een kindje in bed ligt en ik ben hoogstens 10 min. weg. Het is aan het einde van de straat.

20. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik heb een veldje naast mijn flat en een voor mijn flat, ik hoef dus niet zo ver.
    en het gaat om 10 minutjes.
    Ik vindt een briefje in mijn jas een goed idee.
    Zijn er babyfoons die zo ver berijk hebben ?
    Want het is en blijft een eng idee.
    Maar om ze nou iedere avond op mijn balkon te laten piessen vindt niet echt een oplossing.

Deel Deze Pagina